سرویس اینترنت ماهوارهای استارلینک شرکت اسپیس ایکس به نقطه عطف جدیدی دست یافته و طبق اعلام این شرکت، اکنون بیش از ۳ میلیون مشتری در سراسر جهان دارد.
اسپیس ایکس روز گذشته با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با انتشار ویدیویی کوتاه از تنظیم دیشهای ماهوارهای استارلینک اعلام کرد: «استارلینک بیش از ۳ میلیون نفر را با اینترنت پرسرعت در ۱۰۰ کشور، منطقه جغرافیایی و بسیاری از بازارها متصل میکند.»
استارلینک اسپیس ایکس به نقطه عطف جدیدی دست پیدا کرد: ۳ میلیون کاربر درجهان
«ایلان ماسک»، مدیرعامل اسپیسایکس با انتشار پیامی از مشتریان خود تشکر کرد و به تیمش برای رسیدن به ۳ میلیون مشترک در ۹۹ کشور تبریک گفت.
شرکت اسپیسایکس با سرعت کار کرده است تا بتواند سرویس ماهوارهای Starlink را به این مرحله برساند. هدف اصلی استارلینک این است که اتصال اینترنت را به مکانهای بدون سرویس یا بدون خدمات اینترنتی در سراسر جهان بیاورد. هرچند همه کاربران در اکثر مناطق میتوانند از این سرویس استفاده کنند.
اسپیسایکس اولین گروه از ۶۰ ماهواره خود را در ماه می ۲۰۱۹ به مدار پایین زمین فرستاد و امروز حدود ۶۰۰۰ ماهواره کوچک را در مدار زمین قرار داده است. استقرار اولیه ماهوارههای استارلینک، راه را برای راهاندازی سرویس بتا در اکتبر ۲۰۲۰ هموار کرد. تا فوریه سال بعد، این سرویس نتوانست حدود ۱۰ هزار کاربر در سراسر جهان داشته باشد. در دسامبر ۲۰۲۲ تعداد کاربران استارلینک به حدود یک میلیون نفر رسید و حالا نقطه عطف جدیدی را رقم زده است.
هزینه خدمات این سرویس برای مشتریان مسکونی از ۱۲۰ دلار در ماه برای اینترنت نامحدود شروع میشود. ماهوارههای استارلینک نهتنها توسط مشتریان مسکونی و تجاری، بلکه توسط خطوط هوایی برای دسترسی به اینترنت در پرواز و همچنین کشتیهای کروز استفاده میشود تا مسافران بتوانند در دریا در ارتباط باشند. این فناوری همچنین برای کمک به مناطق آسیبدیده کاربرد دارد.