کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جدید بنزین در کشور عراق اعلام شد


کد خبر : ۱۲۰۰۴۸پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۳:۳۳۲۴۵۴۵ بازدید

دولت عراق از روز گذشته قیمت بنزین بهبود یافته را 30 درصد و قیمت بنزین سوپر را 25 درصد افزایش داد.
قیمت جدید بنزین در کشور عراق اعلام شدقیمت جدید بنزین در کشور عراق اعلام شد

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی عراق اعلام کرد که از دیروز چهارشنبه قیمت بنزین بهبود یافته و سوپر در این کشور افزایش یافت.

بر اساس بیانیه این شرکت قیمت بنزین بهبودیافته با اکتان 95 از 650 دینار  (0.50 دلار) به 850 دینار (0.65دلار) در هر لیتر و بنزین سوپر با اکتان 98 از 1000 دینار (0.76 دلار) به 1250 دینار (0.96 دلار) در هر لیتر رسیده است.

حسین طالب مدیرکل شرکت پخش فراورده‌های نفتی عراق گفت: آنچه برای ما مهم است تامین بنزین معمولی است که با قیمت هر لیتر 450 دینار به فروش می‌رسد و پرمصرف‌ترین نوع آن است. با توجه به اینکه 82 درصد از کل مصرف روزانه را تشکیل می‌دهد که توسط پالایشگاه های ملی تولید می‌شود و مقادیری از مواد وارداتی اضافه می شود تا با آن مخلوط شود.

طالب افزود: در سال 2023 که 14 تا 15 میلیون لیتر بنزین در روز وارد می‌کردیم، قیمت هر لیتر بنزین معمولی حدود هزار دینار بود، اما اکنون با ورود پالایشگاه کربلا به 800 تا 850 دینار رسیده  زیرا واردات آن به حدود 7.5 تا 8 میلیون لیتر کاهش یافته و با افزایش تولید و ورود پالایشگاه‌های شمال به خط تولید، واردات این نو ع بنزین به 4 میلیون لیتر در روز کاهش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: دولت عراق به فرآورده‌های نفتی یارانه می‌دهد اما این یارانه به موارد ضروری اختصاص خواهد یافت تا به نفع شهروندان ساده نظیر رانندگان تاکسی شود از همین رو بنزین با قیمت 450 دینار در هر لیتر به فروش می رسد اما دو بنزین بهبود یافنه و سوپر که مورد استفاده صاحبان خودروهای جدید است تنها 18 درصد از مصرف روزانه در عراق را شامل می‌شود در حالی که روزانه 32 میلیون لیتر همه انواع بنزین در عراق استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی عراق گفت: 80 درصد از مقادیر بنزین بهبود یافته از خارج از کشور وارد می شود و کل مصرف به حدود 4.5 میلیون لیتر و در اوج مصرف در فصل تابستان به پنج میلیون لیتر می رسد و در مورد بنزین سوپر که کاملاً وارداتی است هر لیتر تقریباً 1400 دینار هزینه دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب