کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کم‌شدن ارتفاع هتل آسمان شیراز به میزان 14 طبقه


کد خبر : ۱۲۳۱۱یکشنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰:۰۷۴۴۷۷ بازدید

شورای عالی شهرسازی و معماری مصوب کرد: ضمن تعدیل ارتفاع هتل آسمان به میزان 14 طبقه نسبت به لغو مجوزهای صادره مازاد اقدام و از ادامه فعالیت احداث ...
کم‌شدن ارتفاع هتل آسمان شیراز به میزان 14 طبقهکم‌شدن ارتفاع هتل آسمان شیراز به میزان 14 طبقه

شورای عالی شهرسازی و معماری مصوب کرد: ضمن تعدیل ارتفاع هتل آسمان به میزان 14 طبقه نسبت به لغو مجوزهای صادره مازاد اقدام و از ادامه فعالیت احداث و تکمیل طبقات فوقانی پروژه ممانعت به عمل آید و ظرف دو ماه، اخذ تأییدیه سازمان میراث فرهنگی برای انطباق با رعایت حریم منظری ثبت جهانی الزامی است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، معاون وزیر و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری در نامه‌ای به استاندار و رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس اعلام کرد: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسة مورخ 28/2/94 خود ، ضمن استماع گزارشی درباره پروژه هتل آسمان واقع در خیابان رودکی شهر شیراز، با توجه به عدم رعایت حریم منظری مجموعه زندیه و مخدوش شدن آن و به دلیل قرار گرفتن پرونده این مجموعه در فرآیند ثبت میراث جهانی و همچنین ابهامات و احتمالاً تخلفات صورت گرفته در میزان طبقات و ارتفاع ساخت و ساز مقرر نمود:

- سازمان میراث فرهنگی موظف است حداکثر ظرف مدت سه ماه ضوابط حریم منظری آثار تاریخی را تهیه و پس از ارائه در شورای عالی به صورت رسمی و شفاف به همه استانهای کشور اعلام نماید، تا به صورت قطعی در دستور کار قرار گرفته و ملاک عمل مراجع صدور پروانه ساخت و ساز باشد.

- به منظور جلوگیری از هر گونه تبعات بعدی مصوبه مورخ 7/10/84 کمیسیون ماده 5 شهر شیراز ملاک عمل است.

لذا ضروری است ضمن تعدیل ارتفاع هتل آسمان به میزان 14 طبقه نسبت به لغو مجوزهای صادره مازاد اقدام و از ادامه فعالیت احداث و تکمیل طبقات فوقانی پروژه ممانعت به عمل آید. نهایتاً ظرف دو ماه اخذ تأییدیه سازمان میراث فرهنگی جهت انطباق با رعایت حریم منظری ثبت جهانی الزامی است.

- دبیرخانه شورای عالی موظف است در اسرع وقت آئین نامه گردش کار کمیسیون ماده 5 و دستورالعمل اجرایی آن را تهیه و برای بررسی و تصویب به شورای عالی ارائه کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها