کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پذیرش پروازهای داخلی در فرودگاه امام تا 5 سال آینده


کد خبر : ۱۱۸۹۰۲یکشنبه، ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۶:۱۹۴۱۶۵ بازدید

به گفته مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) امکان جمع‌شدن فرودگاه مهرآباد وجود ندارد، اما قطعا پروازهای پهن‌پیکر داخلی ...
پذیرش پروازهای داخلی در فرودگاه امام تا 5 سال آیندهپذیرش پروازهای داخلی در فرودگاه امام تا 5 سال آینده

به گفته مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) امکان جمع‌شدن فرودگاه مهرآباد وجود ندارد، اما قطعا پروازهای پهن‌پیکر داخلی تا ۵ سال آینده به فرودگاه امام می‌آید‌.

سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) دیروز بعدازظهر در نشست خبری در محل فرودگاه امام اظهار داشت: فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) امسال بعد از یک سال تحقیق و بررسی محقق شذ، تامین منابع این پروژه در قالب کنسرسیوم انجام شد و در سه جبهه کاری فعالیت ها شروع شده است‌.

وی ادامه داد: فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در دو بخش شروع شده و کارهای زیرسازی باندهای جنوبی آماده شده و در حال انجام آسفالت هستیم.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: میانگین تاخیر در فرودگاه کمتر از ۲۰ دقیقه است و اقدامات خوبی در جهت توسعه پروازها و افزایش مسیر هوایی به کشورهای هدف اتفاق افتاده است.

چلندری با بیان اینکه ‌در ‌سرمایه‌گذاری با توجه به راه‌اندازی منطقه آزاد شهر فرودگاهی اقدامات مناسبی صورت گرفته است، گفت: ۲۴۰ هکتار از این اراضی را برای هسته پیشران تعریف کرده‌ایم و از این تعداد ۱۷۰ هکتار به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیان کرد: درآمد فرودگاه در سال ۱۴۰۱ یک‌هزار میلیارد تومان بود اما با توسعه فرودگاه، در‌آمد تجاری امسال به ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ‌رسید و پیش‌بینی می‌شود ‌سال آینده این رقم به ۸ هزار میلیارد تومان برسد.

وی اظهار داشت: ‌فاز دوم فرودگاه ‌امام خمینی (ره) بسیار گسترده از فرودگاه فعلی است و به نوعی ۱۰ برابر فرودگاه‌های کنونی کشور است، هزینه‌های ساخت فاز دوم فرودگاه 2.5 میلیارد يورو برآورد شده است و طول زمان ساخت این فاز حدود ۵ سال زمان لازم دارد؛ ‌اسفند 1403 فاز اول آن به بهره‌برداری می‌رسد.

چلندری با بیان اینکه ‌۴۸ شرکت هواپیمایی در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) حضور دارند، گفت: از این تعداد ۱۴ شرکت داخلی و ۳۴ شرکت خارجی هستند و این شرکت‌ها به ۳۲ کشور و در ۷۳ مسیر خارجی پرواز دارند. 

وی افزود: همچنین دو شرکت هواپیمایی از جمله شام وین و ماهان به دمشق و لاذقیه پرواز موردی دارند.

وی با اشاره به آمادگی برای پروازهای نوروزی، اظهار داشت: انجام ۶ هزار پرواز نوروزی از سوی شرکت‌های هواپیمایی برای مسیرهای خارجی درخواست شده و تا ‌امروز با مذاکرات صورت گرفته با ۴ هزار و ۳۰۰ پرواز نوروزی موافقت شده است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره میزان واردات و صادرات کالا در فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: میزان واردات کالا از فرودگاه امام خمینی‌ ۹ و نیم میلیارد دلار و میزان صادرات ۶۰۰ میلیون دلار ‌است.

چلندری درباره بدهی شرکت‌های هواپیمایی به فرودگاه امام خمینی‌ گفت: غیر از ۴ شرکت با بقیه شرکت‌های هواپیمایی تسویه کرد‌ه‌ایم، در حال حاضر  این چهار شرکت حدود ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی به ما دارند، ایران‌ایر، ماهان‌، تابان و آسمان این شرکت‌ها است‌، غیر از ۴ شرکت با بقیه شرکت‌ها حسابمان، جاری است مثلا ۴ تا ۸ میلیارد تومان که گردش مالی ماهانه است.

وی اضافه کرد: ۱۳۰۰ میلیارد تومان بدهی جاری هما است و همین حدود بدهی اماکن و ساختمان‌های در اختیار است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیان کرد: ماهان هم ۲۰۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد که امیدواریم به تعهداتشان رسیدگی کنند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تصریح کرد: در گذشته ترمینال ۲ مهرآباد برای پروازهای داخلی و ترمینال ۴ برای پروازهای خارجی بود، امروز ظرفیت مهرآباد حداکثر ۱۷ میلیون مسافر در سال است.

به گفته وی ترمینال ۱۰۰ هزار متر مربعی که مسوولان مهرآباد دنبال ساخت آن هستند، باید تعداد پروازهای مهرآباد را افزایش دهد در حالی که طبق محدودیت‌ها، انجام روزانه بیش از ۴۰۰ پرواز در مهرآباد امکان‌پذیر نیست.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: قطعا امکان جمع شدن فرودگاه مهرآباد وجود ندارد، یک سری پروازهای مسیرکوتاه اصلا توجیه ندارد به فرودگاه امام بیاید، اما قطعا پروازهای پهن‌پیکر تا ۵ سال آینده این تقاضا دارند.

وی تصریح کرد: امسال ۸۰ فروند هواپیما وارد کشور شد و به همین تعداد هم مقداری هواپیما ازچرخه خارج شد.

چلندری افزود: در سال گذشته ۵ شرکت هواپیمایی پرواز جدید در فرودگاه امام انجام دادند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیان کرد: ۶۲ هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه‌گذاری در پروژه‌های توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) داریم.

چلندری تصریح کرد: در ایام اربعین روزانه ۱۶۰ پرواز از ترمینال سلام انجام شد اما باید سطح خدمات این ترمینال برای زوار‌ ارتقا یابد.

وی گفت: برای نوروز پیشِ رو، ۳۴۱۸ پرواز برنامه‌ای از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ داریم، پروازهای فوق‌العاده هم درهمین بازه ۸۶۹ پرواز جمعا ۴۲۶۷ پرواز است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بدهی به شرکت فرودگاه‌ها ندارد، گفت: در حوزه درآمدها ۵۰ درصد از درآمدهایمان‌ که افزایش یافت درآمدهای هوانوردی بود.

وی در پاسخ‌ به سؤال فارس گفت: باند شمالی ‌فرودگاه از سنوات قبل ‌مطالعاتی داشت‌، این باند به عنوان تاکسی وی موازی‌ و خزش به سمت ترمینال سلام قرار بود احداث شود، با توجه به تعدد پروازهای زیارتی اربعین، ما مطالعات را تغییر دادیم، تاکسی وی موازی ترمینال سلام به باند شماره ۲ شمالی تبدیل کردیم و با توجه با فاز دو، در قالب فاز دو است.

چلندری افزود: کل فاز دوم حدود ۵ سال زمان می برد اجرا شود، در ۲ بخش اجرا می‌شود که اولین آن باند پروازی و سیستم نوی‌گیشن و احداث باند شمالی است که در اسفند ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: همزمان ترمینال ۴۰۰۰ متری هم اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه بهسازی ترمینال یک از ابتدای سال ۱۴۰۳ آغاز می‌شود، اضافه کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم در ترمینال یک فرودگاه امام‌ از ۶ میلیون مسافر به ۱۰ میلیون مسافر ظرفیت برسیم.

چلندری اظهار داشت: حدود ۸ هزار میلیارد تومان پروژه داریم که ۳ الی ۴ سرمایه‌گذار استقبال کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در اردیبهشت امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه با حضور وزیر راه در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)‌ بهره‌برداری می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها