کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

زندان اوین بوستان شود، قیمت مسکن اطرافش چه می‌شود؟


کد خبر : ۱۱۸۱۴چهارشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵:۱۰۴۶۸۱ بازدید

چند روز پیش شهردار تهران از تغییر کاربری زندان اوین به بوستان خبرداد و حال بساز بفروش‎های این منطقه منتظر اجرای نهایی شدن این طرح هستند و ...

همواره به دلیل آب و هوای خوب در نزدیکی بوستان‎ها و پارک‎ها در شهرها ، خرید و فروش خانه و ساخت آن با رونق بیشتری همراه است. البته در بسیاری از محله‌های تهران پس از ساخت مسکن ، بوستان‌ها و پارک‌ها هم قوت می‌گیرند . اما این بار صحبت از تغییر کاربری محیطی است که نه خالی از سکنه شده و نه قبلا زمین خالی بوده است. 

این بار قرار است یک زندان به بوستان تبدیل شود و بازارهای مختلفی را در این منطقه تحت تاثیر قرار دهد. به گفته شهردار تهران قرار است به زودی زندان اوین به بوستان تبدیل شود و رئیس قوه قضائیه هم با این تغییر کاربری موافقت کرده است.

حال در گفت‌وگویی با چند مشاور املاک در این منطقه و بررسی بازار مسکن در اطراف زندان اوین این‌گونه برآور می‌شود که هنوز برای افزایش قیمت و تغییر در قیمت‌ها زمان زیادی لازم است.

 یکی از این مشاوران املاک می‌گوید: این تغییر کاربری گرچه با تاکید مقامات همراه بوده، اما ممکن است تا زمان اجرا اتفاقاتی افتد و نمی‎توان به این زودی آینده تاثیر این اتفاق را در بازار مسکن اطرافش پیش‌بینی کرد . 

یکی از سازندگان مسکن این منطقه نیز بر این باور است که ساخت‌وساز در این منطقه همواره با رونق همراه بوده و حتی اکنون که زندان اوین پابرجا است، خرید و فروش‌ها و ساخت‌وسازها نیز انجام می‌شود و این منطقه بازار خود را دارد. 

اما برخی دیگر بر این باورند که در صورت اجرای این طرح قطعا قیمت‎ها تا اندازه‎ای افزایشی خواهد بود اما باید به ظرفیت قیمت‎پذیری این منطقه هم توجه کرد، چرا که قیمت مسکن تا اندازه‎‎ای ظرفیت افزایش دارد. 

روز دوشنبه شهردار تهران از توافق رئیس قوه قضاییه مبنی بر واگذاری مجموعه زندان اوین به شهرداری تهران خبر داد. پس از واگذاری زندان قصر و تبدیل آن به باغ موزه قصر با انواع کاربری‌های فرهنگی، تفریحی این بار محمدباقر قالیباف شهردار تهران پیشنهاد واگذاری مجموعه زندان اوین را به رئیس قوه قضاییه مطرح کرد که این پیشنهاد از سوی آیت‌الله صادق آملی لاریجانی مورد بررسی قرار گرفت و در ‌‌نهایت دو ماه پیش در جلسه‌ای با شهردار تهران وی برای مذاکره بر سر واگذاری این مجموعه ۴۳هکتاری و تبدیل آن به بوستانی بزرگ اعلام آمادگی کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها