کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سپرده‌گذاری 50 درصدی شرط پرداخت تسهیلات جدید مسکن


کد خبر : ۱۱۹۹۰چهارشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴:۴۷۷۱۴۹ بازدید

طبق اعلام معاون اقتصادی بانک مرکزی، خانه اولی‌ها برای دریافت تسهیلات 40، 60 و 80 میلیون تومانی خرید مسکن باید سپرده گذاری 20 ، 30 و 40 میلیون ...

طبق اعلام معاون اقتصادی بانک مرکزی، خانه اولی‌ها برای دریافت تسهیلات 40، 60 و 80 میلیون تومانی خرید مسکن باید سپرده گذاری 20 ، 30 و 40 میلیون تومانی انجام دهند.

پیمان قربانی در تشریح مصوبه جدید شورای پول و اعتبار برای افزایش وام مسکن، اظهار داشت: طبق تصمیم بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار خانه اولی ها برای دریافت تسهیلات 40، 60 و 80 میلیون تومانی خرید مسکن باید سپرده گذاری 20، 30 و 40میلیون تومانی انجام دهند.

وی با بیان اینکه تسهیلات 80 میلیون تومانی پس از طی دو دوره سپرده گذاری شش ماهه و بعد از یک سال پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: این تسهیلات در قالب حساب صندوق پس انداز مسکن یکم (خانه اولی ها) و از محل سپرده گذاری واجدین شرایط با حداقل دوره انتظار یکسال و با سود 14 درصد جهت خرید مسکن پرداخت می شود.
قربانی همچنین به مصوبه دیگر شورای پول و اعتبار مبنی بر آزادسازی انحصار پرداخت تسهیلات مسکن اشاره کرد و افزود: بانک های تجاری از سال 87 تاکنون از پرداخت تسهیلات خرید و ساخت مسکن منع شده بودند اما این ممنوعیت بامصوبه شب گذشته شورای پول واعتبار رفع شد.

به گفته معاون اقتصادی بانک مرکزی، متقاضیان بر این اساس می توانند با مراجعه به بانک‌های تجاری تقاضای خود را برای دریافت این تسهیلات ارایه دهند ضمن آنکه دریافت تسهیلات خرید مسکن از بانک های تجاری نیاز به سپرده گذاری ندارد و بانک های تجاری می توانند براساس مقدورات و منابع و مصارف خود این تسهیلات را ارایه کنند.
وی نرخ سود تسهیلات مسکن در بانک های تجاری را براساس نرخ عقود مبادله ای و 21 درصد اعلام کرد و افزود: نرخ سود تسهیلات ساخت نیز بر اساس عقود مشارکتی 24 درصد خواهد بود.

شورای پول و اعتبار عصر دیروز (سه شنبه 29 اردیبهشت ماه) به منظور تصمیم گیری برای افزایش وام مسکن تشکیل جلسه داد و تصمیم های مهمی برای این بخش گرفت.براساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار، وام مسکن برای خانه اولی ها در تهران 80 میلیون تومان، در شهر های بزرگ 60 میلیون تومان و در شهرهای کوچک 40 میلیون تومان تصویب شد. نرخ سود این تسهیلات 14 درصد خواهد بود.

هرچند لازم به ذکر است که مصوبه مذکور شورای پول و اعتبار صرفاً برای خانه اولی ها خواهد بود چراکه براساس مصوبه دیگر شورا وام مسکن برای سایر افراد در شهر تهران 60 میلیون تومان، شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر جمعیت 50 میلیون تومان و سایر مناطق شهری 40 میلیون تومان خواهد بود.ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در ارتباط با زمان اجرای این مصوبه گفته است: از هفته آینده مصوبه جدید شورای پول و اعتبار به نظام بانکی ابلاغ خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها