کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۱۹۷۲چهارشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴:۳۹۷۵۹ بازدید

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه در آستانه انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا با افزایش جزئی روبرو شده است.

افزایش ارزش دلار و رشد شاخص سهام در بازارهای بین المللی در آستانه انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا امروز چهارشنبه با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1209 دلار رسیده است. قیمت طلا روز سه شنبه برای لحظاتی به کمتر از 1205 دلار رسیده بود. قیمت طلا روز گذشته بیش از 1.5 درصد کاهش یافت تا روند صعودی 5 روز گذشته قیمت این فلز زرد متوقف شود.

ارزش دلار آمریکا به بالاترین سطح در دو هفته اخیر رسیده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است. انتشار اخبار مربوط به تصمیم بانک مرکزی اروپا برای تزریق نقدینگی بیشتر و خریداری اوراق قرضه نیز تاثیر زیادی بر افت ارزش یورو در برابر دلار داشته است.

بانک مرکزی اروپا قصد دارد طی ماه های می و ژوئن روند خرید اوراق قرضه با تسریع بخشد و این مساله موجب خواهد شد تا ارزش یورو در برابر دلار با کاهش بیشتری روبرو شود.

انتشار آمارهای جدید مربوط به بهبود بخش مسکن آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته است. تازه ترین آمارهای منتشر شده نشان می دهد که فروش مسکن در آمریکا طی ماه آوریل به بالاترین سطح خود در 7 سال گذشته رسیده است.

انتشار برخی آمارهای امیدوار کننده نسبت به عملکرد اقتصادی آمریکا این گمانه زنی را تقویت کرده است که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال بهتر از سه ماه نخست خواهد بود و این مساله احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا را بیشتر کرده است.

رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال به کمتر از 0.2 درصد رسید ولی فدرال رزرو این مساله را موقتی و زودگذر ارزیابی کرده است.

به نظر می رسد انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا تا حد زیادی وضعیت نرخ بهره این کشور طی ماه های آینده را روشن خواهد کرد. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز به کمتر از 718 تن رسیده که این پایین ترین رقم در 4 ماه گذشته به شمار می رود.

روشن شدن وضعیت بحران مالی و بدهی یونان نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها