کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آغاز دوره جدید ریاست‌ جمهوری پوتین


کد خبر : ۱۲۰۲۵۳چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷:۰۳۳۴۷۶ بازدید

پنجمین دوره ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین در روسیه دیروز سه‌شنبه هفتم مه (18 اردیبهشت) با ادای سوگند او آغاز شد. در مراسم تحلیف ...
آغاز دوره جدید ریاست‌ جمهوری پوتینآغاز دوره جدید ریاست‌ جمهوری پوتین

پنجمین دوره ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین در روسیه دیروز سه‌شنبه هفتم مه (18 اردیبهشت) با ادای سوگند او آغاز شد. در مراسم تحلیف او در کاخ کرملین شمار زیادی از نمایندگان کشورهای غربی حضور نداشتند.

ولادیمیر پوتین روز سه‌شنبه هفتم مه (۱۸ اردیبهشت) با برگزاری مراسم تحلیف و ادای سوگند در کاخ کرملین وارد پنجمین دوره ریاست جمهوری خود شد. پوتین که ۷۱ سال دارد از سال ۱۹۹۹ به عنوان ر‌ئیس‌جمهور یا نخست‌وزیر روسیه در قدرت بوده است.

او اکنون می‌تواند بر اساس اصلاحات قانون اساسی در سال ۲۰۲۰ شش سال دیگر حکومت کند و حتی مجددا نیز نامزد ریاست جمهوری روسیه شود و تا سال ۲۰۳۶ در راس قدرت بماند.

پوتین در جریان مراسم تحلیف خود گفت که رهبری روسیه یک "وظیفه مقدس" است.

او همچنین افزود: «مسکو گفت‌وگو با غرب را رد نمی‌کند اما چنین گفت‌وگویی باید در شرایط مساوی باشد. ما با هم پیروز خواهیم شد و روسیه از این زمان دشوار، قوی‌تر بیرون خواهد آمد.»

تحریم مراسم تحلیف

مراسم ادای سوگند پوتین در کاخ کرملین در حالی برگزار شد که ایالات متحده آمریکا و اغلب کشورهای عضو اتحادیه اروپا، این تشریفات را تحریم کردند و از آن دور ماندند.

با این حال، دولت‌های کشورهای اتحادیه اروپا ظاهرا در مورد نحوه برخورد با این موضوع توافق نداشتند.

به گزارش خبرگزاری آلمان و به نقل از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا، برخی از کشورها مانند فرانسه، مجارستان و اسلواکی برای "ادامه برقراری کانال‌های ارتباطی" خود با مسکو،  نمایندگانی به مراسم تحلیف پوتین فرستادند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب