کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آیا کودکان پیامک و مکالمه می‌خواهند؟


کد خبر : ۱۱۸۲۸پنجشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱:۴۶۱۵۴۲ بازدید

پس از عرضه سیم‌کارت‌ کودک از سوی دو اپراتور اول و سوم تلفن‌همراه، سرانجام اپراتور دوم نیز سیم‌کارت ویژه کودک خود را به بازار عرضه کرد. این عرضه ...

پس از عرضه سیم‌کارت‌ کودک از سوی دو اپراتور اول و سوم تلفن‌همراه، سرانجام اپراتور دوم نیز سیم‌کارت ویژه کودک خود را به بازار عرضه کرد. این عرضه با سنت‌کشی و ارائه امکان مکالمه و پیامک بر روی سیم کارت کودکان انجام شده است.

 

استفاده از ابزارهای ارتباطی بزرگسالان به عنوان وسیله ای برای بازی و سرگرمی کودکان و نوجوانان رایج شده و در دسترس بودن ابزارهای ارتباطی برای این قشر، نگرانی‌هایی را برای والدین رقم زده است.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در دی‌ماه 93 با مصوبه‌ای اپراتورهای تلفن همراه را از فروش سیم‌کارت به افراد زیر هجده سال منع کرد. همچنین براساس این مصوبه، اپراتورها موظف به ارائه سیم‌کارت کودک با اعمال محدودیت در دسترسی به دیتای نسل‌های 3 و 4 برای قشر آسیب پذیر کودک و نوجوان شدند و به اپراتورها شش ماه پس از ابلاغ مصوبه فرصت داده شد تا طرح پیشنهادی خود را ارائه دهند و قرار بود تا پایان اردیبهشت‌ماه سیم‌کارت کودک از سوی هر 3 اپراتور ارائه‌ شود.

همراه اول سیم کارت کودک خود را را نام «درسا» ارائه کرد. سیم کارت کودک این اپراتور امکان مکالمه و ارسال پیامک ندارد و کودکان از طریق آن می توانند شبکه های تلویزیونی را مشاهده کنند، بازی های مناسب سن خود را داشته باشند و appهای مورد نیاز خود از بازار خرید کنند. همچنین والدین می توانند با نرم افزار «درسابان» که امکان نصب روی گوشی والدین و کودک را دارد، نحوه استفاده کودک خود را از تلفن همراه کاملاً کنترل کنند.

اپراتور سوم نیز که در ارائه سیم‌کارت کودک پیش‌قدم بوده‌است، با ارائه این سیم‌کارت از طریق دسترسی کنترل شده کودک به دیتای موبایل، تنها امکان استفاده از وب سایت های ویژه کودکان شامل کافه رایتل (کارتون و انیمیشن تلویزیونی)، آپارات کودک (مجموعه‌ای از کارتون‌های ایرانی و خارجی مورد تائید وزارت ارشاد)، نبات (مجموعه‌ داستان، بازی و سرگرمی)، برنامه‌های کاربردی (اپلیکیشن) نبات و شبکه پویا صدا و سیما را فراهم کرده است. این سیم‌کارت نیز امکان مکالمه و ارسال پیامک ندارد.

سرانجام سیم‌کارت کودک اپراتور دوم نیز ارائه شد. با این سیم‌کارت والدین می‌توانند به رایگان و با شماره گیری کددستوری *543*1#  و وارد کردن اطلاعات لازم، سرویس کودک و نوجوان را روی سیم‌کارت‌های دائمی یا اعتباری ایرانسل فعال کرده و آن را به "سیم‌کارت کودک و نوجوان" تبدیل نمایند. غیرفعال سازی این سرویس نیز با شماره گیری کددستوری امکان پذیر است.

با فعال‌سازی این سرویس، امکان استفاده از تماس صوتی و پیامک بدون هیچ گونه محدودیتی وجود دارد؛ اما اینترنت سیم‌کارت، محدود به فهرستی از انواع سایت‌های مخصوص کودکان و نوجوانان با محتوای متنوع و جذاب آموزشی و سرگرمی خواهد بود و کاربر امکان دسترسی به سایت‌هایی خارج از این فهرست را نخواهد داشت.

ایرانسل در حالی با این سنت‌‌کشی به بازار سیم‌کارت‌های کودک وارد شده که طبق پیگیری خبرنگار فارس از رگولاتوری، از نظر مقررات به اپراتورها در انتخاب سرویس‌هایی که روی سیم‌کارت کودک ارائه می‌دهند اختیار عمل داده شده‌ است. در عین حال باید دید ایجاد قابلیت مکالمه و پیامک برای سیم‌کارت کودکان برای آنان ایجاد حاشیه‌ ناامن و دردسرآفرین نمی‌کند؟



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها