مدیر طراحی بامو عکسهایی از یک مدل اسپرت منتشر کرده که قرار بود توسط زیرمجموعه اسپرت M کارخانه تولید شود، اما پروژه ساختش به دستور مدیران کارخانه متوقف شد.
بامو در سال ۲۰۱۴ اولین مدل هیبرید-الکتریکی خود به نام i8 را در فرم یک ماشین اسپرت به بازار عرضه کرد. خودروساز آلمانی میخواست با i8 نشان دهد که استفاده از موتور الکتریکی بر اسپرت بودن مدلهایش تاثیر منفی نخواهد داشت. استقبال از این مدل خوب بود و بامو تصمیم گرفت تا نسل دوم این ماشین را به عنوانی مدلی مستقل در زیرمجموعه M خود به بازار عرضه کند.
رای ساخت این ماشین پروژهای محرمانه به نام i16 در کارخانه آغاز شد. ماشین براساس کانسپتی ساخته شد که بامو در سال ۲۰۱۹ نمایش داد. طراحی ماشین در کمتر از یک سال به پایان رسید و قرار بود برای کاهش هزینهها از شاسی مدل i8 استفاده شود. موتور ماشین هیبرید-الکتریکی بود و به گزارش رسانهها ۶۰۰ اسب بخار قدرت داشت.
اما پس از بحران کرونا مدیران بامو پروژه را برای صرفهجویی در هزینهها متوقف کردند. بامو به جای این ماشین یک شاسیبلند هیبرید-الکتریکی به نام XM را توسط بخش M خود به بازار عرضه کرد.
دوماگوی دوکس، مدیر طراحی بامو هفته گذشته پس از چهار سال عکسهای این مدل را منتشر کرد و گفت برای یک طراح ماشین این بالا و پایینها در پروژه ساخت مدلهای جدید عجیب نیست و باعث نمیشود طراحان بامو درباره پروژهای مشابه در آینده رویاپردازی نکنند.