کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تولید خودرو در سایپا 26 درصد کاهش یافت


کد خبر : ۱۲۰۳۴۰شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸:۰۳۸۹۷۳ بازدید

گروه خودروسازی سایپا در فروردین ماه امسال 10.873 دستگاه از خانواده X200 (تیبا، کوییک، ساینا) تولید کرده و در مقابل 9.507 دستگاه فروخته ...
تولید خودرو در سایپا 26 درصد کاهش یافتتولید خودرو در سایپا 26 درصد کاهش یافت

 

گروه خودروسازی سایپا در فروردین ماه امسال 10.873 دستگاه از خانواده X200 (تیبا، کوییک، ساینا) تولید کرده و در مقابل 9.507 دستگاه فروخته است. فروردین پارسال ۱۶ هزار و ۱۲۰ دستگاه از این گروه تولید شده و ۸ هزار و ۹۱۷ دستگاه فروخته شده بود. بنابراین بالغ بر ۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه کمتر تولید شده است.

در ماه نخست امسال ۳ هزار و ۳۳۱ دستگاه شاهین تولید شده و یک هزار و ۹۵۴ دستگاه به فروش رفته است. در فروردین پارسال ۲ هزار و ۹۰۱ دستگاه شاهین تولید و ۲ هزار و ۲۱ دستگاه فروخته شده بود.

فروردین ماه امسال ۳ هزار و ۵۲۴ دستگاه وانت ۱۵۱ تولید و ۳ هزار و ۶۳ دستگاه فروخته شده است. فروردین ماه پارسال از این خودرو ۳ هزار و ۹ دستگاه تولید و ۲ هزار و ۲۸۱ دستگاه فروخته شده بود.

در بخش سایر محصولات هم تولید صفر اما ۵۹ دستگاه به فروش رفته است.

در مجموع سایپا در فروردین ماه امسال (بدون در نظر گرفتن تولید وانت ۱۵۱) ۱۴ هزار و ۲۶۳ دستگاه انواع خودرو تولید و در مقابل (بدون در نظر گرفتن فروش وانت ۱۵۱)‌ ۱۱ هزار و ۵۲۰ دستگاه فروخته شده است. سایپا در فروردین ماه پارسال ۱۹ هزار و ۲۱ دستگاه تولید و ۱۰ هزار و ۹۳۸ دستگاه خودرو فروخته بود. بنابراین در فروردین امسال نسبت به ماه مشابه پارسال ۴ هزار و ۷۵۸ دستگاه کمتر تولید شده که عمدتاً مربوط به خانواده X۲۰۰ می‌شود.

بر این اساس تولید خودرو در سایپا ۲۶ درصد با کاهش مواجه شده است.

توقف تولید کوییک معمولی در پارس خودرو

گروه خودروسازی پارس خودرو (زیرمجموعه سایپا) در فروردین ماه امسال ۴ هزار و ۸۷۱ دستگاه از گروه Q۲۰۰ تولید کرده و در مقابل ۲ هزار و ۹۴۳ دستگاه فروخته است. فروردین پارسال ۴ هزار و ۴۲۴ دستگاه از این گروه تولید و ۲ هزار و ۱۰۴ دستگاه به فروش رفته بود.

از خودروی جدید سهند نیز تنها ۲ دستگاه در فروردین ماه امسال تولید شده است.

تولید کوییک معمولی دنده‌ای هم در فروردین امسال در پارس خودرو صفر بوده در حالی که فروردین پارسال از این خودرو ۳ هزار و ۲۳۹ دستگاه تولید و فروخته شده بود.

در مجموع در ماه نخست امسال پارس خودرو ۴ هزار و ۸۷۳ دستگاه خودرو تولید و در مقابل ۲ هزار و ۹۴۳ دستگاه فروخته است. پارس خودرو در فروردین پارسال ۷ هزار و ۶۶۳ دستگاه خودرو تولید و ۵ هزار و ۳۴۳ دستگاه فروخته بود. بنابراین در فروردین امسال نسبت به ماه مشابه پارسال ۲ هزار و ۷۹۰ دستگاه کمتر تولید شده است که عمدتاً مربوط به توقف تولید کوییک معمولی دنده‌ای می‌شود. بر این اساس تولید خودرو در پارس خودرو با ۳۷ درصد کاهش مواجه شده است./ مهر



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب