کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پرفروش‌ترین خودرو در اروپا کدام است؟


کد خبر : ۱۱۹۰۲۴سه شنبه، ۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲:۵۱۱۲۳۵۹ بازدید

شاسی‌بلندها اکنون بیش از نیمی از فروش خودروها در اروپا را تشکیل می‌دهند. فروش این خودروها...
پرفروش‌ترین خودرو در اروپا کدام است؟پرفروش‌ترین خودرو در اروپا کدام است؟

شاسی‌بلندها اکنون بیش از نیمی از فروش خودروها در اروپا را تشکیل می‌دهند. فروش این خودروها (SUV) در اروپا ۵۱ درصد از فروش خودروهای جدید در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، تسلا مدل Y پرفروش‌ترین خودروی اروپا در سال ۲۰۲۳ بود و اولین خودروی برقی بود که در صدر جدول قرار گرفت.

همه می‌دانند که شاسی‌بلندها محبوب هستند و در ایالات‌متحده فروش آن‌ها از سایر رده‌ها از جمله وانت‌ها بیشتر است. همین امر را می‌توان در مورد اروپا نیز گفت اما آمار نگران‌کننده‌تری در قاره کهن برای سال ۲۰۲۳ مطرح شد. شاسی‌بلندها صرفاً محبوب‌ترین دسته خودروها نبودند. آنها در مجموع از تمام دسته‌های دیگر فروش بیشتری داشتند.

سال گذشته زمانی که اعداد اولیه به تسلط کامل شاسی بلندها اشاره می‌کرد اما آماری از Automotive News Europe نشان می دهد که آستانه ۵۰ درصد واقعاً برای سال ۲۰۲۳ عبور کرده است. به طور خاص، ۵۱ درصد از فروش خودروهای جدید به خودروهای شاسی‌بلند و کراس اوور اختصاص داشت و بقیه خودروهای سدان، کامیون‌ها، واگن‌ها و هاچ‌بک‌ها را پر کردند.

این یک افزایش ۱۹ درصدی نسبت به سال گذشته برای این بخش است که توسط تسلا مدل Y رهبری می‌شود که عنوان پرفروش‌ترین وسیله نقلیه جهان را برای سال ۲۰۲۳ به دست آورد. در برخی زمینه‌ها، فروش مدل Y به تنهایی ۸۵ درصد در منطقه افزایش یافته است.

این بدان معنا نیست که خیابان‌های اروپا توسط خودروهای شاسی بلند بزرگ تسخیر شده است. جایی که هاچ بک‌های کوچک زمانی پادشاه بودند، اکنون شاسی بلندهای کوچک آن فضا را اشغال کرده‌اند. Automotive News Europe اعلام کرد که خودروهای کوچک و جمع‌وجور محبوب‌ترین هستند و ۴.۱ میلیون فروش را به خود اختصاص داده‌اند. با این حال، داده‌ها نشان می‌دهد شاسی‌بلندهای پریمیوم بیشترین افزایش را نسبت به سال گذشته داشته‌اند و با ۳۱ درصد افزایش به ۸۴۳ هزار و ۹۳۹ فروش رسیده‌اند. بر اساس آمار بسیار مثبتی که از برندهای لوکس در سال گذشته دیدیم، این منطقی است.

در حالی که تسلا با مدل Y موفقیت قابل توجهی دارد، این خودرو پرفروش‌ترین خودرو در ایالات‌متحده نیست. در مجموع، شاسی‌بلندها فروش بیشتری از کامیون‌ها دارند اما آمریکایی‌ها همچنان عاشق پیکاپ‌های فول سایز هستند. فورد سری F برای چندین دهه پیشتاز نمودار ایالات‌متحده بوده است و سال ۲۰۲۳ با فروش ۷۵۰ هزار و ۷۸۹ دستگاهی سال خوبی بود که ۱۴.۸ درصد افزایش داشت. شورولت سیلورادو با فروش ۵۵۵ هزار و ۱۴۸ نفر دوم شد و رقیب خود رام با فروش ۴۴۴ هزار و ۹۳۶ کامیون سوم شد. محبوب‌ترین شاسی بلند در آمریکا سرانجام در رتبه چهارم قرار گرفت اما تسلا نیست. تویوتا راو ۴ با فروش ۴۳۴ هزار و ۹۴۳ دستگاهی و پس از آن تسلا مدل Y با فروش تخمینی ۴۰۳ هزار و ۹۸۷ دستگاه این عنوان را به خود اختصاص داده است.

طبق آمار تحلیلگر صنعتی جاتو دینامیک(Jato Dynamics)، این کراس اوور تسلا مدل Y که از سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده، چین و آلمان ساخته شده است، سال را با ۲۵۱ هزار و ۶۰۴ دستگاه به پایان رساند که افزایشی ۸۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ داشت. همچنین این تنها مدل برقی بود که در بین ۳۰ خودروی برتر ظاهر شد زیرا دومین خودروی الکتریکی پرفروش، تسلا مدل ۳ سالون، در مجموع با صدهزار و ۸۸۳ فروش در جایگاه سی‌ودوم قرار گرفت.

محبوبیت فزاینده مدل Y و کاهش قیمت در محدوده آن به تسلا کمک کرد تا بزرگترین سهم بازار خود را از زمان ورود به اروپا ثبت کند. این برند اکنون شانزدهمین برند ثبت شده در اروپاست که از ولوو و نیسان پیشی گرفته است.

فیلیپه مونوز، تحلیلگر جهانی Jato گفت تسلا محصول مناسب را در مکان مناسب و در زمان مناسب دارد. این برای برند آمریکایی خودروهای الکتریکی به همین جا ختم نشد، این برند اکنون شانزدهمین برند ثبت شده در اروپاست که از ولوو و نیسان پیشی گرفته است.

در همین حال، فولکس واگن با فروش یک میلیون و ۳۴۳ هزار و ۷۴۰ خودروبار دیگر سال را به عنوان برند مورد علاقه اروپا به پایان رساند و پس از آن تویوتا با ۸۱۹ هزار و  ۵۴۴ خودرو و آئودی با ۷۳۰ هزار و ۶۹۰ خودرو قرار گرفتند.

پنج تا از بزرگترین بازارهای خودروهای کارکرده اروپا در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ رشدی را ثبت کردند. فرانسه، ایتالیا، آلمان، اسپانیا و بریتانیا همگی شاهد افزایش خودروهای دست دوم بودند. با کاهش مشکلات عرضه، خریداران برای استفاده از طیف گسترده‌تری از مدل‌های ارزان‌تر هجوم آوردند.

از آنجایی که پیش‌بینی می‌شود هر بازار خودروی جدید در سال ۲۰۲۴ رشد ثبت نام را تجربه کند، گزینه‌های استفاده شده بیشتری نیز در دسترس خواهند بود. این بدان معناست که با ادامه سال، بازارها پایگاهی پایدار برای ساختن خواهند داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها