کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آزادراه منجیل - رودبار بهره برداری شد


کد خبر : ۱۱۸۷۲۳دوشنبه، ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲:۱۶۹۱۱۸ بازدید

آزاد راه منجیل - رودبار (هشت کیلومتر باقیمانده آزاده راه قزوین - رشت) امروز دوشنبه با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رییس ...
آزادراه منجیل - رودبار بهره برداری شدآزادراه منجیل - رودبار بهره برداری شد

آزاد راه منجیل - رودبار (هشت کیلومتر باقیمانده آزاده راه قزوین - رشت) امروز دوشنبه با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه در مراسم بهره برداری از این مسیر آزادراهی در شهرستان رودبار با اشاره به مشکلات ترافیکی این مسیر اظهار کرد: تردد در این مسیر موجب گله مندی مردم بوده و ترافیک چند ساعته باعث گرفتاری مسافران و مردم منطقه شده بود که اکنون با بهره برداری از این مسیر دیگر شاهد این مشکلات نخواهیم بود.

مهرداد بذرپاش با بیان اینکه منابع خوبی برای تکمیل آزاد راه قزوین - رشت تزریق شد، اضافه کرد: در راستای حل معضل این منطقه و مشکل مردم برای ساخت این پروژه تسریع شد و اینک شاهد بهره برداری این آزاد راه هستیم.

وی با اشاره به طول ۸.۵ کیلومتری این مسیر آزادراهی گفت : ۵.۵ کیلومتر تونل و پل در این مسیر است و ۲۴ هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده که بر اساس ارزش روز بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال می باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در مسیر برگشت ملاحظات اجتماعی مردم منطقه در نظر گرفته شده است، افزود: این مهم اصول اصلی کار بود که ضمن حل مشکل ترافیک این مسیر مهم کشور، اشتغال و کسب و کار مردم منطقه به خطر نیفتد؛ از اینرو قرار شد که مسیر برگشت از همان مسیر سابق باشد.

وی خاطر نشان کرد: اصرار رییس جمهور بر گشایش هشت کیلومتر باقیمانده آزاد راه قزوین - رشت قبل از سال جدید بود تا مردم بتوانند در نوروز سال جدید از مزایای این مسیر بهره‌مند شده و از ترافیک‌های سنگین آن خلاصی یابند.

آزادراه منجیل- رودبار سومین وعده دولت در مسیرهای آزادراهی است پروژه ای که یک گره بزرگ ترافیکی در مسیر بزرگراه تهران _ رشت را مرتفع کرد. این پروژه به لحاظ فنی، ابنیه و مهندسی جزو پروژه های سخت آزادراهی کشور محسوب می شود.

از این مسیر ۸.۲ کیلومتری؛ ۵ کیلومتر پل و تونل است و طولانی‌ترین پل بزرگراهی به طول یک هزار و ۲۵۰ متر را در خود دارد.

این پروژه یکی از بزرگترین گره‌های ترافیکی کشور را حل می کند چنانکه در محدوده منجیل - رودبار در ایام پیک سفر گاه ۲۰ تا ۳۰ ساعت مردم در ترافیک های طولانی چند ده کیلومتری می ماندند که اینک با انجام این پروژه این معضل رفع می شود ضمن آنکه کاهش قابل توجه مصرف سوخت و صرفه جویی در انرژی نیز از دیگر برکات انجام آن است.

آزادراه قزوین - رشت در مجموع حدود ۱۳۸ کیلومتر است که ۱۲۶.۷ کیلومتر از آن شامل ۳۱.۵ کیلومتر از امامزاده هاشم تا شمال رودبار و ۹۵ کیلومتر از جنوب منجیل تا قزوین تا حوالی سال ۱۳۹۰ احداث شد و حدود ۳.۲ کیلومتر آن اواخر سال ۹۵ به بهره برداری رسید.

پروژه آزادراه قزوین - رشت از سال ۱۳۹۸ شروع شده و تا شروع دولت سیزدهم ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طی دو سال اخیر با همه تنگناها و محدودیت های مالی دولت به انجام رسید چنانکه ارزش روز این پروژه ۵ همت برآورد می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها