کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معرفی نرم‌افزار دارایی ثابت کاربرد کامپیوتر و مزایای استفاده از آن


کد خبر : ۱۱۹۴۹۴سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷:۲۵۶۰۵ بازدید

شرکت «کاربرد کامپیوتر» یکی از بهترین و معتبرترین شرکت‌های ایران در زمینه توسعه نرم‌افزارهای حسابداری، مالی، بازرگانی و مدیریتی است شرکت کاربرد کامپیوتر، بستری را برای کسب ‌و کارهای مختلف ...

شرکت «کاربرد کامپیوتر» یکی از بهترین و معتبرترین شرکت‌های ایران در زمینه توسعه نرم‌افزارهای حسابداری، مالی، بازرگانی و مدیریتی است شرکت کاربرد کامپیوتر، بستری را برای کسب ‌و کارهای مختلف در ایران فراهم می‌کند که با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، هزینه‌های خود را کاهش دهند و برای مثال نیاز به پرداخت هزینه‌های سنگین برای اتصال به سامانه مودیان را نداشته باشند. از جمله ویژگی‌های این شرکت که آن را در مقابل رقبا برجسته می‌سازد، رعایت حقوق مادی و معنوی مشتریان، تضمین کیفیت خدمات و محصولات و تعهد در قبال انجام کار در موعد مشخص است. در ادامه با نرم افزار دارایی ثابت کاربرد کامپیوتر آشنا خواهید شد.

 

نرم‌افزار دارایی ثابت چیست؟

تصور کنید هر روز موظف به به‌روزرسانی چندین برگه اکسل هستید تا موقعیت یک دارایی، تاریخچه نگهداری و وضعیت استهلاک آن را پیگیری کنید. این ممکن است برای کسب ‌و کارهای کوچک‌شدنی باشد، اما به این فکر کنید که پس از رشد شرکتتان، مدیریت این برگه‌ها چقدر می‌تواند سخت باشد. برگه‌های نرم‌افزار اکسل قبلاً به‌عنوان راه‌حل نرم‌افزاری برای ردیابی انواع دارایی ثابت و ارزش آن‌ها مطرح بود. امروزه این روش به علت دستی بودن ورودی‌ها و دسترسی محدود کاربران، منسوخ شده است.

برای ارزیابی وضعیت کلی کسب ‌و کار، شما باید روی جزئی‌ترین موارد مربوط به دارایی‌هایتان تمرکز کنید؛ جزئیاتی که همواره در حال تغییر هستند. آنچه که شما برای تسلط بر این وضعیت نیاز دارید، یک سیستم مدیریت دارایی دقیق برای ساده‌سازی و اتوماسیون گردش کار و افزایش بهره‌وری است.

هر کسب ‌و کاری به یک سیستم مدیریت موجودی و یک نرم‌افزار دارایی ثابت احتیاج دارد تا عملکرد دارایی‌های خود را ارزیابی نموده و اطمینان حاصل کند که با وجود استهلاک، سودآوری همچنان ممکن است. با وجود این سیستم‌ها، می‌توانید برای بودجه‌بندی و تصمیم‌گیری، داده‌های مربوط به دارایی ثابت خود را پیگیری کنید.

نرم‌افزار دارایی ثابت شرکت کاربرد کامپیوتر یک راه‌حل برای این وضعیت است که می‌تواند به‌صورت لحظه به لحظه، مدیریت دارایی‌های شما را برعهده بگیرد. در همین حین، می‌توانید بر مدیریت بقیه جنبه‌های کسب ‌و کارتان تمرکز کنید.

نرم‌افزار دارایی ثابت (اموال) کاربرد کامپیوتر دوره‌های زمانی محاسبه استهلاک را به دلخواه کاربر تعریف می‌کند و امکان تنظیم نحوه محاسبه آن را در ورود و خروج اموال در تقاطع زمانی و دلخواه امکان‌پذیر می‌سازد. همچنین عملیات تجدید ارزیابی و کاهش ارزش دارایی را به طور کامل پوشش می‌دهد.

 

نرم‌افزار دارایی ثابت چه کارهایی انجام می‌دهد؟

نرم‌افزارهای دارایی ثابت یک نرم‌افزار حسابداری مالی است که کارهایی از قبلی ثبت دارایی متمرکز، پیگیری دارایی و حسابداری دارایی‌های ثابت را برای شما تسهیل می‌کنند. در ادامه، هر یک از این موارد را توضیح خواهیم داد.

-  ثبت دارایی متمرکز

یکی از کارهای مهمی که نرم‌افزارهای دارایی ثابت انجام می‌دهند، ثبت دارایی متمرکز با گردآوری پایگاه داده‌ای از آن‌ها در یک مکان واحد است. این ابزار به کسب ‌و کارها کمک می‌کند تا از ثبت داده‌های تکراری یا متناقض جلوگیری کنند. این فرایند را با داشتن چندین صفحه گسترده اکسل در چندین مکان مختلف مقایسه کنید. ثبت دارایی مرکزی، به شما کمک می‌کند تا اطلاعات مورد نیاز خود را به‌راحتی به دست بیاورید.

نرم‌افزار دارایی ثابت کاربرد کامپیوتر، این خدمات را با نگهداری سوابق دقیق دارایی‌های کسب ‌و کار شما ارائه می‌دهد. این نرم‌افزار تاریخچه استهلاک اموال شرکت را بررسی می‌کند که برای مدیریت چرخه عمر دارایی، یک فرایند ضروری است. مدیریت چرخه عمر دارایی، شامل فرایند افزایش سودرسانی اموال در طول چرخه عمر آن‌ها است. چرخه عمر کامل دارایی شامل یک سری مراحل مربوط به مدیریت دارایی است. این مراحل شامل مراحل مربوط به مدیریت دارایی است.

-  پیگیری دارایی

نرم‌افزارهای دارایی ثابت، خدمات لازم برای پیگیری دارایی را ارائه می‌دهند تا بتوانید بر وضعیت دارایی‌های فیزیکی خود نظارت کنید. با این نرم‌افزارها، می‌توانید دارایی‌های خود را به‌صورت زنده دنبال کنید و مطمئن شوید که لیست آن‌ها به‌روز است.

نرم‌افزار دارایی ثابت شما را از باز کردن فایل‌های جداگانه برای به‌روزرسانی دارایی‌هایتان بی‌نیاز می‌کند. این نرم‌افزارها معمولاً همه‌کاره و همه‌جانبه هستند؛ به این معنی که شما می‌توانید به‌راحتی سیستم خود را از طریق دستگاه‌های تلفن همراه به‌روز کنید. با این قابلیت، حسابرسی منظم دارایی‌ها آسان‌تر می‌شود.

ردیابی دارایی فرایند پیگیری فعالیت و مکان تمام دارایی‌های شرکت، اعم از فیزیکی یا دیجیتالی است. این فرایند معمولاً شامل لیبل‌گذاری موارد با لیبل‌های شناسایی فرکانس رادیویی (RFID)، بارکد یا کیو آر کد برای اسکن آسان است.

 

-  حسابداری دارایی‌های ثابت

از آنجا که صفحات گسترده قدیمی شده‌اند، این امر منجر به ظهور بسیاری از راه‌حل‌های نرم‌افزاری حسابداری مانند نرم‌افزار دارایی ثابت کاربرد کامپیوتر شده است. این نرم‌افزارها خدمات خود را برای کمک به شرکت‌ها ارائه می‌دهند، تا محاسبات خود را در مورد ارزیابی‌های لازم در طول چرخه عمر دارایی ساده‌سازی کنند.

اگر به هر یک از این خدمات حسابداری برای برنامه‌ریزی منابع سازمانی و مدیریت موجودی احتیاج دارید، می‌توانید از نرم‌افزار دارایی ثابت کاربرد کامپیوتر استفاده کنید.

 

نرم‌افزار دارایی ثابت کاربرد کامپیوتر چیست؟

نرم‌افزار دارایی ثابت توسعه‌یافته توسط شرکت کاربرد کامپیوتر، با تعریف دوره‌های زمانی محاسبه استهلاک از یک ماهه تا یک ساله، امکان تنظیم نحوه محاسبه استهلاک به هنگام ورود و خروج اموال را فراهم می‌کند. این نرم‌افزار برای تسهیل این امر، گروه‌های اموال و مراکز استقرار آن‌ها را به ترتیب در 5 و 3 سطح معرفی می‌کند.

این نرم‌افزار همچنین قابلیت ثبت اسناد حسابداری برای هزینه و ذخیره استهلاک، تغییر روش محاسبه آن در طول عمر مفید اموال و ثبت فروش، از رده خارج کردن و قرار گرفتن اموال در وضعیت راکد را فراهم می‌کند. از دیگر ویژگی‌های نرم‌افزار دارایی ثابت شرکت کاربرد کامپیوتر، محاسبه سود و ضرر فروش دارایی‌ها، ثبت دارایی‌های الحاقی و ثبت تاریخچه دارایی‌ها در گزارش‌های مشخص است. امکان ارسال گزارش‌ها با فکس و پیامک به‌صورت خودکار نیز در این سیستم وجود دارد.

این نرم‌افزار می‌تواند در تکمیل با سایر نرم‌افزارهای حسابداری شرکت کاربرد کامپیوتر، مانند نرم‌افزار حسابداری بازرگانی استفاده شود.

 

استفاده از نرم‌افزار دارایی ثابت کاربرد کامپیوتر چه مزایایی دارد؟

علاوه بر مواردی که ذکر شد، نرم‌افزار دارایی ثابت توسعه‌یافته توسط این شرکت دارای قابلیت‌هایی است که در سه زمینه مربوط به اطلاعات پایه، ثبت اسناد و گزارش‌های قابل تقسیم‌بندی هستند. در ادامه، به هر یک از این موارد اشاره می‌کنیم.

-  اطلاعات پایه

این نرم‌افزار دارای قابلیت تعریف دوره‌های زمانی محاسبه استهلاک از یک ماه تا یک سال است. برای بازتعریف اطلاعات مربوط به اموال شرکت، نرم‌افزار دارایی ثابت کاربرد کامپیوتر گروه‌‌های اموال را در ۵ سطح و مراکز استقرار آن‌ها را در ۳ سطح معرفی می‌کند. همچنین جمع‌داران و تحویل‌گیرندگان دارایی‌ها مشخص می‌شوند و نحوه ثبت اسناد حسابداری به‌منظور هزینه‌های استهلاک قابل تنظیم است.

-  ثبت اسناد

در نرم‌افزار دارایی ثابت کاربرد کامپیوتر، امکان ثبت کارت‌های اموال با اطلاعاتی چون نام دارایی و شماره پلاک، تاریخ و محل تهیه، سریال، مدل، برچسب، مرکز استقرار، افزایش یا کاهش قیمت، میزان استهلاک، سود و زیان ناشی از فروش اموال، جابه‌جایی اموال در اماکن استقرار و غیره وجود دارد.

- گزارش‌ها

نرم‌افزار توسعه‌یافته توسط شرکت کاربرد کامپیوتر، امکان دریافت گزارشاتی در زمینه فهرست اموال، سوابق آن‌ها، صورت خلاصه کارت‌های اموال، مراکز استقرار، اموال خراج‌شده و گروه‌های اموال بر حسب اماکن استقرار را برای کسب ‌و کارها فراهم می‌کند.

 

سخن پایانی

استفاده از نرم‌افزارهای دارایی ثابت، برای انواع سازمان‌ها و کسب ‌و کارهای مختلف ضروری است. این سیستم امکان ثبت فهرست اموال، دریافت گزارش استهلاک و پیگیری دارایی‌ها و حسابداری متمرکز آن‌ها را فراهم می‌کند.

 



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها