کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گروه 1+5 و احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران


کد خبر : ۱۲۳۱۹یکشنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸:۱۳۴۳۸۸ بازدید

مقامات غربی به رویترز اعلام کردند که کشورهای گروه 1+5 در خصوص شیوه احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران در صورت نقض توافق جامع ...

مقامات غربی به رویترز اعلام کردند که کشورهای گروه 1+5 در خصوص شیوه احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران در صورت نقض توافق جامع هسته‌ای به توافق رسیدند.

مقامات غربی به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که کشورهای گروه ۱+۵ (آمریکا، انگلیس،‌فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در خصوص شیوه احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران در صورتیکه تهران شرایط توافق نهایی هسته‌ای را نقض کند، به توافق رسیدند و مانع اصلی در مسیر توافق قبل از پایان مهلت ۳۰ ژوئن را از میان برداشتند.

طبق این گزارش، تفاهم جدید در خصوص احیای سریع تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، کشورهای ۱+۵ را به توافق احتمالی هسته‌ای با ایران نزدیک‌تر کرده است. با اینحال همچنان موانعی در مسیر مذاکرات باقی مانده است که شامل دسترسی سازمان ملل به تأسیسات نظامی ایران می‌شود.

هیأت‌های دیپلماتیک ایران و کشورهای موسوم به گروه 1+5 پنجشنبه (13 فروردین ماه) اعلام کردند به تفاهمی بر سر چارچوب توافق نهایی رسیده‌اند که قرار است زیربنای ادامه رایزنی‌ها تا ضرب‌الاجل خودخوانده 30 ژوئن (9 تیرماه) باشد.

با اینحال همچنان اختلافاتی در خصوص زمانبندی کاهش تحریم‌ها، دسترسی به تأسیسات نظامی ایران و همچنین مکانیسمی برای احیای تحریم‌های ایران بعد از توافق احتمالی هسته‌ای باقی مانده بود.

مذاکره‌کنندگان آمریکا و اروپا خواستار بازگشت خودکار مجدد تحریم بعد از توافق هسته‌ای هستند و روسیه و چین مخالف هرگونه بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها