کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واریز 941 میلیارد تومان سود به حساب سهامداران بورس


کد خبر : ۱۱۹۷۲۶سه شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹:۱۵۷۷۹۶ بازدید

در هفته چهارم فروردین، بیش از 941 میلیارد تومان سود جاری، سنواتی و حق تقدم از طریق اطلاعات سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) واریز شد.
واریز 941 میلیارد تومان سود به حساب سهامداران بورسواریز 941 میلیارد تومان سود به حساب سهامداران بورس

اطلاعات منتشر شده در خصوص جزییات واریز مطالبات سهامداران در هفته چهارم فروردین ماه امسال نشان می‌دهد که در این بازه زمانی، ۳ ناشر سود سنواتی و حق تقدم و ۱۱ ناشر سود جاری صاحبان سهام خود را پرداخت کرده‌اند.

واریز سود سنواتی و حق تقدم ۳ شرکت

بر اساس این گزارش، در این دوره زمانی، ۳ شرکت‌ «پخش ‌رازی، مجتمع ‌جهان‌ فولاد سیرجان، شرکت‌ ایران ‌دارو»، سود سنواتی و حق تقدم ۳۸۷ هزار و ۶۲۴ سهامدار را که شامل ۱۱۳ میلیارد و ۹۶۳ میلیون تومان می‌شود را با استفاده از سامانه جامع اطلاعات مشتریان(سجام) واریز کرده‌اند.

پرداخت ۸۲۸ میلیارد تومان سود جاری

همچنین تا پایان هفته چهارم فروردین ماه امسال، ۱۱ ناشر «سرمایه‌گذاری ‌اقتصاد نوین، مخازن ‌گاز طبیعی ‌آسیاناما، شیشه‌ همدان، شرکت‌ دشت‌ مرغاب، صنایع‌ سیمان ‌دشتستان، سرمایه‌گذاری‌ مسکن‌ زاینده ‌رود، سرمایه‌گذاری ‌و توسعه ‌خوزستان‌(سهامی‌عام)، سرمایه‌گذاری‌ سپه، پرداخت‌ الکترونیک ‌سامان ‌کیش، سرمایه‌گذاری‌ صندوق ‌بازنشستگی ‌کارکنان ‌بانک‌ها، سرمایه‌گذاری ‌توسعه ‌ملی»، سود جاری ۲۵۲ هزار و ۴۱۲ سهامدار که شامل ۸۲۸ میلیارد و ۱۸ میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

واریز بیش از ۱۱۵ هزار میلیارد تومان سود به حساب سهامداران با سجام

اطلاعات منتشر شده از سوی سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص جزییات واریز سود در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که در سال گذشته ۱۱۵ هزار و ۱۷۹ میلیارد و ۴۱۳ میلیون و ۹۶۹ هزار تومان سود جاری، مطالبات سنواتی و حق تقدم برای سهامداران از طریق سامانه سجام واریز شده است.

بر اساس این گزا ش، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۰۲ ناشر، مبلغ ۱۰۹ هزار و ۳۹ میلیارد و ۵۲۴ میلیون و ۸۰۴ هزار تومان سود جاری متعلق به ۵۵ میلیون و ۹۵۷ هزار و ۳۵۵ سهامدار و تعداد ۲۵۳ ناشر، مبلغ ۶ هزار و ۱۳۹ میلیارد و ۸۸۹ میلیون و ۱۵۶ هزار تومان سود سنواتی و حق‌تقدم متعلق به ۱۷ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۸۵۵ سهامدار را به حساب سجامی سهامداران واریز کرده‌اند.

بنابراین گزارش، ۱۷ شرکت حاضر در بازار سرمایه سود بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار سهامدار را در هفته سوم فروردین ماه از طریق اطلاعات سامانه سجام پرداخت کردند.


سامانه سجام چیست؟

سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از «سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها» در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها