کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار مسکن، دو هفته بعد از افزایش وام مسکن


کد خبر : ۱۲۳۴۹دوشنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱:۴۵۵۸۵۰ بازدید

با گذشت دو هفته از تصویب وام 80 میلیون تومانی مسکن چه تغییراتی در این بازار ایجاد شده است؟ این سوالی است که برخی از مشاوران املاک به آن ...

با گذشت دو هفته از تصویب وام 80 میلیون تومانی مسکن چه تغییراتی در این بازار ایجاد شده است؟ این سوالی است که برخی از مشاوران املاک به آن پاسخ داده‌اند.

حدود دو هفته گذشته پس از کش و قوس‌های فراوان میان وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی، افزایش وام مسکن به تصویب رسید و شورای پول و اعتبار مبالغ جدید وام مسکن را اعلام کرد.

تصورات به این صورت است که با این افزایش وام مسکن، تقاضا برای خرید خانه افزایش یابد و بسیاری از افراد به فکر خانه‌دار شدن بیافتند، گرچه زمان زیادی از این موضوع نگذشته است و هنوز بانک‌ها وامی را پرداخت نکرده‌اند، اما پس از گذشت دو هفته، آیا بازار مسکن تغییری کرده است؟ 

در این مورد یکی از مشاوران املاک در شرق تهران به اقتصادنیوز گفت: بازار مسکن همچنان در رکود باقی است و حتی از زمانی که قضیه وام 80 میلیون تومانی اعلام شده است، بازار کسادتر شده و همان تعداد اندک افرادی که به دنبال خرید خانه بودند و به املاک مراجعه می‌کردند، از خرید ملک صرف نظر کرده‌اند.

یکی دیگر از مشاوران املاک در جنوب تهران درباره جو روانی که دو هفته اخیر در بازار مسکن ایجاد شده است نیز بیان کرد: به گمان من هیچ کسی به دنبال این وام نمی‌رود، چرا که اقساط آن بسیار سنگین است، همچنین هیچ کس حاضر نیست سرمایه خود را یک سال در بانک بخواباند؛ تا امروز نیز که حدود دو هفته از تصویب این وام می‌گذرد، هیچ تغییری در بازار مسکن ایجاد نشده است.

مشاور املاکی در غرب تهران نیز به اقتصادنیوز گفت: هنوز برای ایجاد تغییر در بازار مسکن زود است و به احتمال زیاد، بعد از تعطیلات و در زمان بازگشایی مدارس بازار مسکن کمی رونق می‌گیرد و مراجعات به مسکن‌ها زیادتر می‌شود.

یکی دیگر از مشاوران املاک در شمال تهران بیان کرد: در حال حاضر بانک آمادگی پرداخت وام به متقاضیان را ندارد، بنابراین در حال حاضر توقع اینکه در بازار مسکن تغییری ایجاد شود بسیار زیاد است، از طرف دیگر حتی زمانی که بانک‌ها آمادگی پرداخت وام به مشتریان را به دست آورند، تنها بازار مسکن در مناطق جنوبی و ارزان‌قیمت تهران کمی رونق می‌گیرد و در مناطق شمالی و گران‌قیمت تاثیری نمی‌گذارد.

همچنین بسیاری دیگر از مشاوران املاک اعلام کرده‌اند که بعد از گذشت دو هفته از تصویب وام 80 میلیون تومانی تغییری در بازار مسکن ایجاد نشده و همچنان بازار مسکن در رکود باقی است و این روند تا چند ماه دیگر ادامه دارد؛ این در حالی است که تصورات اینگونه بود که تغییراتی در بازار مسکن ایجاد شود.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها