کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پس لرزه های حمله سایبری به مجلس


کد خبر : ۱۱۷۸۳۳چهارشنبه، ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸:۵۸۶۲۴۱ بازدید

روز گذشته در پی یک حمله سایبری، سایت خبرگزاری مجلس (خانه ملت)، سایت پایگاه الکترونیکی جامع مجلس، سایت کتابخانه و مرکز ...
پس لرزه های حمله سایبری به مجلسپس لرزه های حمله سایبری به مجلس

روز گذشته در پی یک حمله سایبری، سایت خبرگزاری مجلس (خانه ملت)، سایت پایگاه الکترونیکی جامع مجلس، سایت کتابخانه و مرکز اسناد مجلس از دسترس خارج و بیش از 600 سرور مجلس نیز از سوی هکران تصاحب شد. آن‌طور که خبرگزاری‌ها گزارش دادند در صفحه اول سایت‌های هک شده عکس سران منافقین بارگذاری و گروه وابسته به گروهک منافقین مدعی هک سایت‌های قوه مقننه شد.

این گروه تصاویری را هم تحت عنوان لیست حقوق نمایندگان و اسناد مالی و اداری مجلس منتشر کرده است.

روابط ‌عمومی مجلس شورای اسلامی در خصوص از دسترس خارج‌شدن سایت‌های قوه مقننه اطلاعیه‌ای منتشر و اعلام کرد: سایت مجلس شورای اسلامی و خبرگزاری خانه ملت از صبح امروز (سه‌شنبه) به‌دلیل حملات سایبری، هک و از دسترس خارج شده است.

 ابعاد این موضوع توسط تیم‌های فنی کارشناسی در حال بررسی بوده و به‌زودی اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت خواهد گرفت. بررسی اولیه این تصاویر نشان می‌دهد که برخی از این اسناد دستکاری شده و غیرقابل استناد است.

به این صورت که هکرها احتمالا از طریق دسترسی محدود به برخی اسناد، اسناد واقعی را دستکاری کرده‌اند. به عنوان نمونه در فایلی که باعنوان حقوق نمایندگان در خرداد ۱۴۰۲ منتشر شده یک ستون باعنوان جمع نهایی حاوی اعداد غیرواقعی درج شده است که در اسناد پرداختی مجلس وجود ندارد.

سیدنظام الدین موسوی، سخنگوی هیات رئیسه نیز درباره برخی تصاویر که با عنوان مجموع دریافتی نمایندگان در فضای مجازی منتشر می‌شود، گفت: این اعداد و ارقام حقیقت ندارد و میزان حقوق نمایندگان در حد متعارف و حدود ۲۵میلیون تومان است./دنیای اقتصاد



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها