کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جلسه کابینه امنیتی اسرائیل: پاسخ حمله سپاه را می‌دهیم


کد خبر : ۱۱۹۴۸۰سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵:۲۸۴۶۵۱ بازدید

کابینه جنگی اسرائيل بعدازظهر دوشنبه در بحبوحه درخواست‌ها از این کشور برای احتیاط در جهت جلوگیری از وقوع جنگ منطقه‌ای، بحث درباره واکنش به حملات موشکی و پهپادی ایران را به پایان رساند.
جلسه کابینه امنیتی اسرائیل: پاسخ حمله سپاه را می‌دهیمجلسه کابینه امنیتی اسرائیل: پاسخ حمله سپاه را می‌دهیم

یورونیوز نوشت: کابینه جنگی اسرائيل بعدازظهر دوشنبه در بحبوحه درخواست‌ها از این کشور برای احتیاط در جهت جلوگیری از وقوع جنگ منطقه‌ای، بحث درباره واکنش به حملات موشکی و پهپادی ایران را به پایان رساند.

کانال ۱۲ اسرائيل در گزارشی مفصل مدعی شد که کابینه جنگ این کشور تصمیم گرفته «به وضوح و قاطعانه» به ایران پاسخ دهد تا این پیام را به دیگران مخابره کند که اسرائيل اجازه نخواهد داد حمله‌ای به این بزرگی بدون واکنش بماند. 

در این گزارش آمده است که این پاسخ همچنین برای روشن کردن این موضوع طراحی شده که اسرائیل به ایرانی‌ها اجازه نمی‌دهد «معادله‌ای» را که تهران به دنبال برقراری آن در روزهای اخیر بوده، اجرایی شود. 

 این اشاره آشکاری است به هشدار ایران مبنی بر اینکه حملات آتی اسرائیل به خاک ایران، از جمله اماکن دیپلماتیک بین‌المللی آن، از این پس با حملات تلافی جویانه تهران خواهد شد.

با این حال، گزارش کانال ۱۲ اضافه کرد که اسرائیل نمی‌خواهد پاسخش به یک جنگ منطقه‌ای منتهی شود یا ائتلافی را که به این کشور در دفاع در برابر حمله ایران کمک کرد، در هم بشکند. این گزارش همچنین می‌افزاید که اسرائیل قصد دارد اقدامات خود را با ایالات متحده هماهنگ کند.

پیشتر جو بایدن در پایان حملات موشکی و پهپادی ایران به اسرائيل به نتانیاهو گفته بود که آنچه حاصل شده را به عنوان یک پیروزی در نظر بگیرد و دیگر به فکر پاسخ دادن به ایران نباشد. در آن تماس تلفنی بایدن همچنین صراحتا اعلام کرده بود که آمریکا از اقدام نظامی بعدی اسرائيل به ایران حمایت نخواهد کرد. 

جلسه کابینه جنگی در حالی به پایان رسید که سایت خبری اکسیوس گزارش داده که یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در تماسی روز یکشنبه به همتای آمریکایی خود گفته است که اسرائیل با توجه به استفاده سپاه پاسداران از موشک‌های بالستیک، چاره‌ای جز پاسخ دادن به حمله ایران ندارد.

به گفته منابعی که در گزارش روز دوشنبه نقل شده، گالانت همچنین به لوید آستین وزیر دفاع آمریکا گفته است که «اسرائیل معادله‌ای را نمی‌پذیرد که در آن ایران هر بار که اسرائیل به اهدافی در سوریه حمله می‌کند با حمله مستقیم پاسخ دهد».

تهران در انتقام حمله مرگبار اول آوریل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، اواخر روز شنبه حمله مستقیم بی‌سابقه‌ای را با حدود ۳۰۰ پهپاد و موشک به اسرائیل آغاز کرد.

به گفته ارتش اسرائیل، حمله ایران شامل ۱۷۰ پهپاد، ۳۰ موشک کروز و ۱۲۰ موشک بالستیک بود که ۹۹ درصد آنها توسط پدافند هوایی رهگیری شدند.

بیشتر این پهپادها و موشک‌ها  قبل از رسیدن به اسرائیل با کمک آمریکا، اردن و سایر متحدان اسرائيل رهگیری شد. کانال ۱۲ اسرائيل گزارش داده که کابینه جنگی چندین گزینه تلافی جویانه را مورد بحث قرار داده است که هرچند شدید خواهد بود اما در عین آن با هدف جلوگیری از تشدید مارپیچ تنش‌ها خواهد بود. 

بر اساس گزارش روز دوشنبه در وال استریت ژورنال، برخی از گزینه های روی میز شامل حملات سایبری به همراه حملات هدفمند به سایت‌های کلیدی دولتی مانند زیرساخت‌های نفتی ایران است. 

تحلیلگران همچنین گفتند که حمله به سایت‌های هسته‌ای ایران بعید خواهد بود، به ویژه با توجه به این که حمایت و بودجه ایالات متحده برای چنین عملیاتی مورد نیاز است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها