کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سود فن آوری، نفتی‌ها را هم پشت‌سرمی‌گذارد


کد خبر : ۱۲۱۷۶چهارشنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۱:۰۳۱۵۳۳ بازدید

درست 18 سال قبل «اپل» در پرتگاه ورشکستگی بود، اما اکنون سعی دارد به نخستین شرکت آمریکایی که ارزش آن‌ هزار‌میلیارد دلار است، تبدیل ...

درست 18 سال قبل «اپل» در پرتگاه ورشکستگی بود، اما اکنون سعی دارد به نخستین شرکت آمریکایی که ارزش آن‌ هزار‌میلیارد دلار است، تبدیل شود. «استیوجابز» با خلق محصولات جدیدی مانند آیپاد و آیفون که مشتریان زیادی را شیفته خود کرد، توانست عظمت از دست رفته این شرکت را بازگرداند. این درحالی است که این شرکت از زمان آغاز مدیریت استیو جابز در آگوست 2011  تا مدیریت «تیم کوک» در زمان حاضر شاهد دوبرابر شدن درآمد و سودآوری‌های مربوط به بخش فناوری است. دلیل این امر فروش قدرتمند نسخه‌های جدید آیفون است.

همچنین تیم کوک با ساخت ساعت اپل، این شرکت را وارد دنیای فناوری‌های پوشیدنی کرد. (پیش‌سفارش‌های ساعت اپل از ماه قبل آغاز شده و به نظر می‌رسد بسیار پرطرفدار باشد).

«دانیل ایو» تحلیلگر موسسه FBR Capital Markets در گزارشی می‌نویسد: کلید رشد اپل در آینده در کسب وکار مربوط به فن‌آوری جالب آن نهفته است. نرم‌افزار در حقیقت نگین درخشان محصولات و خدمات اپل است که درنهایت به این شرکت کمک می‌کند به نخستین شرکت ‌هزار‌میلیارد دلاری جهان تبدیل شود.  ایو معتقد است اپل فراتر از سطح خود رشد کرده است. به همین دلیل ارزش هر سهم آن‌که درحال حاضر ١٢٥ دلار است به ١٨٥ دلار هم خواهد رسید. اگر گفته‌های او درست باشد، این شرکت در آستانه‌ هزار‌میلیارد دلاری شدن است. دستیابی به چنین هدفی به ندرت رخ می‌دهد اما باید به یاد داشت میان تحلیلگران مختلفی که سهام اپل و ارزش آن را دنبال می‌کنند،  ایو خارق‌العاده‌ترین گمانه‌زنی را انجام داده است.

افزودنی جادویی

نرم‌افزار اپل که به‌طور ساده آن را سیستم عامل موبایل iOS می‌نامند، در حقیقت افزودنی جادویی و کلید خلق آینده درخشان این شرکت است. ایو در این‌باره می‌گوید: وجود چنین سیستم عاملی، اپل را از بقیه برندها و محصولات متمایز می‌کند، بنابراین گرفتار روند «تغییر ذایقه مشتریان» (که اصولا به فروش دستگاه‌های الکترونیکی لطمه می‌زند) نخواهد شد.این نرم‌افزار بستری برای برنامه‌نویسانی فراهم می‌کند که میلیون‌ها برنامه برای اپل می‌نویسند تا این دستگاه برای مشتریان و کسب وکارها، کارایی بیشتری داشته باشد. به بیان دیگر iOS مانند ماده چسبنده‌ای عمل می‌کند که آیفون، آیپد و آیپاد را به یکدیگر متصل می‌کند.

اپل درصدر بزرگترین‌های جهان

ارزش اپل درحال حاضر ٧٢٨‌میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و بنابراین ارزشمندترین شرکت جهان به‌حساب می‌آید. جالب آن‌که در رده‌بندی شرکت‌های ارزشمند دنیا، رتبه‌های بعدی فاصله چشمگیری با اپل دارند. ارزش اکسون موبیل ٣٦٣‌ میلیارد دلار، شرکت برکشایر‌هاتاوی (متعلق به وارن بافت) ٣٤٧‌ میلیارد دلار و مایکروسافت ٣٣٩‌ میلیارد دلار است. این ارقام هرچند بزرگ اما فاصله زیادی با اپل دارند.

البته در گذشته یک شرکت‌هزار‌میلیارد دلاری دیگر نیز وجود داشت، این شرکت «پتروچاینا»، شرکت چینی فعال در بخش نفت وگاز بود که در ‌سال ٢٠٠٧ به مدت کوتاهی ارزش آن از این آستانه گذشت اما اکنون فقط ٣٦٩‌ میلیارد دلار می‌ارزد. هنوز هم با اطمینان نمی‌توان تضمین کرد که اپل به ارزش ‌هزار‌میلیارد دلاری برسد، به‌خصوص در ١٢ ماه آتی. احتمال دارد روندهای نوظهور در بازار کالاهای مصرفی به این شرکت ضربه سهمگینی بزند. متوسط ارزش سهام اپل در ١٢ ماه گذشته ١٤٠ دلار است. این قیمت میانگین نشان می‌دهد ارزش شرکت حدود ٨١٥‌ میلیارد دلار است. با این وجود ایو تنها کارشناسی نیست که اپل را در آستانه هزارمیلیارد دلاری شدن می‌داند. چراکه «کارل خان» یکی از میلیاردرهای صاحب سهام اپل معتقد است ارزش هرسهم این شرکت ٢٠٠ دلار است. ماه گذشته «برایان وایت» یکی از تحلیلگران موسسه «کانتور فیتزجرالد» نیز پیش‌بینی خود از ارزش سهام اپل را ١٨٠ دلار اعلام کرد که این هم نویدی برای‌ هزار‌میلیارد دلاری شدن شرکت به حساب می‌آید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها