کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

امکان بلوکه‌سازی اینترنت آزاد ایرانسل فراهم شد


کد خبر : ۱۱۹۸۶چهارشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵:۲۴۲۱۱۲ بازدید

اپراتور دوم ارتباطی با هدف مدیریت هزینه‌، طرح کنترل مصرف آزاد دیتا را عرضه کرد تا امکان قطع خودکار اینترنت پس از پایان اعتبار زمانی یا حجمی ...

اپراتور دوم ارتباطی با هدف مدیریت هزینه‌، طرح "کنترل مصرف آزاد دیتا" را عرضه کرد تا امکان قطع خودکار اینترنت پس از پایان اعتبار زمانی یا حجمی بسته‌های اینترنت همراه ممکن شود.

اپراتور دوم ارتباطی حدود دو هفته گذشته در واکنش به انتقاداتی در زمینه اعلام نشدن زمان پایان بسته‌های اینترنتی، روش‌های اعلام پایان بسته‌های اینترنتی را اعلام کرد.

این موضوع بعد از اینکه وزیر ارتباطات و معاون وی در حوزه رگولاتوری این رویه را نقد کردند و پیش از آن نیز صادق عباسی شاهکوه -معاون بررسی‌های فنی و اقتصادی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- نیز در این باره گفته بود "با توجه به گزارش‌های دریافت شده از سوی مشترکان مبنی بر اعلام نشدن اتمام بسته‌های اینترنت شرکت ایرانسل در زمان پایان مهلت و حجم بسته و متضرر شدن مشترکان از این بابت، بررسی موضوع برای یافتن راه‌حل در دستور کار قرار گرفته است. با توجه به اینکه این شیوه عمل خسارت‌های مالی برای مشترکان ایجاد می‌کند، برای جلوگیری از آن باید دستورالعمل مشخص و یکپارچه‌ای برای اطلاع‌رسانی دقیق درباره پایان بسته‌ها تدوین شود"، انجام شد.

اما حال، ایرانسل یک گام بیشتر برداشته و جلوی متضرر شدن ناخواسته مشترکان را به شکلی دیگر گرفته است.

مشترکان با فعالسازی این طرح از طریق شماره‌گیری کددستوری #3*2*3*555* قادر خواهند بود تا پس از پایان اعتبار زمانی یا حجمی بسته افزایشی اینترنت همراه خود، به صورت خودکار وارد طرح مصرف آزاد نشوند. براین اساس، دسترسی مشترک به خدمات دیتا پس از پایان اعتبار زمانی یا حجمی بسته اینترنت متوقف شده و مشترک هزینه اضافی بابت استفاده از طرح مصرف آزاد نمی‌پردازد.

پایان بسته و قطع موقت دسترسی به اینترنت از طریق پیامک به اطلاع مشترک می‌رسد و در صورت تمایل وی به ادامه مصرف دیتا، به آسانی می‌تواند نسبت به خرید یک بسته افزایشی جدید یا تمدید بسته فعلی خود اقدام کند؛ البته با شماره‌گیری کددستوری #4*3*555* و غیرفعال‌سازی طرح کنترل مصرف آزاد دیتا، از خدمات اینترنت همراه نسل دو، سه یا چهار ایرانسل به صورت مصرف آزاد استفاده کند. علاوه بر اینکه رو به اتمام بودن حجم بسته‌های اینترنت همراه ایرانسل برای کاربران خدمات اینترنت همراه نسل دو، سه و چهار، از طریق پیامک طی دو نوبت به مشترک اطلاع‌رسانی می‌شود، همچنین آغاز محاسبه تعرفه خدمات اینترنت همراه مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی براساس «تعرفه مصرف آزاد» هم طی پیامکی به اطلاع این دسته از مشترکان می‌رسد.

ضمن آنکه میزان باقی مانده اعتبار حجمی و زمانی بسته‌های اینترنت همراه ایرانسل، از طریق نرم‌افزار کاربردی «ایرانسل من» به صورت در لحظه برای مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری قابل مشاهده است. اطلاع از میزان اعتبار زمانی و حجمی بسته‌های اینترنت همراه ایرانسل از طریق شماره‌گیری کد #4*1*555* در هر لحظه برای مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری ایرانسل مقدور است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها