کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلار آزاد به 59 هزار تومان رسید


کد خبر : ۱۱۹۹۱۹دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴:۱۴۱۶۶۳۰ بازدید

با فروکش کردن التهابات سیاسی و نظامی درمنطقه همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، نرخ ارز در بازار غیررسمی به سرعت تمام در حال ...
دلار آزاد به 59 هزار تومان رسیددلار آزاد به 59 هزار تومان رسید

با فروکش کردن التهابات سیاسی و نظامی درمنطقه همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، نرخ ارز در بازار غیررسمی به سرعت تمام در حال ریزش است. همین چند هفته پیش بود که نرخ دلار به صورت هیجانی به 70 هزار تومان نزدیک شد اما آرام‌شدن شرایط سیاسی و اقدامات بموقع بازارساز باعث شد تا امروز دوشنبه دلار غیررسمی به زیر 60 هزار تومان سقوط کند. روندی که نه‌تنها کارشناسان بلکه دلالان هم از تداوم آن خبر می‌دهند. بدین‌ترتیب مانند همیشه این خریداران هیجانی ارز و طلا هستند که دوباره زیان دیدند.

براساس این گزارش، در ادامه روند کاهشی قیمت ارز در معاملات غیررسمی طی دو هفته اخیر، امروز قیمت دلار در بازار آزاد به ۵۹ هزار تومان کاهش یافت. پس از حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در سوریه در فروردین‌ماه، به‌علت بالا گرفتن تنش‌های سیاسی در منطقه و اثرگذاری آن بر بازار ارز، قیمت دلار در معاملات غیررسمی بالا رفت. رئیس‌کل بانک‌مرکزی در همان زمان اعلام کرد که افزایش قیمت دلار در معاملات غیررسمی زودگذر است و بانک‌مرکزی در تأمین ارز واردات مشکلی ندارد.

با پاسخ سپاه پاسداران به اسرائیل از یک‌سو و کنترل بانک‌مرکزی بر بازار ارز و تأمین تمامی نیازهای ارزی رسمی از طریق مرکز مبادله، به‌تدریج قیمت دلار در معاملات غیررسمی هم نزولی شد.

بدین‌ترتیب قیمت دلار در بازار آزاد که چند هفته قبل رشد زیادی پیدا کرده بود، در سومین روز هفته از 60 هزار تومان هم پایین‌تر آمد و اواسط روز به 59 هزار و 600 تا 59 هزار و 800 تومان رسید.

خبر‌های رسیده از سبزه‌میدان و خیابان منوچهری از حوالی ظهر دیروز حاکی از ورود دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان است و مشاهدات میدانی از چهارراه استانبول هم این موضوع را تأیید می‌کند. دلالانی که گفته می‌شود برخی از آنها واسطه‌های برخی صرافان هستند، کانال‌های قیمتی را یکی پس از دیگری پایین آورده و نرخ‌های کمتر و کمتری روی میز قرار می‌دهند که شاید یک مشتری پیدا شود.

شروع لفظ در این بازار در ساعات ابتدایی معاملات حوالی ۶۰ هزار تومان بود اما بازهم برای آب‌کردن دلارهایشان، ۵۹ هزار و ۵۰۰ اعلام می کردند که همان هم خریداری نداشت.

این دلالان می‌گویند «هر کس توانست هفته گذشته دلارهایش را با نرخ ۶۲ و ۶۳ آب کند که هیچ وگرنه از این هفته باید با نرخ‌های دامنه ۵۰ کنار بیاییم.» آنها با زبان شوخی و خنده می‌گویند «دیگر باید با «دلار شصتی» خداحافظی کنیم.»

سفته‌بازان خیابان استانبول که حالا تعدادشان از مشتری‌ها بیشتر شده، در یک دستشان موبایل است و از پشت گوشی خط می‌گیرند و همزمان نیم‌نگاهی به خبر‌های اقتصادی و سیاسی دارند. زمزمه آنها درباره افزایش عرضه درهم در بازار دبی شنیده می‌شود و هر از گاهی از نتیجه مذاکرات ارزی در سفر فرزین به عربستان سراغ می‌گیرند./ ایران آنلاین



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب