کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ تورم ایران به 12 درصد می‌رسد


کد خبر : ۱۲۰۳۰شنبه، ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳:۴۸۱۷۹۶ بازدید

سازمان ملل متحد در جدیدترین گزارش خود،نرخ تورم ایران را برای سال جاری 14 درصد و سال آینده را 12 درصد اعلام و پیش‌بینی کرد تولید ...

سازمان ملل متحد در جدیدترین گزارش خود،نرخ تورم ایران را برای سال جاری  14 درصد و سال آینده را 12 درصد اعلام و پیش‌بینی کرد  تولید ناخالص داخلی کشورمان  برای سال جاری 5/2 درصد  و سال 95 حدود  8/2  خواهد رسید. این اعداد نشان می‌دهد وضعیت ایران  بین کشورهای در حال توسعه تنها نسبت به ونزوئلا بهبود خواهد داشت.البته وزارت اقتصاد و دارایی نیز این ارقام را پیش‌بینی و یادآور شده بود برای توسعه اقتصادی و جهش در فعالیت‌ها باید به شرایط سال 91 بر گردیم.

به گزارش ایران، سازمان ملل متحد همچنین درباره   وضعیت اقتصادی منطقه آسیا و ایران اعلام کرده است رشد اقتصادی در جنوب آسیا به تدریج فراتر رفته و از پیش‌بینی قبلی 9/4 درصد در سال 2014 به 4/5 درصد در سال 2015 و 7/5 درصد در سال 2016 خواهد رسید.

گزارش سازمان ملل متحد حاکی است در حالی‌که بهبود وضعیت اقتصادی در هندوستان مشهود است، سایر اقتصادها مانند بنگلادش و ایران هم پیش‌بینی می‌شود که رشد اقتصادی بهتری نسبت به پیش‌بینی دوره قبل داشته باشند.

براساس این گزارش، نرخ تورم شرق آسیا در سطح قبلی یعنی 2 تا 3 درصد و فراتر از چشم‌انداز قبلی خواهد بود. میانگین نرخ تورم منطقه‌ای برای شمال آسیا با کاهش تدریجی از 7/14 درصد در سال 2013 به 2/7 درصد در سال 2016 خواهد رسید. براساس این گزارش، برای اعضای اوپک چندین چشم‌انداز مثبت در انتظار است تا عرضه نفت خود را پایدار کنند، تولید نفت و صادرات در جمهوری اسلامی ایران در سال 2015 افزایش می‌یابد و فراتر از یک میلیون بشکه در روز جاری خواهد بود در صورتی که مذاکرات هسته‌ای ایران به توافق برسد. پیش‌بینی می‌شود که ایران رشد صادراتی قوی‌تری نسبت به پیش‌بینی دوره قبل به لطف تقویت رشد داخلی و تقاضای خارجی داشته باشد.در گزارش سازمان ملل متحد پیش‌بینی شده است رشداقتصادی امسال همان روند صعودی سال 2014 را که به دلیل پایداری وضعیت بنگاه‌های اقتصادی بزرگ پایدار می‌شود و احتمالاً برداشته شدن بخشی از تحریم‌‌ها و افزایش صادرات غیرنفتی ایجاد شد، ادامه یابد.براساس گزارش سازمان ملل متحد، GDP یا تولید ناخالص داخلی جمهوری اسلامی ایران در سال جاری 5/2 درصد و در سال آینده 8/2درصد خواهد بود. این در حالی است که ایران GDP دو درصدی را سال گذشته و منفی 9/1 درصد را در دو سال گذشته داشت. ایران در فاصله بین سال‌های 2006 تاکنون کمترین تولید ناخالص داخلی را در سال 2012 با رقم منفی 6/6درصد تجربه کرد و بیشترین تولید ناخالص داخلی طی این سال‌ها 3/8 درصد در سال 2007 بود.

در فاصله 2006 تاکنون بیشترین نرخ تورم ایران در سال 2013 به میزان 3/39 درصد بوده و کمترین میزان در سال 2010 به میزان 1/10 درصد بوده است.در بین کشورهای در حال توسعه، ایران تنها از ونزوئلا که امسال نرخ تورم 2/53 درصد را تجربه خواهد کرد نرخ تورم کمتری دارد و از بقیه کشورهای در حال توسعه نرخ تورم بیشتری دارد.
گزارش سازمان ملل متحد همچنین حاکی است که ایران در سال 2013، 8/5 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را از محل مالیات تأمین کرده است در حالی‌که ظرفیت تأمین از طریق مالیات با توجه به شرایط فعلی 1/13 درصد بوده است بنابراین شکاف 2/7 درصدی بین مالیات اخذ شده و آنچه ظرفیت داشت، وجود دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها