کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دریافت سکه و رمز ارز به ازای فروش سؤالات تقلبی کنکور


کد خبر : ۱۱۹۵۸۶شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۳:۵۶۶۷۲ بازدید

کلاهبرداران که به بهانه فروش سؤالات کنکور از متقاضیان درخواست دریافت سکه طلا و رمز‌ارز کرده بودند از سوی پلیس فتا دستگیر شدند.
دریافت سکه و رمز ارز به ازای فروش سؤالات تقلبی کنکوردریافت سکه و رمز ارز به ازای فروش سؤالات تقلبی کنکور

کلاهبرداران که به بهانه فروش سؤالات کنکور از متقاضیان درخواست دریافت سکه طلا و رمز‌ارز کرده بودند از سوی پلیس فتا دستگیر شدند.

سردار وحید مجید، رئیس‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فراجا در همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ که در محل سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران برگزار شد گفت: صحنه مقابله با تقلب‌های کنکور، صحنه حضور مجرمان سایبری است. این مجرمان در پلتفرم‌های خارجی با اولویت تلگرام، اینستاگرام و واتساپ فعالیت دارند که براساس رصدهای انجام‌شده حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سؤال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.

 وی در ادامه تصریح کرد: ما با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته چند ماه قبل از کنکور، تمامی تحرکات مجرمان سایبری را زیر نظر داریم و تغییر شگردها را رصد می‌کنیم. رصد عام پلتفرم‌های خارجی بر اساس کلیدواژه‌ها نشان می‌دهد که از سال ۹۹ تاکنون بیش از ۵ هزار نشانک شامل کانال، گروه و لینک فعالیت مجرمانه داشته‌اند. اقداماتی که از سوی پلیس فتا صورت‌گرفت، موجب شد که این میزان فعالیت مجرمانه به ۲ هزار مورد تقلیل یابد که ۸۰۰ مورد شناسایی شدند و پس از بررسی‌های نهایی مجرمان سایبری که فعالان اصلی بودند طی این سال‌ها حدود ۴۰۰ نفر نیز دستگیر شدند.

 وی خاطرنشان کرد: اقداماتی که این مجرمان سایبری در حوزه کنکور انجام می‌دادند شامل دریافت پول‌های کلان از داوطلبان بوده است.

 این افراد از طریق کارت‌های بانکی شناسایی می‌شدند که به مرور روش‌های مجرمان سایبری پیشرفته‌تر شد و از کارت‌های بانکی اجاره‌ای استفاده کردند تا پلیس در شناسایی آنها با مشکل مواجه شود. در هفته‌های اخیر چند متهم را دستگیر کردیم که بابت اقدامات کلاهبردارانه‌ای که انجام داده بودند بالغ بر ۱۰۰ هزار تتر رمزارز دریافت کرده بودند.

 وی گفت: برخی کلاهبرداران پیشنهاد می‌دادند، سؤالات تقلبی کنکور را زمانی تحویل می‌دهند که سکه‌طلا در ابعاد مختلف دریافت کنند. در این زمینه نیز بیش از ۵۰ نفر دستگیر شدند که درخواست طلا داشتند یا گفته بودند که وسط جاده باید پول جابه‌جا شود.

 مجید افزود: ما از ابتدای سال با هماهنگی سازمان سنجش در سراسر کشور مراکز را مورد رصد قرار داده‌ایم، حتی افرادی را که در سال‌های گذشته کلاهبرداری کرده‌اند .

با توجه به روش‌های پیچیده‌ای که کلاهبرداران استفاده می‌کنند از حوزه بین‌الملل هم استفاده کرده‌ایم.

 رئیس‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فراجا افزود: در توصیه‌هایی که به مردم در زمینه امنیت کنکور داریم این است که مردم شک نداشته باشند که این شیوه‌ها و شگردها کلاهبرداری است.

 آنها  دنبال  به‌یغما بردن سرمایه افراد هستند. مجرمان سایبری کنکور از نظر پلیس جزو بی‌انصاف‌ترین مجرمان محسوب می‌شوند.

 رئیس‌پلیس فراجا در پایان خاطرنشان کرد: فروش سؤالات تقلبی به داوطلبان کنکور فقط یک جرم ساده نیست؛ بلکه به خطر انداختن امنیت روانی جامعه است. باید مجازات سنگینی  باشد تا بازدارندگی لازم را داشته باشد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها