کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازداشت زن آرایشگر به دلیل تبلیغ کودک همسری


کد خبر : ۱۲۰۰۶۲پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۸:۳۸۳۱۸۶ بازدید

زن آرایشگر که برای تبلیغات سالن زیبایی‌اش یک دختربچه را به عنوان عروس آرایش و معرفی کرده بود بازداشت شد.
بازداشت زن آرایشگر به دلیل تبلیغ کودک همسریبازداشت زن آرایشگر به دلیل تبلیغ کودک همسری

زن آرایشگر که برای تبلیغات سالن زیبایی‌اش یک دختربچه را به عنوان عروس آرایش و معرفی کرده بود بازداشت شد.

 سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به انتشار ویدیویی از یک دختربچه در فضای مجازی و معرفی او به عنوان یک تازه‌عروس گفت: انتشار این ویدیو موجی از واکنش‌های منفی را در افکار عمومی بخصوص کاربران فضای مجازی و فعالان حوزه حقوق کودک در پی داشت. از این‌رو پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار داد و تیم رصد و پایش این پلیس، مبدأ اصلی انتشار این ویدیو را مورد شناسایی قرار دادند.

 در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این ویدیو از سوی یک سالن زیبایی ضبط و منتشر شده است که با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، مدیر سالن زیبایی به پلیس فتا تهران بزرگ احضار و بلافاصله مدعی شد موضوع ازدواج این کودک یک سناریوی تبلیغاتی بوده که مدیر آرایشگاه برای جذب مشتری و دنبال‌کننده در اینستاگرام اجرا کرده و به هیچ عنوان موضوع عروسی این کودک صحت ندارد.

این زن پس از مواجهه با مأموران اعلام کرد که از عواقب کار خود بی‌اطلاع بوده و ضمن ابراز پشیمانی از عمل خود گفت که دختر نوجوان فرزند یکی از مشتریان آرایشگاهش بوده و چون قصد داشته اقدام به ایجاد تبلیغ در فضای مجازی کند، این کودک را به عنوان یک عروس معرفی و آرایش کرده است.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه برای این خانم به دلیل سوءاستفاده از کودکان و... پرونده‌ای تشکیل شد، گفت: صفحه اینستاگرامی مذکور با دستور قضایی از دسترس خارج و متهم نیز به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

وی ادامه داد: همچنین کارشناسان اداره مبارزه با جرائم علیه کودکان و بانوان پلیس فتا با والدین این کودک  صحبت کرده و ضمن ارائه مشاوره‌های لازم به آنان تأکید کردند که صیانت از هویت و شخصیت فرزندشان برعهده آنان بوده و بی‌توجهی و هر گونه آسیب به آن موجب مجازات قانونی است.

معظمی‌گودرزی با هشدار به مردم بخصوص کاربران فضای مجازی گفت: در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و همچنین کنوانسیون حقوق کودک که کشورما نیز به آن پیوسته هر گونه سوءاستفاده از کودکان و وارد کردن آسیب جسمی و روحی به آنها جرم‌انگاری شده است. پلیس فتا نیز در عمل به قانون با چنین مواردی برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ادامه داد: به افرادی که قصد دارند برای انجام تبلیغات، افزایش دنبال‌کننده یا هر موضوع دیگری اقدام به ساخت ویدیو یا انتشار تصاویر نامتعارف و نامناسب از کودکان کنند، هشدار می‌دهم که پلیس فتا با آنان برخورد خواهد کرد و والدین نیز باید بدانند چنین اقدامات و رفتارهایی گرچه ممکن است در کوتاه‌مدت منجر به افزایش دنبال‌کننده یا جلب شدن توجه به سوی فرزندشان شود، اما در دراز‌مدت آثار مخرب فراوانی در روند شکل‌گیری شخصیت و شرایط روحی کودکان بر جای خواهد گذاشت که جبران‌ناپذیر است.



اخبار مرتبط

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب