کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا وزارت خارجه با تعطیلی شنبه موافق است؟


کد خبر : ۱۱۹۸۱۱شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۱:۰۳۲۷۴۴ بازدید

وزارت امور خارجه در راستای حمایت از فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه موافقت کرد. این وزارتخانه در ...
چرا وزارت خارجه با تعطیلی شنبه موافق است؟چرا وزارت خارجه با تعطیلی شنبه موافق است؟

وزارت امور خارجه در راستای حمایت از فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه موافقت کرد. این وزارتخانه در راستای بهبود شرایط اقتصادی کشور هم تعطیلی شنبه را به دولت پیشنهاد داده‌ است.

چرا یک وزارتخانه عمدتا سیاسی-امنیتی به موضوع تعطیلی پنجشنبه یا شنبه که در هفته های اخیر به محور اخبار و تحولات ایران تبدیل شده ورود کرده است؟

واقعیت این است که وزارت امور خارجه از سال ۱۳۹۴ به این سو و پس از امضای توافق هسته ای با تغییر ساختار مواجه شد و معاونت اقتصادی مجددا به چارت سازمانی آن بازگشت. 

این تغییر هم برای بهره مندی از فضای پسابرجام بود و هم اینکه وزارت خارجه حسب ماموریت جدید به تسهیل گری امور اقتصادی برای تجار و بازرگانان ایران بپردازد.

از آن زمان معاونت دیپلماسی اقتصادی با جلسات منظم با فعالان اقتصادی، تلاش کرده تا فضا را برای داد و ستدهای تجاری فراهم کند. 

این تعامل با تجار و شنیدن دغدغه های آنها درک تازه ای را به بدنه وزارت خارجه منتقل کرده که جهان امروز جهان وابستگی متقابل اقتصادی و همسویی با روندهای تجاری است.

از سوی دیگر با توجه به ماموریت دیپلماتیک وزارت خارجه، تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه می تواند فعالیت های کنسولی ایران در خارج از کشور را با تعطیلات شنبه و یکشنبه بیش از ۱۷۰ کشور جهان هماهنگ تر کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها