کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دریافت حق سرویس در رستوران ها تخلف است


کد خبر : ۱۱۷۹۶۲یکشنبه، ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱:۴۴۳۰۵۱ بازدید

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت گفت: مطابق ماده ۵۷ قانون نظام صنفی...
دریافت حق سرویس در رستوران ها تخلف استدریافت حق سرویس در رستوران ها تخلف است

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت گفت: مطابق ماده ۵۷ قانون نظام صنفی، دریافت وجوه اضافی تحت عنوان حق سرویس علاوه ‌بر سود قانونی از مصرف‌کنندگان توسط رستوران‌داران، از مصادیق بارز گرانفروشی است و با متخلفین برخورد می شود.


تسنیم نوشت : اکبر تقوی شوازی معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اظهار داشت: با عنایت به اخبار و گزارشات واصله، برخی واحدهای صنفی رستوران در سطح کشور به استناد مصوبه کمیسیون نظارت اقدام به گرانفروشی و اخذ غیرقانونی وجوه اضافی تحت عنوان حق سرویس علاوه‌ بر سود قانونی از مصرف‌کنندگان می‌نمایند.

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان این مطلب افزود: مطابق ماده 57 قانون اصلاح نظام صنفی عرضه یا فروش کالا یا ارائه خدمت به بهایی بیش از نرخهای تعیین شده و یا انجام هر نوع عملی که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمت به زیان خریدار گردد از مصادیق بارز گرانفروشی است.  

وی گفت: تمام رستوران‌ها در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ملزم به نصب تابلو قیمت یا نرخنامه هستند و نظر به اینکه دریافت هر گونه مبلغی تحت عنوان حق سرویس موجب افزایش نرخ اغذیه و اشربه مورد عرضه در رستوران‌ها و چلوکبابی ها می‌شود، بنابراین اخذ هرگونه وجه اضافه از نرخ های اعلامی در نرخ‌نامه واحد صنفی غیر قانونی است.

 معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: در رستوران‌ها تمام هزینه‌های مرتبط و عوارض قانونی در قیمت اغذیه و اشربه لحاظ شده است.

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با توجه به غیرقانونی بودن دریافت حق سرویس توسط رستوران ها و چلوکبابی ها و صنوف مشابه، بدیهی است هیچ سازمان یا نهادی نظیر اتحادیه صنفی و غیره قبل از کسب مجوزهای قانونی نمی‌تواند مجوزی برای اینکار صادر کند.

تقوی شوازی اذعان داشت، مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه‌، مراتب را از طریق تلفن 124 به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان‌های صنعت‌، معدن و تجارت استان‌ها و یا اتحادیه مذکور در سراسر کشور اعلام تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی همچنین از انجام نظارت‌های‌محسوس و غیر‌محسوس بر عملکرد رستوران‌ها خبر داد و گفت: اگر در این نظارت‌ها ، مواردی از تخلف مشاهده شود پیگیری و برابر قانون برخورد خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها