کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای رهن و فروش آپارتمان در مناطق مختلف تهران


کد خبر : ۱۲۰۶۴شنبه، ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱:۳۲۳۳۱۵ بازدید

دستورالعمل پرداخت وام 80 ميليوني خريد مسكن توسط بانك مسكن تهيه و به بانك مركزي ارايه شده تا بانك مركزي نيز به زودي آن را به بانك ...

دستورالعمل پرداخت وام 80 ميليوني خريد مسكن توسط بانك مسكن تهيه و به بانك مركزي ارايه شده تا بانك مركزي نيز به زودي آن را به بانك مسكن ابلاغ كند.

به گزارش تعادل، براساس اين دستورالعمل حساب صندوق پس‌انداز مسكن خانه اولي‌ها از محل سپرده‌گذاري واجدان شرايط با حداقل دوره انتظار يك‌سال (هر 6 ماه يك برابر موجودي) براي اعطاي تسهيلات خريد مسكن از محل اين حساب تشكيل مي‌شود.  به گزارش فارس، سقف فردي تسهيلات خريد مسكن به خانه ‌اولي‌ها از محل اين طرح در «شهر تهران»، «شهرهاي بزرگ بالاي 200هزار نفر جمعيت» و «ساير مناطق شهري» به ترتيب به ميزان 800، 600 و 400ميليون ريال تعيين شد. نرخ سود تسهيلات اعطايي از محل اين حساب 14درصد در نظر گرفته شده است.  

بانك مسكن در پذيرش سپرده‌گذاران و اعطاي تسهيلات ملزم به ‌رعايت تعادل منابع و مصارف حساب است و طبق گفته مسوولان ارشد بانك مركزي، سالانه 84 هزار نفر مي‌توانند از تسهيلات وام 80 ميليوني خريد مسكن استفاده كنند و توزيع اين 84 هزار فقره بايد دركل كشور باشد.  اگر قرارداد 12ساله باشد، قسط ماهانه براي 80ميليون تومان ماهانه 1 ميليون و 150هزار تومان خواهد بود كه سالانه برابر با 13ميليون و 800 هزار تومان است.  بانك مسكن بايد منابع و مصارف خود را در اين دستورالعمل مديريت كرده و اجازه استفاده از منابع پر قدرت بانك مركزي را در اين رابطه ندارد.

اگر اين دستورالعمل در اين هفته به تصويب بانك مركزي برسد و از اواسط خرداد 94 علميات اجرايي آن در بانك مسكن آغاز شود، سري نخست اين تسهيلات با توجه به شرط سپرده‌گذاري در خرداد سال آينده در اختيار متقاضيان قرار خواهد گرفت.
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها