کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آیا واقعا کلاس خصوصی برای پیشرفت تحصیلی و بهبود نمرات نیاز است؟


کد خبر : ۱۱۹۷۶۸چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹:۵۹۱۱۳۵ بازدید

براساس آمار منتشر شده در سایت gitnux 80 درصد دانش‌آموزانی که از کلاس خصوصی استفاده کردند، در تحصیل خود پیشرفت داشته‌اند. همین آمار نشان می‌دهد که کلاس خصوصی برای پیشرفت تحصیلی و بهبود نمرات نیاز است. بااین‌حال تصمیم داریم در این مقاله کمی گسترده‌تر به ضرورت استاد خصوصی و تاثیر آن روی موفقیت دانش‌آموزان بپردازیم.

کلاس خصوصی برای پیشرفت تحصیلی

اطلاع رسانی تبلیغاتی

براساس آمار منتشر شده در سایت gitnux 80 درصد دانش‌آموزانی که از کلاس خصوصی استفاده کردند، در تحصیل خود پیشرفت داشته‌اند. همین آمار نشان می‌دهد که کلاس خصوصی برای پیشرفت تحصیلی و بهبود نمرات نیاز است. بااین‌حال تصمیم داریم در این مقاله کمی گسترده‌تر به ضرورت استاد خصوصی و تاثیر آن روی موفقیت دانش‌آموزان بپردازیم.

افزایش تمرکز دانش‌آموز برای یادگیری؛ تاثیرگذار روی انگیزه و نتیجه آزمون

معلم خصوصی در زمان مشخصی تمرکز کامل روی دانش آموز خود دارد. درواقع استاد خصوصی طبق گفته https://www.iranmodares.com/ مناسب فردی است که با‌توجه‌به سبک فردی تشخیص می‌دهد که سبک یادگیری دانش‌آموز یا دانشجو به چه صورتی است. سپس براساس سبک دانش‌آموز و هدفی که برای هر نوع آزمونی چون امتحان نهایی سال دوازدهم یا کنکور دارد، برنامه‌ریزی درسی را انجام می‌دهد.

آموزش براساس تعیین سطح دانش آموز؛ بهبوددهنده نتیجه آموزش

باور قدیمی اشتباهی وجود دارد که معلم خصوصی را صرفا برای ضعف درسی دانش آموزان به خصوص در دروس تخصصی مانند ریاضی یا شیمی ضروری می‌داند. شرایط بسیاری وجود دارد که در آن معدل یا برطرف کردن ضعف درسی مانند قبول شدن در امتحانات پایان سال اهمیت دارد.

به‌عنوان‌مثال سرعت یادگیری برخی از دانش‌آموزان بالاتر از سایر است و این افراد در کلا‌س‌های عمومی احساس بی‌انگیزگی می‌کنند، در چنین شرایطی با کمک یک مدرس خصوصی برای آزمون المپیاد آماده می‌شوند و مسیر پیشرفت را با سرعت بیشتری طی می‌کنند.

تقویت روحیه؛ افزایش‌دهنده پتانسیل یادگیری دانش‌آموزان

برخی از دانش آموزان به‌دلیل شخصیت و روحیات ویژه خود سرعت یادگیری متفاوتی در درس‌های متفاوت دارند. به‌عنوان‌مثال برخی از دانش‌آموزان دچار وسواس فکری یا اضطراب می‌شوند و این مشکل سبب می‌شود که نتوانند در آزمون یا کنکور به نتیجه دلخواه برسند. در چنین شرایطی حضور معلم خصوصی برای درس‌هایی که دانش‌آموز با آن مشکل دارد، ضروری است.

درواقع در چنین شرایطی مدرس خصوصی باتوجه‌به سرعت یادگیری و رفع اشکال باعث می‌شود که تمرین‌ و تکرار برای دانش‌آموز مطلوب‌تر باشد. درنتیجه در چنین کلاس‌هایی دانش‌آموز سوالات خود را بدون نگرانی می‌پرسد و رفع اشکال در محیطی آرام و به دور از قضاوت سایر دانش آموزان انجام می‌شود. بدین‌گونه شاهد پیشرفت معدل دانش‌آموزانی هستیم که از امکان معلم خصوصی برای پیشرفت خود استفاده کرده‌اند.

افزایش خودباروری؛ ازجمله نتایج ملموس کلاس درس خصوصی

انتخاب معلم خصوصی مناسب باعث می‌شود که دانش‌آموز در همان جلسه اول بتواند با معلم خود ارتباط بگیرد و این موضوع خودباوری دانش‌آموز را افزایش می‌دهد. ارتباط گرفتن با دانش‌آموز به او احساس امنیت بیشتری هدیه خواهد کرد. در نتیجه امنیت بیشتر دانشجو یا دانش‌آموز با خیال راحت سوالات خود را می‌پرسد. همچنین مدرس به‌دلیل خصوصی بودن جلسه زمان بیشتری برای درک دانش‌آموز خود دارد.

همچنین برخی از معلم‌های خصوصی دوره‌های روانشناسی تدریس را گذرانده‌اند. گذراندن این دوره‌ها باعث می‌شود که کودکان بدون این که نگران قضاوت شدن باشند، با مدرس خود ارتباط بگیرند. در چنین شرایطی اضطراب دانش آموز به مرور کمتر خواهد شد. در نتیجه کمتر شدن اضطراب تمرکز فرد افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه درک مطالب ساده‌تر صورت می‌گیرد. همه این موارد دست به دست هم می‌دهند تا دانش آموزی که به سختی نمره 12 را کسب می‌کرد، نمره آزمون خود را ارتقا دهد.

دست یافتن به نتیجه بهتر با کلاس خصوصی؛ نتیجه تدریس خصوصی

براساس مقاله منتشر شده در سایت ایران مدرس تحت عنوان «آیا تدریس خصوصی برای پیشرفت تحصیلی موثر است»، به‌صورت‌کلی در بیشتر مواقع معلم خصوصی باعث ایجاد تغییر و بهبود شرایط دانش‌آموز می‌شود. براساس تحقیقات انجام شده در کلاس‌های عمومی 30 تا 40 درصد از دانشجویان یا دانش‌آموزان متوجه درس نمی‌شوند. بااین‌حال به دلایل متفاوتی از معلم سوال نمی‌پرسند. این عدم درک درس و نپرسیدن سوال به مرور زمان باعث می‌شود، دانش‌آموزان دیگر انگیزه گذشته را نداشته باشند. همچنین در شرایط بدتر ممکن است باعث ترک تحصیل شود.

دریافت بهترین نتیجه از کلاس خصوصی

پیش از رسیدن به چنین شرایطی پیشنهاد ما کمک گرفتن از مدرس خصوصی در درسی است که در آن ضعف دارید یا فرزندتان با آن دچار مشکل شده است. به‌عنوان‌مثال اگر فرزند شما در امتحان درس شیمی بحث استوکیومتری نمره خوبی نگرفت، نیاز به سرزنش نیست. همچنین این موضوع به معنای عدم تلاش فرزند شما نباید باشد. در چنین شرایطی بهترین تصمیم مشاوره گرفتن از معلم شیمی است که در حوزه استوکیومتری تخصص دارد. سپس برگزاری کلاس در این مبحث نتیجه را برای شما یا فرزندتان از این رو به آن رو خواهد کرد.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه؛ نکته‌ای مهم در تایید ضرورت نیاز به معلم خصوصی

شرایط متفاوتی وجود دارد که زمان و هزینه در آن ارزش بیشتری پیدا می‌کنند. به‌عنوان‌مثال در‌صورتی‌که 2 ماه بیشتر به کنکور نمانده باشد، هزینه‌ی کلاس خصوصی نسبت به دستاوردی که این کلاس برای آینده فرزندتان خواهد داشت، ناچیز است.

همچنین اگر آزمون مهمی پیش رو دارید و مبحثی را متوجه نشده‌اید، کمک گرفتن در آن مبحث مثلا کوانتوم به شما کمک می‌کند، بدون فوت وقت به نتیجه دلخواهتان دست پیدا کنید. در نتیجه دیگر نیاز به تمدید ترم یا هزینه مجدد از نظر زمان و مبلغ نخواهید داشت. برای پیدا کردن بهترین معلم خصوصی که از نظر هزینه نیز معقول باشد، سایت استادبانک به شما کمک خواهد کرد.

استادبانک؛ پلتفرم آموزش خصوصی با پشتیبانی ویژه برای رضایت شما

ما در این مقاله با بررسی کامل سعی کردیم ضرورت معلم خصوصی برای پیشرفت درسی را واضح توضیح دهیم. اگر قصد کمک گرفتن از استاد خصوصی برای ارتقا تحصیلی یا قبولی در آزمونی چون کنکور را دارید، کافی است اساتید درس مورد نظرتان را جستجو کنید. ما در استادبانک تلاش کرده‌ایم که بهترین معلم‌های خصوصی را گردهم آوریم. هدف ما این است که دانشجویان و دانش‌آموزان در کمترین زمان ممکن با کمترین هزینه کلاس خصوصی به نتیجه مدنظر خود دست پیدا کنند.

 



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها