کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران جزو مشتریان اول 100 کشور بزرگ دنیا


کد خبر : ۱۲۰۲۵جمعه، ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱:۳۶۲۲۵۳ بازدید

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ایران هم اکنون جزو مشتریان درجه اول 100 کشور بزرگ دنیا قرار گرفته ...

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ایران هم اکنون جزو مشتریان درجه اول 100 کشور بزرگ دنیا قرار گرفته است و باید از این ظرفیت و فرصت عظیم نهایت استفاده را داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، محسن جلال پور در نشست اعضا هیات نمایندگان اتاق بازرگانی کرمان با استاندار با ارائه گزارشی از برگزاری هشتمین انتخابات اتاق بازرگانی در استان کرمان گفت: هشتمین دوره انتخبات هیات نمایندگان اتاق های بازرگانی سراسر کشوردر هجدم اسفند ماه سال گذشته برگزار شد.

وی با بیان اینکه هر چهار سال یک بار اعضا اتاقهای بازرگانی کشور به پای صندوق رای می آیند ادامه داد: در هر استان 15 نفر عضو برای هیات رییسه اتاق بازرگانی به مدت چهارسال انتخاب می شوند که از کارهای اصلی آنها دادن برنامه و خط مش برای توسعه اقتصادی استان و حل فصل مسایل بخش خصوصی است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بیان کرد: اتاق بازرگانی حیاتی بین ساختمان دولت و بخش خصوصی محسوب می شود که هر چه این حیات با صفاتر باشد هر دو لذت خواهند برد.

وی بیان کرد: در اتاق بازرگانی ایران در تهران انجمن نظارتی تشکیل می شود که یک نفر نماینده صنعت، معدن و تجارت و چهار نفر نمایندگان اتاق هستند که این پنج نفر به عنوان هیات نظارت کشوری در تهران تشکیل جلسه می دهند و به استان های دیگر جهت تشکیل هیات های نظارت در هر استان نامه ارسال می کنند.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار کرد: هیات نظارت که رئیس آن وزیر صنعت، معدن و تجارت است در این هشت دوره رئیس سازمانش را در کرمان به عنوان یک عضو انتخاب می کند و بین دو تا چهار نفر هم خود اتاق معرفی می کند که در نهایت یک هیات پنج نفره تشکیل داده می شود که این هیات نظارت وظیفه برگزاری انتخابات و کاندیدا را بر عهده دارد.

جلال پور افزود: در روز رای گیری هر کسی که کارت بازرگانی معتبر دارد و یک سال در طول سال های گذشته جزو اتاق بوده است حق رای دادن را خواهد داشت.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: در کرمان بیش از 900 نفر واجد شرایط رای دادن بودند که در نهایت بیش از 600 نفر به پای صندوق‌های آمدند و گروهی را بر اساس رای خود انتخاب کردند.

وی اظهار کرد: این گروه باید در چهار سال به طور مداوم جلسات لازم را داشتند باشند و کمیسیون های مختلف اتاق بازرگانی را تشکیل دهند که در استان کرمان تاکنون هشت کمیسیون تشکیل شده است که به زودی کار خود را آغاز خواهند کرد.

جلال پور بیان کرد: این گروه ها آنچه که نیاز استان و اقتصاد استان است را در کمیسیون ها به بحث و بررسی می گذارند ومصوب می کنند ضمن آنکه وظیفه هیات رییسه کمیسیون‌ها نیز پیگیری این نیازها می باشد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان اظهار کرد: مهم این است که همه در اتاق بازرگانی به صورت افتخاری کار می کنند ضمن آنکه هیات نمایندگان هر اتاق دارای متوسط 30 سال سابق کار هستند و به صورت داوطلبانه تخصص خودشان را در اختیار مجموعه دولتمردان و همه قوای حاکمیتی جهت توسعه استان و کشور می گذارند.

وی تصریح کرد: از هر صد نفر یک نفر به عنوان اعضای اتاق ایران انتخاب می شود تا مسایل کلان کشوری را دنبال کند همچنین اتاق کرمان این افتخار را داشته است در اتاق ایران عضو داشته باشد.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: در دو سه جلسه اخیری که در خدمت هیات نمایندگان بودیم مطالب متعددی را وضع کردیم و اولین خواسته و برنامه اصلی اتاق بازرگانی کرمان همراه بودن با برنامه‌های توسعه‌ای استان در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی است.

جلال پور خطاب به استاندار کرمان تصریح کرد: به عنوان رییس اتاق بازرگانی کرمان، اصلی ترین کار خودمان را همراهی با مجموعه استانداری می دانیم و سعی می‌کنیم هر جا که امکان حضور و ارائه مشاوره باشد دریغ نکنیم.

وی افزود: طبق اساسنامه اتاق بازرگانی، این اتاق حق هیچگونه فعالیت اجرایی را به دلیل اینکه رقیب اعضای خود نشود نخواهد داشت و تنها وظیفه مشاوره به بخش خصوصی و دولت در حوزه اقتصادی را بر عهده دارد.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: استفاده از فضای بین المللی یکی از کارهای بزرگی است که اتاق بازرگانی می تواند انجام دهد تا تعامل بیشتری را با سرمایه گذاران داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان اظهار کرد: ارتباط با شرکت های خارجی فعال از دیگر برنامه های اصلی اتاق است اما باید بدانیم که استان برای توسعه اقتصادی به چه ابزارهایی نیاز دارد تا بتوانیم آنها را با ارتباط با سایر کشورهای دنیا تامین کنیم.

وی افزود: باید بدانیم کار با کدام شرکت ها می تواند بهتر باشد و نیازمان را بدانیم و ارائه دهیم همانطور که در گذشته از همین طریق استفاده های خوبی کردیم و رفع کم و کاستی از سوی همین هیات ها قابل تامین خواهد بود.

جلال پور بیان کرد: سرمایه گذاران خارجی بیش از آنچه که علاقه به حضور در ایران را داشته باشند کشورمان را به این جهت مناسب سرمایه گذاری می دانند که از امن ترین فضا در بین کشورهای موجود در منطقه برخوردار است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه یک سایت و بروشور انگلیسی در استان کرمان وجود ندارد که در زمان حضور هیات های خارجی دچار گرفتاری نشویم که خوشبختانه در کرمان جهت رفع این مشکل حرکت هایی آغاز شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها