کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عربستان سعودی و ابرپروژه نئوم‌


کد خبر : ۱۱۹۶۸۸دوشنبه، ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸:۲۴۷۴۱۹ بازدید

به دنبال اعلام به تاخیر افتادن روند پیشرفت پروژه ساخت ابر‌شهر هوشمند نئوم در عربستان سعودی، مسئولان این کشور درصدد جذب ...
عربستان سعودی و ابرپروژه نئوم‌عربستان سعودی و ابرپروژه نئوم‌

به دنبال اعلام به تاخیر افتادن روند پیشرفت پروژه ساخت ابر‌شهر هوشمند نئوم در عربستان سعودی، مسئولان این کشور درصدد جذب سرمایه‌گذاران چینی برآمدند.

 مسئولان ابر شهر هوشمند نئوم که عربستان سعودی در حال ساخت آن در صحرای خود مشرف به دریای سرخ است، یک تور اختصاصی به چین برای جذب سرمایه گذاران تدارک دیدند و در آنجا  خطوط کلی این  پروژه گران قیمت را به چینی‌ها ارائه کردند.

مسئولان پروژه نئوم در  پکن، شانگهای و هنگ کنگ برنامه‌های این پروژه را به سرمایه گذاران چینی ارائه کردند.

مدیر اجرایی برنامه ریزی شهری نئوم، طارق القدومی، در در جریان بازدید از نمایشگاه اختصاص داده شده به این پروژه در موزه M+ در هنگ کنگ، گفت: «این شرکت قصد دارد به تعادل بین «حفاظت از طبیعت، زندگی انسان و رفاه اقتصادی دست یابد».

وی افزود: نئوم دید بسیار گسترده‌ای دارد. این احتمالاً هیجان انگیزترین و آینده‌نگرترین ابتکار قرن بیست و یکم است هنوز درباره دستیابی سعودی ها به توافقی با چینی‌ها خبری منتشر نشده است.

لئونارد چان، رئیس انجمن توسعه فناوری نوآورانه هنگ کنگ، گفت که این نمایشگاه به "متر مرموز بودن نئوم کمک کرده است.

او افزود: من مایل به زندگی در آسمان خراش لاین نیستیم آنجا احساس می‌شود در سیم سیتی(بازی الکترونیکی) و به دور از دنیا هستی من تحمل چنین چیزی را ندارم اما برای تفریح بله حاضرم از آنجا بازدید کنم‌.

کشور عربستان سعودی یک چشم اندازی اقتصادی با عنوان طرح توسعه 2030 طراحی کرده است و هدف آن تنوع بخشیدن به اقتصاد عربستان سعودی به دور از نفت است هر چند چشم انداز مزبور با محدودیت‌ها و چالش‌هایی مواجه است.در همین راستا ساخت شهر نئوم عربستان یک پروژه جاه طلبانه است که با چالش‌هایی مواجه است.

یکی از چالش‌ها تامین مالی پروژه است. چالش دیگر ایجاد زیرساخت های لازم برای یک شهر هوشمند است. مدیریت جمعیت و ترافیک و همچنین حفظ فرهنگ و سنت‌های عربستان از دیگر چالش‌های پیش روی حاکمان و مردم عربستان است.

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ به تازگی گزارش داد عربستان سعودی در حال عقب‌نشینی از جاه‌طلبی‌های خود در پروژه 1.5 تریلیون دلاری ساخت ابرشهر نئوم است و پیمانکاران در حال اخراج کارگران هستند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود به بلومبرگ گفته است که مقامات سعودی پیش بینی می کنند که تا سال 2023 تنها 2.4 کیلومتر از این پروژه 700 کیلومتری ساخته شود.

ابر شهر نئوم عربستان یک شهر در حال ساخت در استان تبوک در شمال غربی عربستان سعودی و در ساحل دریای سرخ است که قرار است در آینده به یک مرکز مدرن و پیشرفته تبدیل شود.

طرح نئوم عربستان بهره‌گیری از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و سیستم‌های هوشمند را در تمامی جوانب زندگی شهروندان خود در نظر دارد؛ پروژه آسمان خراش آینه‌ای لاین یکی از متمایزترین بخش پروژه نئوم است که با 700 کیلومتر درازا پهنا و ارتفاعی به ترتیب 200 متر و 500 متر خواهد داشت.
در کنفرانس سرمایه‌گذاری عربستان سعودی و چین در آذر ماه گذشته که در جریان سفر وزیر سرمایه گذاری سعودی به پکن برگزار شد، بیش از ۶۰ یادداشت تفاهم و توافقنامه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار به امضا رسید، اتفاقی که انتظارها برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی پکن و ریاض را افزایش می‌دهد.

این توافقنامه‌ها در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، کشاورزی، گردشگری، معدن و خدمات مالی بوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها