کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

درآمد ميليونی كلينتون‌ها از سخنرانی‌های گران‌قيمت


کد خبر : ۱۱۸۵۷شنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹:۲۱۲۷۱۷ بازدید

سال گذشته، هيلاري به خاطر اين حرف خود كه او و شوهرش پس از ترك كاخ سفيد «آس و پاس» بودند مورد انتقاد قرار گرفت. بيل كلينتون به تنهایی ...

سال گذشته، هيلاري به خاطر اين حرف خود كه او و شوهرش پس از ترك كاخ سفيد «آس و پاس» بودند مورد انتقاد قرار گرفت. بيل كلينتون به تنهايي پس از رياست‌جمهوري خود ميليون‌ها دلار بابت حق سخنراني درآمد داشته است. هيلاري نيز از زمان ترك وزارت امورخارجه در سال 2013 بابت هر سخنراني كه انجام داده 250 ذهزار دلار درآمد به دست آورده است

«30ميليون دلار» درآمد نجومي هيلاري كيلنتون از ژانويه سال 2014 تا به امروز است. تنها 25 ميليون دلار از اين درآمد حاصل بيش از 100 سخنراني است كه توسط هيلاري كيلنتون انجام شده است. 5ميليون دلار باقي مانده نيز نتيجه فروش كتاب خاطرات هيلاري با عنوان «گزينه‌هاي سخت» است.

رويترز گزارش خود در اين زمينه را براساس فرم‌هاي افشاگرانه مالي ستاد انتخاباتي هيلاري كلينتون منتشر كرد. بر همين اساس درآمد كلينتون‌ها آنها را دست‌كم در بين يك‌دهم درصد از جمعيت سطح بالاي امريكا از نظر درآمد مالي قرار داده است. اين مبلغ براي هيلاري از زمان رها كردن سكان وزارت خارجه در سال 2013 حدود 250 هزار دلار براي هر سخنراني برآورد شده است.

نابرابري‌هاي اقتصادي بستر اصلي مبارزات انتخابات رياست‌جمهوري است كه در نوامبر 2016 برگزار خواهد شد. «يك‌درصد» اصطلاحي است كه سياستمداران براي اشاره به شكاف ميان فقير و غني براي برنامه‌هاي انتخاباتي را پيرامون اين موضوع برنامه‌ريزي مي‌كنند. هيلاري كلينتون ماه گذشته با بيان اينكه «امريكايي‌ها هر روز به يك قهرمان نياز دارند من مي‌خواهم همان قهرمان براي امريكايي‌ها باشم.» نامزدي رسمي خودش از حزب دموكرات براي انتخابات رياست‌جمهوري را اعلام كرد.

اين درحالي است كه نابرابري اقتصادي، موضوع اصلي مبارزه انتخاباتي در طول چند سال گذشته بوده و كلينتون در ماه آوريل در يك پست الكترونيكي خطاب به هوادارانش از دستمزدهاي بسيار بالاي برخي مديران اجرايي شركت‌ها گله و شكايت كرده بود. اما اكنون كلينتون‌ها خود، آماج انتقاد ناشي از دريافت مبالغ هنگفت بابت حق سخنراني قرار گرفته‌اند. سال گذشته، هيلاري به خاطر اين حرف خود كه او و شوهرش پس از ترك كاخ سفيد «آس و پاس» بودند مورد انتقاد قرار گرفت. بيل كلينتون به تنهايي پس از رياست‌جمهوري خود ميليون‌ها دلار بابت حق سخنراني درآمد داشته است. هيلاري نيز از زمان ترك وزارت امورخارجه در سال 2013 بابت هر سخنراني كه انجام داده 250 هزار دلار درآمد به دست آورده است.

 او پس از ترك وزارت امور خارجه، پس از 30 سال هيچ مقام دولتي نداشت. از اين‌رو شروع به كار بر جلد ديگري از خاطراتش كرد و كتاب خاطراتش در دوراني كه در وزارت امورخارجه به‌سرمي‌برد را منتشر كرد. پس از آن به همسر و دخترش به عنوان عضوي از بنياد كلينتون پيوست. بنياد كلينتون به دنبال آن بود تا امور مربوط به كودكان را توسعه دهد و تلاش مي‌كند تا در زمينه تحصلات دختران تلاش كند. از اين‌رو اين بنياد درصدد آن است تا كمك‌هاي مالي از دولت‌هاي خارجي را جذب كند. در آوريل 2015 هيلاري با شروع مبارزات انتخاباتيش از بنياد كلينتون استعفا داد و بنياد اعلام كرد ديگر فقط از 6 كشور اروپايي و استراليا كمك مالي مي‌پذيرد.

بسياري سياست اقتصادي هيلاري كلينتون را بالا بردن حداقل دستمزد، بستن راه‌هاي گريز ماليات ابرشركت‌ها، كاستن از ماليات طبقه متوسط و سرمايه‌گذاري بر زيرساخت‌ها اعلام كرده‌اند. او از قانون شديدتر كردن مقررات مالي حمايت كرده ولي به دليل پيوندهاي گسترده خانواده‌اش با بخش مالي از جمله ايراد سخنراني در قبال دريافت پول در وال‌استريت در معرض انتقاد قرار گرفته است.

 پرداختي‌هاي حاصل از موسساتي همچون موسسه گلدمن‌ساكس و بانك مركزي امريكا اين ترس را ايجاد كرده كه ممكن است شيوه دريافت پول براي كمپين انتخاباتي پيامدهاي منفي داشته‌باشد. كلينتون نيز همانند ديگر نامزدهاي رياست‌جمهوري كه قبل از 15 آوريل وارد كارزار انتخاباتي شده است براي مديريت امور به يك حساب مالي شخصي تا 15 ماه مه ‌نياز دارد. كميسيون انتخابات فدرال قبل از برگزاري انتخابات از نامزدها مي‌خواهد تا گزارش دارايي‌هاي خود را اعلام كنند. با اين حال اعلام دارايي‌ها و بدهي‌هاي كانديداهاي رياست‌جمهوري مانع از آن مي‌شود تا ميزان دارايي‌هاي خالص نامزدهاي رياست‌جمهوري محاسبه شود.

بر همين اساس حداقل ارزش دارايي‌هاي مالي كلينتون‌ها 11.30 ميليون دلار برآورد شده با اين حال گفته مي‌شود كه ارزش دارايي‌هاي آنها بيش از اين مقدار باشد. با در نظر گرفتن عمارت‌هاي شخصي اين خانواده برآورد مي‌شود كه ارزش واقعي دارايي كلينتون‌ها 5 ميليون دلار بيش از چيزي باشد كه فرم‌هاي كميسيون انتخابات اعلام كرده است.

واشنگتن‌پست گزارش داد كه ماركو روبيو نامزد جمهوري‌خواه انتخابات رياست‌جمهوري نيز فرم افشاي مالي پر كرده است.

وي نيز هزينه‌هاي هنگفتي در زندگي خود داشته كه اطلاعات مربوط به آن قابل پيگيري است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها