کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ب‌ام‌و چهره شاسی‌بلندهای آینده‌اش را نمایش داد


کد خبر : ۱۱۸۹۹۸دوشنبه، ۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷:۰۵۷۷۳۶ بازدید

ب‌ام‌و با نمایش یک کانسپت از تولید نسل جدیدی از شاسی‌بلندهای الکتریکی خبر داد. نام این کانسپت «نویه کلاس X» یا به آلمانی ...
ب‌ام‌و چهره شاسی‌بلندهای آینده‌اش را نمایش دادب‌ام‌و چهره شاسی‌بلندهای آینده‌اش را نمایش داد

ب‌ام‌و با نمایش یک کانسپت از تولید نسل جدیدی از شاسی‌بلندهای الکتریکی خبر داد. نام این کانسپت «نویه کلاس X» یا به آلمانی «کلاس جدید X» است و اولین مدلی که بر اساس آن ساخته می‌شود سال آینده به بازار خواهد آمد.

نویه کلاس X دومین کانسپتی است که ب‌ام‌و از مدل‌های الکتریکی آینده‌اش نمایش می‌دهد. این شرکت سال گذشته کانسپت نویه کلاس را نمایش داد که قرار است الهام‌بخش سری تازه‌ای از مدل‌های سدان الکتریکی باشد.

ظاهر کانسپت جدید ترکیبی از نویه کلاس سدان و فرم شاسی‌بلندهای کنونی ب‌ام‌و است. تفاوت اصلی در جلوپنجره دیده می‌شود که برخلاف مدل‌های کنونی باریک است و بیشتر به مدل‌های کلاسیک ب‌ام‌و شبیه است. جلوپنجره فرمی سه‌ بعدی دارد و به جای کروم با لامپ ال‌ئی‌دی ساخته شده است.

کای لانگر، مدیر طراحی ماشین‌های الکتریکی ب‌ام‌و می‌گوید هدفش در نویه کلاس طراحی ماشینی بود که همه ارزش‌های اصیل ب‌ام‌و را حفظ کند و همزمان ظاهرش به اندازه مدل‌های کنونی ب‌ام‌و خشن نباشد. به گفته او کانسپت به ماشینی که ب‌ام‌و سال آینده تولید خواهد کرد شباهت زیادی دارد.

نویه‌ کلاس از چهار کامپیوتر برای مدیریت ماشین استفاده می‌کند که ب‌ام‌و به آنها لقب «سوپر کامپیوتر» داده است. ب‌ام‌و می‌گوید قدرت پردازش این کامپیوترها ده برابر سیستم‌های کنونی است و ماشین با آن می‌تواند تا سطح ۳ خودران حرکت ‌کند. ماشین در سطح ۳ در جاده‌هایی مشخص کاملا خودران است.

ب‌ام‌و چهره شاسی‌بلندهای آینده‌اش را نمایش داد

سادگی و استفاده از مواد بازیافتی دو ویژگی اصلی در اتاق نویه کلاس است. همه کنترل‌ها یا روی فرمان است و یا به نمایشگر بزرگ روی داشبورد منتقل شده است. علاوه بر این نمایشگر، اطلاعات خودرو روی نوار باریکی زیر شیشه جلو هم نشان داده می‌شود. ب‌ام‌و می‌گوید بخش‌های زیادی از اتاق از موادی است که در ساختشان از محصولات پتروشیمی استفاده نشده و بخش‌هایی هم با تورهای ماهیگیری بازیافتی ساخته شده‌ است.

احتمالا اولین مدلی که براساس نویه کلاس X ساخته می‌شود نسل جدید مدل iX3 خواهد بود. ب‌ام‌و اطلاعاتی درباره سرعت و قدرت ماشین منتشر نکرده، اما گفته باتری‌هایی که در این ماشین استفاده شده بیست درصد بیشتر انرژی ذخیره می‌کند و سرعت شارژ بالاتری دارد. ب‌ام‌و می‌گوید باتری‌ها با تنها ده دقیقه شارژ به اندازه ۳۰۰ کیلومتر حرکت انرژی ذخیره می‌کنند.

ب‌ام‌و قرار است در دو سال آینده شش مدل مختلف براساس کانسپت‌های نویه کلاس به بازار عرضه کند. این کارخانه برای ساخت این ماشین‌ها دو میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است. سری اول این مدل‌ها در کارخانه ب‌ام‌و در مجارستان و مدل‌های دیگر در کارخانه‌های این شرکت در آلمان و چین تولید خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها