کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فروپاشی تحریم‌های ایران آغاز شده است


کد خبر : ۱۱۷۸۴سه شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳:۲۸۷۸۸۱ بازدید

شبکه‌ی خبری بلومبرگ در گزارشی با اشاره به خرید چند هواپیمایی ایرباس توسط شرکت ماهان ایر نوشت: تحریم‌ها علیه ایران در حال فروپاشیدن است.

شبکه‌ی خبری بلومبرگ در گزارشی با اشاره به خرید چند هواپیمایی ایرباس توسط شرکت ماهان ایر نوشت: تحریم‌ها علیه ایران در حال فروپاشیدن است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه‌ی خبری بلومبرگ با توجه به انیکه کمتر از دو ماه تا پایان ضرب‌الاجل 30 ژوئن برای حصول یک توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 فرصت باقی مانده است. تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور در حال فرو پاشیدن است. آخرین دلیلی که می‌توان برای این مساله ذکر کرد این است که یک شرکت هواپیمایی ایرانی به نام ماهان ایر اوایل هفته جاری توانست 9 هواپیمای تجاری را تحویل گیرد. آمریکا پیش از این تهدید کرده بود شرکت‌های غربی را که به ایران هواپیما می‌فروشند تحریم می‌کند، اگر چه ممنوعیت فروش قطعات هواپیما در توافق اولیه ژنو که در اواخر سال 2013 میان ایران و قدرت‌های جهانی حاصل شده بود برداشته شد.

اکنون هواپیمای ماهان توانسته است این هواپیماهای دست دوم را تحویل بگیرد و این در حالی اتفاق افتاده است که ایران تلاش می‌کند حتی پیش از حصول توافق هسته‌ای به اقتصاد بین‌المللی بازگردد. ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه نیز ماه گذشته ممنوعیت تحول سامانه دفاعی موشکی اس 300 به ایران را لغو کرده، اتفاقی که مخالفت‌های زیادی را در میان مقامات صهیونیستی و آمریکایی برانگیخت.

هم‌چنین شرکت‌های نفتی غرب هم اکنون درحال ملاقات با مقامات ایرانی برای رایزنی درباره‌ی راه‌های بازگشت به بازار پرسود نفت و گاز این کشور هستند.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران روز یک‌شنبه تایید کرد که ایران از ماه فوریه تاکنون 15 هواپیما تهیه کرده که 9 تای آن را تحویل گرفته است که در اختیار خطوط هوایی ماهان ایر قرار دارند.

به گزارش بلومبرگ، پایگاه اینترنتی ویکی لیکس با انتشار اسنادی فاش کرد وزارت امور خارجه آمریکا پیش‌تر در سال 2008 تلاش کرده بود تا سه هواپیمای ایرانی را که متعلق به ماهان ایر بوده‌اند در حالی که در کره جنوبی در حال انجام تعمیرات بودند روی زمین نگه دارد و به آن‌ها اجازه پرواز نمی‌داده است. آمریکا در واقع قصد داشته تا این هواپیماها را به پایگاه‌های خود که در آن ساخته شده بودند بازگرداند.

بلومبرگ در ادامه گزارش خود آورده است: با وجود این که ایران و گروه 1+5 ماه گذشته بیانیه‌ای مشترک را درباره مذاکرات‌شان برای رسیدن به یک توافق بر سر برنامه هسته‌ای تهران و چگونگی لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور منتشر کردند، هنوز فشار این تحریم‌ها که به ادعای آمریکا سبب شده ایران پای میز مذاکره بیاید هنوز وجود دارد، اما به نظر می‌آید که این فشار در حال ضعیف شدن است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها