کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روش‌ های تشخیص دلارهای تقلبی


کد خبر : ۱۲۰۰۸۲پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰:۲۸۷۶۲۹ بازدید

در سال‌های اخیر شاهد افزایش ورود و عرضه دلار تقلبی در بازار ایران بوده‌ایم. این موضوع چالش‌های زیادی را برای مردم به‌وجود آورده ...
روش‌ های تشخیص دلارهای تقلبیروش‌ های تشخیص دلارهای تقلبی

در سال‌های اخیر شاهد افزایش ورود و عرضه دلار تقلبی در بازار ایران بوده‌ایم. این موضوع چالش‌های زیادی را برای مردم به‌وجود آورده است.

به گزارش ایران جیب از بنکر، در این نوشتار، به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چگونه می‌توان دلار تقلبی را از اصلی تشخیص داد و زیان ندید.

بررسی ظاهری: دلارهای واقعی از کاغذ کتان با ضخامت و بافت مخصوصی ساخته شده‌اند. دلارهای تقلبی معمولا از کاغذ معمولی یا نازک‌تر با بافت نامنظم ساخته می‌شوند.

چاپ: چاپ روی دلارهای واقعی با وضوح و ظرافت بالا انجام شده و لبه‌های آن تیز و دقیق است. چاپ روی دلارهای تقلبی ممکن است تار، محو یا ناهموار باشد.

رنگ: رنگ‌های روی دلارهای واقعی زنده و طبیعی هستند. رنگ‌های روی دلارهای تقلبی ممکن است کدر، مصنوعی یا ناهمگون باشند.

موارد امنیتی: دلارهای واقعی دارای چند ویژگی امنیتی هستند، مانند نوار و نخ امنیتی، تصاویر پنهان و جوهر تغییر رنگ. دلارهای تقلبی معمولا فاقد این ویژگی‌ها هستند یا این ویژگی‌ها در آنها به درستی اجرا نشده‌اند.

لمس کردن: دلارهای واقعی به‌دلیل ضخامت و بافت مخصوص کاغذشان، هنگام لمس‌کردن حس Rough و سختی دارند. دلارهای تقلبی معمولا نرم‌تر و شل‌تر هستند.

نور تاباندن: اگر دلار را مقابل نور نگه دارید، باید برخی از تصاویر و نوشته‌ها در پشت اسکناس به‌صورت شفاف دیده شوند. در دلارهای تقلبی، این تصاویر و نوشته‌ها به‌طور کامل قابل مشاهده نیستند.

استفاده از دستگاه‌های تشخیص اسکناس: دستگاه‌های تشخیص اسکناس با استفاده از فناوری‌های مختلف، می‌توانند به‌طور دقیق دلارهای تقلبی را شناسایی کنند. استفاده از این دستگاه‌ها، به‌خصوص برای افراد ناآشنا، بسیار توصیه می‌شود.

استعلام از صرافی‌های معتبر: اگر در مورد اصالت دلار خود تردید دارید، می‌توانید به یک صرافی معتبر مراجعه کنید و از آنها بخواهید که اسکناس شما را بررسی کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب