کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آخرین خبرها از ایجاد منطقه آزاد مهران و بانه


کد خبر : ۱۲۳۱۸یکشنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹:۰۱۴۰۲۹ بازدید

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه شورای عالی مناطق آزاد گفت: اقدامات لازم برای ایجاد منطقه آزاد مهران به اتمام رسیده و لایحه آن نیز به ...

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه شورای عالی مناطق آزاد گفت: اقدامات لازم برای ایجاد منطقه آزاد مهران به اتمام رسیده و لایحه آن نیز به مجلس ارائه شده است. کلیات منطقه آزاد بانه - مریوان هم به تصویب رسیده و مراحل نهایی خود را دردولت سپری می‌کند و پس از آن به مجلس ارائه می‌شود.

جعفر آهنگران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بانه یکی از مناطق تجاری محسوب می‌شود و مسئولیت این منطقه برقراری ارتباطات گسترده اقتصادی با اقلیم کردستان عراق است تا از آنجا به شمال عراق و سایر کشور‌ها متصل شویم.

وی افزود: دولت، مناطق آزاد را از شمالی‌ترین مرز غربی تا جنوبی‌ترین مرز غربی تعریف کرده که دو منطقه آزاد در شمال و جنوب آن ایجاد شده و بر این اساس در جنوب، منطقه آزاد اروند و در شمال هم منطقه آزاد ماکو قرار گرفته‌اند.

آهنگران با بیان اینکه کاربری که برای منطقه آزاد ماکو تعریف شده ترانزیتی و دروازه ورود ایران به اروپاست، گفت: در جنوب کشور و از طریق منطقه آزاد اروند نیز قرار شد ارتباط عراق با خلیج فارس و سایر مناطق دنیا برقرار شود و نقطه ارتباطی عراق با خلیج فارس در منطقه آزاد اروند شکل بگیرد.

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه شورای عالی مناطق آزاد بیان کرد: منطقه آزاد مهران نیز با شهرها و نقاط مرکزی عراق ارتباط پیدا می‌کند و بیشترین میزان بار، مسافر و زائر را از این منطقه آزاد داریم. از طرف دیگر بحث ترانزیت کالا، صادرات و واردات در آنجا مطرح است و کاربری گردشگری، زیارتی و مذهبی نیز برای این منطقه تعریف شده است.

وی با بیان اینکه در منطقه آزاد اروند بحث مبادلات کالا و توریسم سلامت وجود دارد، گفت: یکی از نیازهای اساسی عراق بحث درمان است و اروند با استفاده از تسهیلات منطقه آزاد می‌تواند در این زمینه به خوبی فعالیت کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها