کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا تغییر شغل زیاد شده است؟


کد خبر : ۱۱۸۹۰۹یکشنبه، ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹:۰۴۸۵۵۸ بازدید

یکسال دیگر نیز با رکود و تورم بالا به پایان خود نزدیک می شود. وضعیتی که روی بسیاری از کسب و کارها نیز تاثیر گذاشته است. کاهش قدرت ...
چرا تغییر شغل زیاد شده است؟چرا تغییر شغل زیاد شده است؟

آرمان امروز: یکسال دیگر نیز با رکود و تورم بالا به پایان خود نزدیک می شود. وضعیتی که روی بسیاری از کسب و کارها نیز تاثیر گذاشته است. کاهش قدرت خرید مردم و افزایش روز افزون قیمت ها باعث شده تا مردم بسیاری از کالاهای خود را از لیست سبد خرید حذف کنند.  مغازه دار برای مغازه اش جنس می‌خرد اما فروش، آن طوری که باید باشد، نیست. به عبارتی وقتی رونقی در کسب و کار نباشد مغازه دار هم متضرر می‌شود در نتیجه چک‌ها‌ در موعد مقرر برمی گردد چون مغازه دار نتوانسته آن طور که باید، فروش داشته باشد.

وقتی رکود در فروش اتفاق می‌افتد واکنش مصرف کننده و نگرش آنها نسبت به برخی کسب و کارها تغییر می‌کند. گرانی‌ها‌ی اخیر موجب شد که مصرف کنندگان به خصوص در بخش پوشاک خرید‌ها‌ی خود را عقب بیندازند یا به کالاهای جایگزین ارزان‌تر روی بیاورند اما این به معنای توقف خرید کردن نیست.

کاهش فروش ۷۰ درصدی

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران گفت: صدا و سیما تبلیغ سراهای لوازم خانگی را پخش می‌کند، در حالی که اعضای صنف فروشندگان، پول این کار را ندارند و آنقدر هم پول ندارند که بتوانند کالا را به صورت اقساط بفروشند؛ بنابراین اگر دولت حمایت کوچکی از اصناف نکند، چراغ مغازه‌ها روشن نمی‌ماند و کارمندان تعدیل و اخراج می‌شوند.

محمدرضا رمضان، رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران گفت: بازار در پایان سال رونقی ندارد و نسبت به سال گذشته، حداقل ۷۰ درصد کاهش فروش داشته‌ایم.

وی افزود: به دلیل نوسانات ارزی زیاد، شرایط برای کاسبان سخت شده است؛ ضمن اینکه فروش لوازم صوتی و تصویری از موبایل گرفته تا تلویزیون و اسپیکر، پلی استیشن، رادیوپخش ماشین و آلات موسیقی در رکود کامل است.

رمضان ادامه داد: ۱۰ درصد از همکاران من در این صنف تغییر شغل داده‌اند و اکثرا صنف مواد غذایی را انتخاب کرده‌اند؛ چراکه بازار مواد غذایی بهتر از بازارهای دیگر است.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران تصریح کرد: به دلیل وجود سراهای لوازم خانگی، مردم اقبالی به خرید نقدی ندارند و به خرید اقساطی از سراها روی آورده‌اند. با وجود این که خرید از سراها گرانتر تمام می‌شود، به دلیل این که مردم نقدینگی ندارند و به کالا هم احتیاج دارند، مجبور هستند به این روش خرید کنند.

تعطیلی ۲۰ درصد خشکشویی‌ها

فعالان صنف خشکشویی می‌گویند؛ به دنبال تورم اقتصادی کشور، رکود به بیش از ۵۰ درصد لباسشویی‌ها و خشکشویی‌ها رسیده و این موضوع باعث تعطیلی حدود ۲۰ درصد از واحد‌های صنفی در این رسته شغلی در سال جاری شده است.

برخی از شهروندان برای صرفه جویی آب و گا‌ها نظافت بهتر، البسه خانواده و پرده منزل را به خشکشویی و لباسشویی می‌سپارند، اما نکته قابل تامل در این موضوع بحث تفاوت قیمت خدمات در این صنف است.

هر واحد صنفی در این رسته شغلی در هر منطقه قیمت متفاوتی را در برابر خدمات‌دهی به مشتریان دارد که این مسئله موجب گلایه شهروندان شده است.

سفیدشویی، خشکشویی، لباسشویی و سایر خدمات این صنف هر کدام قیمت متفاوتی دارد، اما این نرخ‌گذاری در هر منطقه و شرایط واحد صنفی هم متفاوت است.

هر سال با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال تقاضا در این صنف بیشتر می‌شود، اما امسال بنا به اظهارات شهروندان، مردم تقاضای کمتری برای دریافت خدمات از این واحد‌های صنفی دارند.

به گفته فعالان این رسته شغلی، امسال مردم برای پرداخت هزینه از سبد خانوارشان در راستای خشکشویی و لباسشویی تمایلی به صرف هزینه ندارند و این موضوع رکود عجیبی را در این بازار ایجاد کرده است.

تاثیر رکود اقتصادی بر کسب و کارها

امروزه تاثیر رکود اقتصادی بر کسب و کارها یکی از موضوعات مهم در حوزه اقتصاد است که از طریق آن می‌توان با بررسی عوامل و شاخص‌های مختلف، اثرات رکود اقتصادی بر کسب و کارها را درک کرد. رکود اقتصادی در واقع به کاهش رشد اقتصاد و افزایش بیکاری منجر می‌شود که این موضوع می‌تواند بر روی کسب و کارها تاثیر گذاشته و باعث کاهش فروش، درآمد و سودآوری آن‌ها شود.

از طرف دیگر، با توجه به اینکه رکود اقتصادی همواره مسئله‌ای مطرح در حوزه اقتصاد است، کسب و کارها نیاز دارند که به دنبال داشتن راهکارهایی باشند که باعث کاهش اثرات منفی رکود بر کسب و کار آن‌ها شود. به همین دلیل، در این مقاله به بررسی تاثیر رکود اقتصادی بر کسب و کارها می‌پردازیم و دلایل شکست کسب و کارها به علت رکود اقتصادی را تحت شعاع قرار می‌دهیم.

رکود اقتصادی می‌تواند به شدت بر فروش و درآمد کسب و کارها تأثیر بگذارد. در دوران رکود، بیشتر مردم به دنبال کاهش هزینه‌های خود هستند و بنابراین خریدهایشان را کاهش می‌دهند. این عامل باعث می‌شود که کسب و کارها در مواجهه با کاهش فروش قرار گیرند و درآمد آن‌ها کاهش یابد.

با کاهش درآمد، کسب و کارها ممکن است نتوانند هزینه‌های خود را پوشش دهند و نیاز به بدهی بیشتری داشته باشند. این می‌تواند در نهایت منجر به شکست کسب و کار شود. بنابراین، کاهش فروش و درآمد به دلیل رکود اقتصادی می‌تواند برای کسب و کارها پیام منفی داشته باشد. رکود اقتصادی می‌تواند بر تمامی صنایع و کسب و کارها تأثیرگذار باشد. در این شرایط، کسب و کارها ممکن است با چالش‌هایی مانند کاهش فروش، کاهش درآمد و افزایش هزینه‌ها روبرو شوند، که ممکن است منجر به شکست آنها شود که با مدیریت درست و ارائه ایده‌های نوین می‌توان این آسیب را بهتر سازماندهی کرد.

با این وضعیت به نظر می رسد سال آینده نیز نباید انتظار چندانی برای تغییر مثبت اقتصادی داشته باشیم و وضعیت مانند سال های اخیر خواهد بود و در چنین وضعیتی احتمال تغییر شغل بسیری وجود دارد. مردم نیز با عدم بهبود وضعیت اقتصادی سفره خود را هر سال کوچک تر خواهند دید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها