کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حقوق و دستمزد تورم ایجاد می کند؟


کد خبر : ۱۱۸۹۹۰یکشنبه، ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱:۱۵۷۲۲۷ بازدید

یک کارشناس حوزه کار پرداخت حقوق و دستمزد را تورم زا ندانست و گفت: تورم در جایی...
حقوق و دستمزد تورم ایجاد می کند؟حقوق و دستمزد تورم ایجاد می کند؟

یک کارشناس حوزه کار پرداخت حقوق و دستمزد را تورم زا ندانست و گفت: تورم در جایی ایجاد می شود که پولی پرداخت شود و در مقابل آن کار و زحمتی صورت نگیرد.

ولی‌الله صالحی اظهار کرد: اینکه گفته می شود پرداخت حقوق در کشور تورم‌زاست درست نیست، چون پولی که تحت عنوان مزد پرداخت می‌شود در مقابل انجام یک فعالیت است و به چرخه تولید برمی‌گردد ولی تورم در جایی ایجاد می شود که پول پرداخت شود و در مقابل کاری صورت نگیرد.

وی ادامه داد: این مارپیچ باید مدیریت شود چون در خیلی از بخش ها پول جا به جا می‌شود بدون آنکه زحمتی صورت گرفته باشد و عمدتا در قالب واسطه گری و سفته بازی است؛ لذا مسئولان باید این بخش‌ها را مدیریت کنند نه اینکه مزد ملی را که حاصل زحمت و تلاش نیروهای کار است و به چرخه تولید برمی‌گردد، تورم‌زا بخوانند.

این کارشناس حوزه کار افزود: اگر این بخش‌ها مدیریت شود در واقع جلوی تورم گرفته می‌شود و دستمزد اثر خود را بر سفره مردم نشان می‌دهد بنابر این تاکید داریم که کالاهای اساسی مدیریت شود آن زمان می توان به راحتی دستمزد را افزایش داد.

ایسنا نوشت : صالحی با اشاره به فرایند تعیین حداقل مزد در شورای عالی کار اظهار کرد: مسأله تعیین حداقل مزد روشن است و در ماده ۴۱ قانون کار صراحتا به آن اشاره شده است که باید بر اساس دومعیار محاسبه نرخ تورم و سبد هزینه خانوار تعیین شود، ولی می بینیم که در زمان جلسات دستمزد به جای پرداختن به این دو بند و ماده قانونی، مباحث حاشیه ای مثل مزد منطقه ای یا پرداخت یارانه مطرح می شود در حالی که موضوع محوری در جلسات، تعیین دستمزد به شکل ملی و برای سراسر کشور است.

وی در پاسخ به این پرسش که دلیل تعیین حداقل مزد کارگران در پایان سال چیست؟ گفت: دستمزد باید در پایان سال تعیین و در خصوص آن اتفاق نظر حاصل شود. اگر به بعد از عید موکول شود حساب کتاب‌ها، قراردادها، بیمه و تامین اجتماعی همه دچار مشکل می‌شوند و زیبنده کشور نیست، لذا دستمزد باید حتما در آن طرف سال تعیین و تصویب شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها