کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعتراض دولت ایتالیا نام مدل جدید آلفارومئو را عوض کرد


کد خبر : ۱۱۹۶۹۰دوشنبه، ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱:۳۲۴۴۶۵ بازدید

آلفارومئو یک هفته پس از رونمایی از اولین مدل الکتریکی‌اش ناچار شد به خاطر اعتراض دولت ایتالیا نام خودرو را تغییر ...
اعتراض دولت ایتالیا نام مدل جدید آلفارومئو را عوض کرداعتراض دولت ایتالیا نام مدل جدید آلفارومئو را عوض کرد

آلفارومئو یک هفته پس از رونمایی از اولین مدل الکتریکی‌اش ناچار شد به خاطر اعتراض دولت ایتالیا نام خودرو را تغییر دهد. شاسی‌بلند جدید آلفارومئو با نام میلانو رونمایی شد، اما دولت معتقد بود ماشین ربطی به ایتالیا ندارد و باید نامش تغییر کند.

آلفارومئو عضوی از گروه خودروسازی استلانتیس است و از امکانات این گروه برای تولید اولین مدل الکتریکی‌اش استفاده کرده است. ماشین بر روی پلتفرمی ساخته می‌شود که در فرانسه مهندسی شده و مدل‌های دیگر استلانتیس نظیر پژو ۲۰۰۸، اپل موکا و جیپ اونجر هم از آن استفاده می‌کنند. آلفارومئو ماشین را در کنار این شاسی‌بلندها در کارخانه استلانتیس در لهستان تولید می‌کند.

شهر میلان زادگاه کارخانه آلفارومئو است و نام میلانو با یک نظرسنجی مردمی انتخاب شده بود. اما پس از مراسم رونمایی، آدولفو اورسو، وزیر صنعت ایتالیا گفت: «ماشینی که نامش میلانو است نباید در لهستان تولید شود. این کار قانونی نیست.»

اشاره آقای اورسو به قانونی است که برای حمایت از کالاهایی وضع شده که در ایتالیا تولید می‌شوند. براساس این قانون فقط محصولاتی حق دارند نام ایتالیایی داشته باشند که ارتباط سنتی و جغرافیایی به این کشور دارند. این قانون تاکنون بیشتر برای محصولات غذایی مثل پنیر پارمیجانو استفاده شده است.

آلفارومئو در واکنش به این جنجال سیاسی اعلام کرد که نام ماشین را از میلانو به جونیور تغییر خواهد داد. جونیور نام یکی محصولات مشهور کارخانه در دهه شصت و هفتاد میلادی است و در نظرسنجی آلفارومئو دومین نام محبوب برای این شاسی‌بلند بود.

ژان-فیلیپ ایمپاراتو، مدیر آلفارومئو در یک نشست خبری گفت مدل جدید کارخانه در ایتالیا طراحی و مهندسی شده و این شرکت اصلا ادعا نکرده بود که ماشین در ایتالیا یا میلان تولید می‌شود. او همچنین با نام بردن از ماشین‌هایی مانند کیا سورنتو، نیسان مورانو و تویوتا تاکوما گفت محصولات دیگری هم هستند که نام محلی را انتخاب کرده‌اند که در آنجا تولید نمی‌شوند. با این حال، آقای ایمپاراتو گفت برای کاهش تنش با دولت نام ماشین را تغییر داده است.

جنجال بر سر نامگذاری، تازه‌ترین درگیری استلانتیس با دولت ملی‌گرای ایتالیا است. دو طرف برای افزایش تولید خودرو در ایتالیا در حال گفتگو هستند و دولت معتقد است استلانتیس در مذاکرات بیشتر از منافع ایتالیا به فکر منافع فرانسه است. استلانتیس در سال ۲۰۲۱ با ادغام شرکت فیات-کرایسلر که ایتالیایی-آمریکایی است و کارخانه PSA که مالک پژو و سیتروئن است شکل گرفت.

جونیور مدل بسیار مهمی برای آلفارومئو است. شاسی‌بلندهای کوچک در اروپا بسیار پرطرفدار است و آلفارومئو امیدوار است با این ماشین به سال‌ها مشکلات مالی پایان دهد.

دو مدل الکتریکی و یک مدل هیبرید از جونیور ساخته می‌شود. قوی‌ترین مدل الکتریکی ۲۳۷ اسب بخار قدرت دارد و با هر بار شارژ می‌تواند تا ۴۱۰ کیلومتر حرکت کند. آلفارومئو می‌گوید مدل هیبرید آخرین ماشین کارخانه است که با موتور بنزینی ساخته می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها