کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات بیمه تکمیلی فرهنگیان اعلام شد


کد خبر : ۱۲۳۳۰یکشنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰:۲۱۲۴۷۶ بازدید

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با تشریج جزئیات بیمه تکمیلی فرهنگیان از انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان با شرکت آتیه ...
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با تشریج جزئیات بیمه تکمیلی فرهنگیان از انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان با شرکت آتیه سازان حافظ خبر داد و گفت: قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان از تاریخ اول خردادماه سال جاری به دو صورت 4 و 12 ماهه با شرکت آتیه سازان حافظ منعقد شد.
 
به گزارشباشگاه خبرنگاران، "سیدمحمد بطحایی" همزمانی انعقاد قرارداد با تعطیلی مدارس، نقل و انتقال فرهنگیان در تابستان، همزمان نبودن انعقاد قرارداد با بیمه تکمیلی بازنشستگان در شهریور ماه و بروز وقفه 3 تا 4 ماه برای همکارانی که اوایل مهر ماه بازنشسته می‌شوند را از جمله دلایل انعقاد این قرارداد به صورت 4 ماهه و یک ساله برشمرد.
 
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نظر سنجی به عمل آمده در خصوص 4 بسته معرفی شده به فرهنگیان تصریح کرد: بسته شماره 2 با 65 درصد و بسته های شماره 3 و 4 با 25 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین امتیاز نظرسنجی را از همکاران فرهنگی به خود اختصاص داده است.
 
وی ادامه داد: بسته شماره 2 نیز با در بر داشتن کلیه تعهدات بسته‌های 3 و 4 به عنوان بسته نهایی بیمه تکمیلی فرهنگیان انتخاب شد.
 
بطحایی تنها تفاوت بسته شماره 1 با 2 را صرفاً پوشش خدمات دندانپزشکی با خسارت محدود ذکر و تصریح کرد: در صورت درخواست فرهنگیان، هر یک از استان‌های کشور می‌توانند خدمات بسته شماره 1 را نیز برای آن ها پیش‌بینی کنند.
 
پرداخت نیمی از حق بیمه توسط آموزش و پرورش
 
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به استعلام به عمل آمده از شرکت‌های بیمه در خصوص نرخ قرارداد، حداقل رشد نرخ حق بیمه نسبت به سال گذشته را دو ونیم  برابر اعلام و افزود: برای جلوگیری از افزایش حق بیمه مقرر شد بسته شماره 2 با نرخ 30.000 تومان اجرا و از این مبلغ نیمی توسط فرد و نیمی توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخت شود.
 
وی نحوه نظارت، محاسبه و پرداخت هزینه‌ها را یکی دیگر از مشکلات عنوان و افزود: در روش مذکور هزینه‌های بیمه شدگان فرهنگی با نظارت مستقیم آموزش و پرورش پرداخت خواهد شد.
 
اجرای بیمه تکمیلی فرهنگیان به روش صندوقی با حداقل نرخ افزایش حق بیمه
 
بطحایی تصریح کرد: با توجه به افزایش حق بیمه در صنعت بیمه کشور تلاش بر این است با مدیریت صحیح منابع و انتخاب روش اجرا به صورت صندوقی با حداقل نرخ افزایش، قرارداد بیمه تکمیلی انجام شود.
 
این مقام مسئول یکی از مزیت‌های مهم شرکت آتیه‌سازان حافظ را ارتباط کاری و اداری آن با سازمان بیمه سلامت اعلام و افزود: خوشبختانه این ارتباط علاوه بر مرتفع کردن بسیاری از مشکلات موجب تسهیل در انجام امور بیمه‌ای خواهد شد.
 
دسترسی آسان بیمه شدگان به مراکز درمانی
 
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از انعقاد قرارداد این شرکت با بیش از 9 هزار  مرکز درمانی طی سال گذشته در سطح کشور سخن گفت و ادامه داد: در صورت جابه‌جایی شرکت بیمه‌گر، قطعاً شرکت جدید نیازمند فرصت چند ماهه برای انعقاد قرارداد با این مراکزخواهد بود.
 
بطحایی اجرای روش جدید در بیمه تکمیلی سال جاری را گامی موثر برای افزایش مراجع درمانی و امکان دسترسی بهتر و ساده تر همکاران فرهنگی بیمه شده به این مراکز عنوان کرد.
 
پرداخت هزینه‌های دارویی و درمانی بیماران صعب العلاج
 
وی با تاکید بر پیش بینی همه نیازهای درمانی همکاران فرهنگی در این قرارداد گفت: کلیه هزینه‌های دارویی و درمانی بیماران صعب‌العلاج و پرهزینه نیز در این قرارداد لحاظ شده است.
 
پرداخت هزینه‌های بیمه شدگان در مدت 15 روز
 
بطحایی با اشاره به آسیب‌شناسی به عمل آمده از قرارداد سال گذشته یکی از مشکلات عمده در اجرای قرارداد را تأخیر در پرداخت خسارات دانست و تصریح کرد: در اجرای قرارداد به روش صندوقی با توجه به مدیریت بر منابع مالی توسط وزارت آموزش و پرورش، مدت زمان پرداخت خسارت به شدت کاهش خواهد یافت.
 
 وی ابراز امیدواری کرد: ظرف کمتر از 15 روز کاری هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان به حساب آن ها واریز گردد.
 
پرداخت هزینه بیمه شدگان با نظارت آموزش و پرورش
 
بطحایی نحوه محاسبه و پرداخت هزینه‌های درمانی بیمه شدگان فرهنگی را از جمله دیگر مشکلات سال گذشته عنوان کرد و افزود: با اجرایی شدن روش مذکور همه هزینه‌های بیمه شدگان با نظارت آموزش و پرورش محاسبه و پرداخت خواهد شد.
 
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش، یکی دیگر از مشکلات موجود را عدم انعقاد قرارداد سال گذشته برخی مراجع درمانی با این شرکت ذکر کرد و گفت: با انعقاد قرارداد شرکت آتیه سازان حافظ با بیش از 9000 مرجع درمانی شاهد مرتفع شدن بخش زیادی از مشکلات طی سال جاری خواهیم بود.
 
بطحایی تاکید کرد: با توجه به تعهدات پیش‌بینی شده قطعاً مشکلی در ارتباط با تأمین هزینه‌های درمانی فرهنگیان وجود نخواهد داشت و امید می رود این قرارداد موجبات رضایتمندی بیش از پیش همکاران فرهنگی را به همراه داشته باشد.
 
وی پیش بینی کرد: با  اجرای روش جدید بیمه تکمیلی، دسترسی به مراکز طرف قرارداد سهل تر از گذشته و پرداخت هزینه های درمانی به بیمه شدگان در مراکز غیر طرف قرارداد با سرعت و دقت بیشتر صورت گیرد.
 
اعلام آمادگی بیمه آتیه سازان حافظ برای انعقاد قرار داد با داروخانه ها و پزشکان
 
بطحایی با بیان این که از زمان آغاز قرارداد بیمه تکمیلی درمان طی سال 89 شرکت‌های بیمه همواره برای انعقاد قرارداد با پزشکان متخصص و داروخانه‌ها با مشکلاتی مواجه بودند از آمادگی شرکت آتیه‌سازان حافظ برای انعقاد قرارداد با داروخانه‌ها و پزشکانی که تمایل به همکاری دارند خبر داد و افزود: در حال حاضر نیز عدم تمایل برخی پزشکان متخصص و فوق تخصص به انعقاد قرارداد با شرکت‌های بیمه و همچنین وجود برخی مشکلات برای داروخانه‌ها به دلیل تفکیک بیمه پایه و تکمیلی توسط آن ها از جمله معضلات فراروی بیمه‌های تکمیلی است و مختص آموزش و پرورش نیست. 


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها