کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۱۹۳۰سه شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱:۰۸۷۰۲ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز سه شنبه با اندکی کاهش نسبت به روز گذشته روبرو شد ولی همچنان بالاتر از 1220 دلار در هر اونس ثابت باقی مانده است.

انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا این گمانه زنی را تقویت کرده است که فدرال رزرو در ماه های آینده نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

بر اساس این گزارش افت ارزش دلار در روزهای اخیر تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا داشته و موجب شده تا قیمت این فلز زرد به بالاترین سطح در 3 ماه گذشته برسد. قیمت طلا در هفته گذشته نیز با رشد 3 درصدی روبرو شد که این بهترین عملکرد قیمت طلا از ژانویه به شمار می رود.

قیمت هر اونس طلا امروز با اندکی کاهش به 1223 دلار رسیده است. قیمت طلا تا روز دوشنبه برای 5 روز متوالی با افزایش روبرو شده بود. انتشار آمارهای مربوط به شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا و افت تولیدات صنعتی در ماه آوریل تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار است در ماه ژوئن برگزار شود و این نشست تاثیر زیادی بر وضعیت نرخ بهره آمریکا در ماه های آینده خواهد داشت. فدرال رزرو آمریکا از سال 2006 میلادی تاکنون نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشته و میلیاردها دلار نقدینگی به اقتصاد تزریق کرده است.

چارلز ایوانز رئیس فدرال رزرو شیکاگو نیز تاکید کرد که اگر رشد و رونق اقتصادی آمریکا به اندازه کافی قوی باشد، می توان در نشست ژوئن در خصوص افزایش نرخ بهره صخبت کرد. البته وی بر این باور است که فدرال رزرو نمی تواند تا سال 2018 میلادی به هدف نرخ تورم 2 درصدی دست یابد. 

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز دوشنبه با 0.78 درصد کاهش به کمتر از 718 تن رسیده است. به اعتقاد کارشناسان و فعالان بازار طلا قیمت این فلز زرد در روزهای آینده به شدت تحت تاثیر آمارهای اقتصادی آمریکا چین و منطقه یورو خواهد بود.

انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نیز که قرار است فردا چهارشنبه منتشر شود تاثیر مهمی بر روند تحولات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

ادامه مذاکرات دولت یونان و وام دهندگان بین المللی برای اعطای کمک های مالی جدید و اجرای اصلاحات اقتصادی نیز عامل مهمی در تعیین قیمت طلا و ارزش یورو در برابر دلار آمریکا خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها