کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هزینه های سرسام آور برای زایمان لاکچری


کد خبر : ۱۲۰۲۰۲سه شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵:۱۱۵۰۴۰ بازدید

برخلاف هشدار‌ها و تهدید‌های متعدد مقامات بهداشتی کشور نسبت به برخورد با متخلفان، طبق داده‌های موجود، برخی بیمارستان‌ها ...
هزینه های سرسام آور برای زایمان لاکچریهزینه های سرسام آور برای زایمان لاکچری

برخلاف هشدار‌ها و تهدید‌های متعدد مقامات بهداشتی کشور نسبت به برخورد با متخلفان، طبق داده‌های موجود، برخی بیمارستان‌ها برای تولد  نوزادان در تاریخ‌های رند، تا ۲۰۰ میلیون تومان از متقاضیان دریافت می‌کردند و از آمار تولد‌های تقویمی کاسته نشده است.

البته این آخرین آمار درز پیدا کرده از این ارقام مربوط به سال ۹۹ است، یعنی دورانی که دلار ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان بود؛ عددی که با یک معادل‌سازی ساده، امروز و با دلار ۶۲ هزار تومانی، حدود ۵۱۷ میلیون تومان برآورد می‌شود!

بیش از یک ماه از اولین تاریخ رند در سال جاری گذشت. ۰۳/۰۲/۰۱ برای قشری که اصلی‌ترین دغدغه‌شان، شماره موبایل رند، پلاک ماشین رند، تاریخ ازدواج رند و حتی تولد فرزند در تاریخی رند است و احتمالا آن را ملاکی برای سنجش ارزش و اعتبار انسانی قلمداد می‌کنند، یک تاریخ بود که می‌توانست فرصت خوبی برای نمایش باشد. حال آنکه احتمالا بسیاری از افراد با همین سطح تفکر، برای تاریخ ۰۳/۰۳/۰۳ نیز دورخیز کرده‌اند! درحالی که دغدغه بخش گسترده‌ای از جامعه در شرایط اقتصادی کنونی، بحران‌های مالی و معیشتی است، هنوز از لایه‌هایی از این اجتماع، چنین تمایلات عجیبی برای زایمان‌ها و ازدواج‌های تقویمی به گوش می‌رسد.

به گزارش اقتصاد ۲۴، تا سال‌ها پیش، مجموعا دو تاریخ بود که خانواده‌ها درخواست داشتند که فرزند خود را در آن به دنیا بیاورند؛ یکی ۳۱ شهریور و دیگری نیز اول فروردین. آن هم برای اینکه بچه نیمه‌دومی نشود و شروع تحصیلش به تاخیر نیفتد. پارسال تب زایمان در تاریخ تاریخ رُند و لاکچری ۰۲/۲/۲ را شاهد بودیم و پیش از آن نیز تاریخ‌های ۰۱/۱/۱ و ۰۱/۲/۳ و ۹۹/۹/۹ متقاضیان خود را داشت و نیز تاریخ‌های خاص دیگر در سال‌های قبل‌تر. امسال نیز تاریخ ۰۳/۰۳/۰۳ را در پیش داریم و پیش‌بینی می‌شود بیمارستان‌ها در این تاریخ، روز بسیار شلوغ و پرکاری را داشته باشند.

در حقیقت، روز‌های خاص از سال هرگز به خودی خود عادی نیستند. از گذشته تاکنون، زمان‌های خاصی وجود دارند که آمار تولد نوزادان به شدت بیشتر از میانگین روزانه است. این الگوی جذاب، اما خطرآفرین به هیچ گونه محدودیت جغرافیایی محدود نیست؛ به عنوان نمونه، طبق گزارش همشهری، در تاریخ ۹۹/۹/۹، در استان کوچکی همچون یزد، تعداد تولد‌ها چهار برابر میانگین روزانه بود و بیش از ۲۱۵ نوزاد در این روز به دنیا آمدند؛ یعنی، افزایش ۳۰۰ درصدی نسبت به روز‌های معمولی! همچنین در این تاریخ، با به دنیا آمدن ۳ هزار نوزاد طی ۲۴ ساعت یک رکورد جدید برای تولد نوزاد در کشور ثبت شد!

در سال ۱۳۹۸، میانگین تولد‌ها در این استان روزانه ۵۳ نفر بوده است. سال ۹۹، برخی والدین حتی به این اصرار داشتند که فرزندانشان در تاریخ و ساعت معینی به دنیا بیایند؛ به عنوان مثال، روز ۹/۹ و ساعت ۰۹:۰۹. برای رسیدن به این هدف، برخی از آن‌ها حتی هزینه‌های نجومی را هم پرداخت می‌کردند. برخی والدین هم برای رزرو اتاق عمل هزینه‌های چند صد میلیونی پرداخت می‌کردند، که هزینه بسیار زیادی برای یک زایمان به حساب می‌آمد. این در حالی بود که در سال ۹۹، ایران با شیوع بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کرد و بیمارستان‌ها با مشکلاتی همچون کمبود تخت و اکسیژن و نیروی انسانی مواجه بودند./ آرمان امروز



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب