کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جنجال 140 سکه طلا در مجلس


کد خبر : ۱۱۷۰۴۴دوشنبه، ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷:۳۰۶۳۵۰ بازدید

«در مجلس كنونی نماينده‌ای داريم كه 140 سكه گرفته و تاييد صلاحيت شده است.» اين عباراتی است كه علی اكبر رائفی پور كه حتی ...
جنجال 140 سکه طلا در مجلسجنجال 140 سکه طلا در مجلس

اعتماد: «در مجلس كنوني نماينده‌اي داريم كه 140 سكه گرفته و تاييد صلاحيت شده است.» اين عباراتي است كه علي‌اكبر رائفي‌پور كه حتي چهره‌هاي اصولگراي مجلس يازدهم هم با طعنه او را «مرد همه‌‌چيزدان» خطاب مي‌كنند در پخش زنده شبكه افق به عنوان ارگان رسانه‌اي جبهه پايداري در صدا و سيما مطرح كرده است. رائفي‌پور كه ظاهرا صدا و سيما او را براي رونق دادن به فضاي انتخابات دعوت كرده بود به اندازه‌اي درباره تخلفات و مفاسد مجلس يازدهم سخن گفت كه نهايتا از اتاق فرمان به مجري برنامه تذكر دادند كه «بگوييد ديگر بس است!»

رائفي‌پور اما موضوع را فيصله نداد و در روايتي ديگر از فساد نمايندگان مجلس گفت: «رييس فراكسيون مقابله با فسادي داشتيم كه تماس گرفته با جايي كه تحقيق و تفحص كند، گفته دو ميليارد مي‌زني به حسابم، والا مي‌آيم تحقيق و تفحص‌.» و در ادامه پاي نمايندگان مجلس يازدهم را هم به ميانه اين منازعه باز كرد و گفت: «در همين مجلس كنوني نماينده‌اي داريم كه ۱۴۰ سكه گرفته است كه نمي‌خواهم اسم ببرم. اينها را مي‌خواهد بين مردم پخش كند؟ به كدام مردم بدهد؟»

مناقشه‌اي ميان طيف‌هاي مختلف اصولگرا كه برخي كاربران در فضاي مجازي از آن با عنوان «زد و خورد اصولگرايي» ياد كرده و به آن واكنش نشان دادند. اما صداي دُهُلي كه رائفي‌پور در برنامه جهان‌آراي شبكه افق نواخته بود ابتدا در فضاي مجازي بازخوردهاي وسيعي پيدا كرد و سپس ديروز در صحن مجلس طنين‌انداز شد. كشمكشي كه يك‌بار ديگر جبهه پايداري را در برابر نواصولگرايان قرار دارد و مناقشه‌اي تمام عيار را در صحن شكل داد.

زماني كه محمدرضا صباغيان‌بافقي، نماينده مهريز يزد در تذكري شفاهي خطاب به قاليباف به آن واكنش نشان داد و خواستار برخورد قانوني با او و دفاع از شأن مجلسي شد كه اتهامات بسياري عليه او مطرح شده است.

تك صباغيان اما با پاتك رائفي‌پور و همراهانش در موسسه مصاف همراه شد. دامنه وسيعي از گروهان سايبري رائفي‌پور به اظهارات صباغيان و قاليباف واكنش نشان داده و اعلام كردند به اين راحتي ميدان را ترك نخواهند كرد!

رائفي‌پور خودش چقدر پول مي‌گيرد؟

صباغيان اما در واكنش به اين اتهامات گفت: «اخيرا فردي كه خود را همه‌چيزدان مي‌داند و درباره همه‌ چيز نظر مي‌دهد، در صداوسيما صحبتي را عليه نمايندگان به بهانه شفافيت كرده و گفته است يكي از نمايندگان براي آنكه درخواست يك تحقيق و تفحص را پس بگيرد، سكه دريافت كرده است. اين فرد اگر خودش مدافع شفافيت است، اعلام كند كه در جلسات و سخنراني‌هاي خود چه مبالغي دريافت مي‌كند. اين فرد با اين ادعاي خود، شوراي نگهبان را هم زير سوال برده است. دادستاني بايد به اين موضوع ورود كند تا موضوع شفاف و روشن شود. اگر كسي تخلف كرده است، بايد اعلام شود و اگر هم تخلفي صورت نگرفته است، بايد با گوينده اين اتهام برخورد شود.»

نماينده مهريز و بافق در مجلس يازدهم اظهار كرد: «نبايد هر چند وقت يك‌بار مجلس را اين‌گونه مورد هجمه قرار داد و بايد از كيان مجلس دفاع كرد. با توجه به اينكه در برنامه زنده صداوسيما اين اتهام به مجلس زده شده است، جايز نيست كه مجلس سكوت كند.» بلافاصله پس از اظهارات صباغيان، لشكر سايبري طرفدار رائفي‌پور وارد ميدان شده و با هشتگ‌هايي چون #رائفي‌پور_صداي_ماست به نقد اظهارات صباغيان پرداختند. صفحه توييتري رائفي‌پور فنز هم با انتشار سلسله توييت‌هاي مستمر به انتقاد از صباغيان پرداخته و سخنان او در اعتراض به مرد همه‌چيزدان جناح راست را نقد كرد.

نزديكي فعاليت‌هاي موسسه مصاف با جبهه پايداري مخاطبان را به ياد منازعات قبلي جريان عدالت‌خواه با نواصولگرايان انداخت. به نظر مي‌رسد، اين بار نوبت موسسه مصاف است كه به جاي عدالت‌خواهان در شمايل افشاكننده تخلفات نواصولگرايان وارد ميدان سياست شده است.اما بايد ديد منابعي كه يك‌بار اطلاعات پنهاني سيسموني‌گيت را در اختيار عدالت‌خواهان قرار مي‌دهند و بار ديگر اطلاعات طبقه‌بندي ‌شده تخلفات يك نماينده را در اختيار موسسه مصاف، متعلق به كدام نهاد يا سازمان هستند؟

قاليباف: كساني كه شائبه‌اي درست مي‌كنند پاسخگو باشند

تذكر صباغيان اما جرقه‌اي بود كه صداي قاليباف را هم درآورد؛ محمدباقر قاليباف كه نشان داده در برابر هر نوع اتهامي به ابزارهاي حقوقي متوسل مي‌شود و برگه‌هاي شكايت را يكي پس از ديگري امضا مي‌كند در واكنش به اين اتهامات از مدعي‌العمومي خواست وارد ميدان شود و با اتهام‌زنندگان برخورد كند. قاليباف در پاسخ به تذكر صباغيان گفت: «قانون انتخابات درباره اين موضوعات موارد لازم را پيش‌بيني كرده است و قوه قضاييه نيز در اين زمينه مسووليت دارد كه به خوبي دنبال مي‌كند. حتما كساني كه شائبه‌اي درست مي‌كنند بايد پاسخگو باشند. اين موضوع در يك برنامه زنده گفته شده و به گونه‌اي مطرح شده كه شوراي نگهبان نيز مطلع بوده و آن نماينده را تاييد كرده است.

دادستان به عنوان مدعي‌العموم بايد اين موضوع را پيگيري كند. اگر واقعا حرفي كه زده شده اتفاق افتاده باشد، بايد گفت فردي كه سكه گرفته است نه صلاحيت حضور در اين مجلس و نه صلاحيت حضور در مجلس آينده را دارد، اما اگر اين حرف صحت ندارد بايد با فردي كه اين موضوع را مطرح كرده است برخورد شود. دادستان بايد به اين موضوع ورود كرده و آن را پيگيري كند تا هم مردم و هم مجلس شوراي اسلامي در جريان قرار گيرند.» رائفي‌پور اما در برابر اظهارات قاليباف هم ساكت نماند و با انتشار توييتي خطاب به رييس مجلس نوشت: «جناب آقاي ‎#قاليباف وقتي آقاي ‎#قاسميان مشاور شما، رييس مركز اسناد، موزه و كتابخانه مجلس صراحتا اعلام كردند دويست نفر (دوسوم) از نمايندگان مجلس از جمله شخص شما هيچ اعتقادي به شفافيت نداشته و از ترس بنده و رسانه‌ها به آن تن داده‌ايد و اصطلاحا شفافيت را من در پاچه مجلس كرده‌ام كه صد البته به اين كار افتخار مي‌كنم! آيا نيازي نديديد كه مدعي‌العموم درباره اين ادعا ورود پيدا كند؟»

اما در شرايطي كه به نظر مي‌رسد، نمايندگان طيف نواصولگرا با استفاده از ادبيات حقوقي و تند، تلاش مي‌كردند رائفي‌پور را وادار به عقب‌نشيني كنند، پيگيري‌هاي «اعتماد» از يكي از نزديكان دفتر رائفي‌پور نشان مي‌دهد، مرد همه‌چيزدان دايره اصولگرايي! خطاب به نزديكانش اعلام كرده، اسناد و مدارك اين تخلفات و مفاسد را در اختيار دارد و در صورت نياز حاضر است اسناد اين رشوه را به مقامات قضايي ارايه كند.بايد ديد پرده‌هاي نهايي اين رويارويي ميان طيف‌هاي مختلف اصولگرايي چه خواهد شد؟ گروه‌هايي كه قرار بود با تشكيل حاكميت يكدست به جاي برخوردهاي سياسي و جناحي بر سر قدرت، تلاش خود را معطوف تحقق توسعه و پيشرفت كشور كنند، اما به اندازه‌اي بر سر تكه‌هاي كيك قدرت دچار تنازع و درگيري شده‌اند كه روزي نيست پرونده تازه‌اي از تخلفات هم را رو نكنند. يك روز ماجراي سيسموني‌گيت رو مي‌شود. روز ديگر ماجراي تخلفات اوقاف. يك پرونده شاسي بلندگيت‌ها را رو مي‌كند و برهه ديگر رسوايي سكه‌گيت و رشوه 140سكه توسط يك نماينده تاييد صلاحيت شده. در اين ميان واقعيتي كه كمتر كسي به آن توجه مي‌كند، منافع مردمي است كه كمر آنها اين روزها زير بار گراني‌ها و نوسانات قيمتي بازارها خم شده است.

رائفی پور:مجلس کنونی نماینده ای داریم که 140 سکه گرفته و تایید صلاحیت شده است یا ريیس فراکسیون مقابله با فسادی داشتیم که تماس گرفته با جایی که تحقیق و تفحص کند، گفته دو میلیارد می‌زنی به حسابم، والا می‌آیم تحقیق و تفحص‌.  محمدرضا صباغیان:رائفی پور اگر خودش مدافع شفافیت است، اعلام کند که در جلسات و سخنرانی‌های خود چه مبالغی دریافت می‌کند. این فرد با این ادعای خود، شورای نگهبان را هم زیر سوال برده است.دادستانی باید به این موضوع ورود کند تا موضوع شفاف و روشن شود. اگر کسی تخلف کرده است، باید اعلام شود و اگر هم تخلفی صورت نگرفته است، باید با گوینده این اتهام برخورد شود.

قالیباف:این موضوع در یک برنامه زنده گفته شده و به گونه‌ای مطرح شده که شورای نگهبان نیز مطلع بوده و آن نماینده را تایید کرده است. دادستان به عنوان مدعی‌العموم باید این موضوع را پیگیری کند. اگر واقعا حرفی که زده شده اتفاق افتاده باشد، فردی که سکه گرفته است نه صلاحیت حضور در این مجلس و نه مجلس آینده را دارد، اما اگر صحت ندارد باید با اتهام زننده  برخورد شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها