کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حضور ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری قطعی شد


کد خبر : ۱۱۸۸۰۱چهارشنبه، ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲:۰۴۱۰۲۹۸ بازدید

با تعیین تکلیف نامزدهای نهایی در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان برای شرکت در انتخابات آتی ریاست‌ ...
حضور ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری قطعی شدحضور ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری قطعی شد

با تعیین تکلیف نامزدهای نهایی در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان برای شرکت در انتخابات آتی ریاست‌ جمهوری آمریکا رقابت میان جو بایدن و دونالد ترامپ قطعی شد.

در پایان انتخابات درون‌‌حزبی دیروز سه‌شنبه ۱۲ مارس (۲۲ اسفند)، جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی و نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین و نامزد حزب جمهوری‌خواه، هر کدام به حد نصاب کمینه آرا مورد نیاز دست یافتند و به این ترتیب دو رقیب باید خود را برای بازی برگشت، یعنی انتخابات ریاست جمهوری آینده که در ماه نوامبر برگزار می‌شود آماده کنند.

بایدن علیه «افراط‌گرایان»

بایدن تا روز گذشته برای به دست آوردن نامزدی حزب متبوعش نیاز به هزار و ۹۶۸ رأی داشت. به گفته مؤسسه تحقیقاتی ادیسون، با آغاز شمارش آرا برای انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در ایالت جورجیا در عصر سه شنبه، آرا بایدن از این تعداد فراتر رفت، گرچه هنوز نتایج انتخابات مقدماتی در ایالت‌های می‌سی‌سی‌پی، واشنگتن و جزایر ماریانای شمالی معلوم نشده است.

پس از اعلام این نتایج بایدن ۸۱ ساله گفت: «ما اکنون در برابر یک انتخاب در مورد آینده کشور قرار داریم. آیا مقاومت کرده و از دموکراسی خودمان دفاع می‌کنیم یا اجازه می‌دهیم دیگران آن را نابود کنند؟ آیا حق تصمیم‌گیری و حفظ آزادی‌های خود را دوباره برقرار می‌کنیم یا به افراط‌گرایان اجازه می‌دهیم تا آن را مصادره کنند؟»

ترامپ: بایدن بدترین رئیس جمهوری تاریخ آمریکاست

دونالد ترامپ نیز برای قطعی شدن نامزدی‌اش از طرف جمهوری‌خواهان به هزار و ۲۱۵ رأی نیاز داشت که در نتیجه انتخابات مقدماتی روز سه شنبه در چهار ایالت از جمله جورجیا به آن دست یافت. ترامپ پیش از این به تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت در نوامبر ۲۰۲۰ متهم شده بود.

ترامپ ۷۷ ساله در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی همرسان کرد، گفت: «برای جشن گرفتن وقت نداریم، در عوض باید تمرکز خود را بر شکست بایدن بگذاریم»، زیرا او «بدترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده» است.

وی افزود: «ما شخم می‌زنیم عزیزم، شخم. مرزهای خود را می‌بندیم. کارهایی را انجام می‌دهیم که هیچ کس تا به حال ندیده است. ما می‌خواهیم اقتصاد کشورمان را به بهترین اقتصاد جهان تبدیل کنیم.»

از حدود ۷۰ سال پیش تاکنون در آمریکا این نخستین بار است که دو نامزد برای دومین بار در انتخابات ریاست‌جمهوری رقیب هم می‌شوند. آخرین بار این رویداد در انتخابات ۱۹۵۶ پیش آمد، زمانی که آیزنهاور برای دومین بار با فرماندار پیشین ایلینوی، آدلای استیونسون دموکرات رقابت کرد و او را شکست داد.

امسال رأی‌دهندگان نسبت به سال ۲۰۲۰ اشتیاق چندانی به شرکت در انتخابات درون‌حزبی از خود نشان ندادند. نظرسنجی‌های رویترز/ایپسوس نشان می‌دهد که بایدن و ترامپ هیچ کدام مورد پسند اکثریت رأی‌دهندگان نیستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها