کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چگونه بازارخودرو رونق می‌گیرد؟


کد خبر : ۱۱۸۵۰شنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶:۲۰۴۵۲۱ بازدید

به گفته یک کارشناس خودرو، کاهش قیمت تمام‌شده خودروها، پرداخت وام با شرایط بازپرداخت آسان و حل پرونده هسته‌ای از عواملی است که در رونق بازار ...

به گفته یک کارشناس خودرو، کاهش قیمت تمام‌شده خودروها، پرداخت وام با شرایط بازپرداخت آسان و حل پرونده هسته‌ای از عواملی است که در رونق بازار خود تاثیر می‌گذارد.

فربد زاوه در گفت‌و گویی اظهارکرد: اولین گامی که باعث می‌شود بازار خودرو رونق گیرد این است که خودروسازان هزینه‌های مالی ساخت محصولات را مدیریت کنند تا بتوانند قیمت تمام‌شده آنها را پایین آورند. یعنی محصول تمام‌شده را با افزایش تیراژ و مدیریت هزینه به حد قدرت خرید مردم برساند.

او افزود: البته این کار یک مدیریت جمعی می‌طلبد. لازمه کار این است که کل کشور از صنایع پتروشیمی، حمل و نقل و... همکاری کنند تا هزینه‌ها کاهش پیدا کند. 

این کارشناس خودرو گفت: از عوامل دیگری که بر رونق بازار تاثیر می‌گذارد شرایط پرداخت تسهیل شده (وام) است، یعنی اگر قرار است وامی هم داده شود ولی آن با شرایط سختگیرانه پس گرفته شود و بهره بالا داشته باشد، خیلی کمک به رونق بازار ندارد. 

او عنوان کرد: در حال حاضر نرخ تورم در کشور 14 درصد است، اگر وام خودروی 21 درصدی دریافت شود این خودرو ظرف چهار سال 30 درصد گران‌تر خریداری می‌شود و همچنین باید هفت درصد بیشتر بهره داد. 

زاوه گفت: تنها راه حل برای حل این مساله این است که نرخ تورم و نرخ بهره به هم نزدیک شوند.  از طرفی هم باید تکلیف مسائل سیاسی حل شود و مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد.

زاوه اظهار کرد: مشکل اصلی بازار خودرو در اندازه نبودن قدرت خرید مردم و قیمت خرید خودروهاست و تا زمانی که قیمت‌ها با قدرت خرید مردم متناسب نشود مشکلات این بازار حل نخواهد شد.

او ادامه داد: حتی شرایط خرید خودرو با وام 15 میلیون‌تومانی که ماهیانه در حدود 400 هزارتومان قسط دارد. پرداخت این اقساط  از  توان خیلی‌ از افراد جامعه خارج است.

این کارشناس خودرو عقیده دارد: افزایش وام‌ها می‌تواند تاثیر اندکی در این بازار داشته باشد و بستگی به شرایط بازپرداخت این تسهیلات دارد. بهره‌های این وام‌ها کم نیست، با این بهره بالا می‌توان از لیزینگ‌ها هم استفاده کرد. لیزینگ‌ها در یک دوره‌ای، 50 درصد سهم بازار خودرو را در دست داشته‌اند.

او افزود: بازار کشش خرید نقدی بالای یک میلیون دستگاه را ندارد و با وجود خودروهای اقساطی و لیزینگ‌ها بوده است که توانسته‌ به تیراژ بالا برسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها