کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران - امارات قرارداد جدید گازی امضا کردند


کد خبر : ۱۱۸۳۶پنجشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸:۳۱۱۸۸۸ بازدید

یک مقام مسئول در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از امضای قرارداد اولیه بین ایران و امارات متحده عربی به منظور صادرات محموله‌های CNG خبر داد.

جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به منظور امضای قرارداد صادرات محموله های گاز طبیعی فشرده (سی. ان. جی) به توافق نهایی دسته یافته اند.

بر این اساس، قرار است گاز طبیعی ایران نه از مسیر خطوط لوله بلکه از طریق مخازن سی. ان. جی و محموله های چند تنی به این کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس صادر شود.در این روش جدید گاز طبیعی پس از فشرده سازی در عسلویه در قالب کانتینرهای ۴۰ فوتی توسط بخش خصوصی ایران به امارات متحده عربی صادر خواهد شد.

منصور ریاحی معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره آخرین وضعیت صادرات CNG به امارات گفت: شرکت های داخلی و خصوصی اقداماتی را به منظور اخذ مجوزهای لازم را برای صادرات گاز CNG به خارج از کشور آغاز کرده اند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه بر این اساس، CNG در عسلویه فشرده سازی و در قالب بسته‌های مشخص در کانتینرهای ۴۰ فوتی به کشورهای متقاضی صادر می شود، اظهار داشت: هم اکنون بخش خصوصی برای فعالیت در این بخش مقدمات و مجوزهای لازم را دریافت کرده  است.

ریاحی با بیان اینکه این بخش برای ورود به این بازار (صادرات CNG) با کشورهای پاکستان و امارات قراردادهای اولیه را منعقد کرده است، بیان کرد: اجرای این روش جدید برای صادرات گاز به زمان نیاز دارد.

معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه هم اکنون ایران یکی از بزرگترین شبکه‌های تولید، انتقال، توزیع و عرضه CNG را در بین کشورهای منطقه خاورمیانه و حتی جهان در اختیار دارد، تاکید کرد: در شرایط فعلی حدود دو هزار و ۲۷۰ جایگاه سی. ان. جی در کل کشور در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

این مقام مسئول با اشاره به آغاز ساخت ۱۸۵ جایگاه جدید سی. ان. جی، توضیح داد: پیش بینی می‌شود مطابق با برنامه زمان بندی تا پایان سال جاری حدود ۷۰ جایگاه جدید سی. ان. جی در مدار بهره برداری قرار بگیرد.

وی، متوسط مصرف روزانه سی. ان. جی در کشور را بیش از ۱۹ میلیون مترمکعب در روز عنوان و خاطرنشان کرد: تقاضا برای خرید سی. ان. جی در کشور سال گذشته حدود چهار درصد افزایش یافته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها