کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

راننده معترض، ضد انقلاب نيست


کد خبر : ۱۲۰۰۷۰پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱:۱۹۵۴۶۳ بازدید

سيد جلال موسوي نايب رييس كانون انجمن‌های صنفی كاميونداران كشور درباره اعتراض برخی از كاميونداران اظهار داشت: اعتراض اخير كاميونداران ...
راننده معترض، ضد انقلاب نيستراننده معترض، ضد انقلاب نيست

سيد جلال موسوي نايب رييس كانون انجمن‌هاي صنفي كاميونداران كشور در گفت‌وگو با ايلنا درباره اعتراض برخي از كاميونداران اظهار داشت: اعتراض اخير كاميونداران محدود و خودجوش بوده و اطلاعي از جزييات آن ندارم. اقدام هماهنگ با صنف و تشكلات نبوده‌ است اما آنچه كه مشخص بوده، اين است كه منشأ اصلي اين اعتراضات و نارضايتي‌ها موضوع سوخت است.

وي تاكيد كرد: هرچند با اينگونه نارضايتي‌ها در قالب اعتراض و اعتصابات مخالف هستم اما بايد به اين نكته هم توجه داشت كه اعلام اعتراض كاميونداران و رانندگان كاميون از كانال‌هاي رسمي هم به جايي نرسيده و از مذاكرات با متوليان به نتيجه‌اي نرسيديم و نمي‌توان به هر راننده‌اي كه بحق معترض است برچسب اراذل و ضد انقلاب زد. نايب رييس كانون انجمن‌هاي صنفي كاميونداران كشور با بيان اينكه از سال گذشته پيگير افزايش كرايه حمل بار و حق توقف هستيم اما به نتيجه‌اي نرسيديم، گفت: مي‌گويند با افزايش كرايه حمل و افزايش دستمزد تورم بالا مي‌رود اما مگر افزايش جزيي كرايه حمل بار و دستمزد راننده چقدر بر روي تورم تاثير مي‌گذارد؟ آن عامل مهم و موثر در افزايش نرخ تورم، نرخ دلار است كه همواره در حال افزايش بوده نه افزايش جزيي دستمزد راننده كاميون.

موسوي با اشاره به افزايش هزينه‌هاي رانندگان ادامه داد: ارديبهشت ماه سال گذشته يك جفت لاستيك را 24 ميليون و 500 هزار تومان مي‌خريديم اما در همان سال گذشته در اسفند ماه قيمت همين لاستيك به 32 ميليون و 800 هزار تومان رسيد اين در حالي است كه نرخ كرايه نه تنها افزايش پيدا نكرد بلكه با كاهش بار كمتر هم شد. وي با بيان اينكه از همان دو سال گذشته كه پايه سوخت 2000 ليتر را قطع كردند، اعتراض و گلايه‌هاي رانندگان شروع شد، اظهار داشت: با قطع پايه سوخت، ميزان ارايه سوخت را پيمايش اعلام كردند اما تردد پرت رانندگان را محاسبه نكردند. براي مثال در مسير حمل بار اراك- تهران در سمنان بارگيري مي‌شود اما سمنان در بارنامه ثبت نمي‌شود و آن مسير براي راننده محاسبه نمي‌شود و اين ميزان سوخت در پيمايش نمي‌آيد.

نايب رييس كانون انجمن‌هاي صنفي كاميونداران كشور با تاكيد بر راينكه راننده كاميون‌ها گازوييل‌فروش و قاچاقچي سوخت نيستند، گفت: پيشنهاد برگشت پايه سوخت را داده‌ايم و اگر راننده‌اي اين پايه را تا آخر ماه مصرف نكرد آن را باطل كنند اما مي‌گويند رانندگان مابقي را مي‌فروشند اما اين ادعا صحت ندارد مگر چند راننده گازوييل مي‌فروشند كه باعث افزايش قاچاق سوخت شود چرا به جاي اين موضوع جلوي قاچاق سيستم يافته سوخت را نمي‌گيرند؟

موسوي افزود: در حالي كه هر روز سوخت رانندگان كاميون را محدود مي‌كنند رانندگان افغان در ايران به راحتي سوخت دريافت مي‌كنند و مي‌توانيم اين را ثابت كنيم كه ميزان دريافت سوخت آنها بيشتر از رانندگان ايراني است و به راحتي با جاسازي مخازن سوخت از راننده ايراني، سوخت بيشتري دريافت مي‌كنند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب