کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بابک زنجانی طلبکار هم شد!


کد خبر : ۱۱۶۸چهارشنبه، ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱:۰۱۱۴۸۳۴ بازدید

8100 میلیارد تومان از اموالم در رهن وزارت نفت است
بابک زنجانی طلبکار هم شد!بابک زنجانی طلبکار هم شد!

این روزها نام بابک زنجانی شاید برای خیلی ها آشنا باشد. میلیاردری که با وجود سن کم اما صحبت از ثروت 25 هزار میلیارد تومانی او بر سر زبان هاست. او که 16 سال پیش فقط یک سرباز ساده در بانک مرکزی بود حالا در معاملات بزرگ نفتی و حاتم‌بخشی‌های قراردادهای فوتبال و خرید هواپیما یک پای ثابت خبرهای این روزهاست. چندی پیش بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که بابک زنجانی 2 میلیارد دلار به وزارت نفت بدهکار است.  پرونده نفتی بابک زنجانی از مدت‌ها پیش مطرح شده بود و مسعود میرکاظمی، وزیر پیشین نفت و رئیس فعلی کمیسیون انرژی در آن موقع از تخلف بزرگ مالی در وزارت نفت تحت عنوان پرونده آقای ب.ز. یاد کرده بود. سرانجام غروب روز گذشته بابک زنجانی در جلسه کمیته نفت و گاز مجلس حضور یافت تا به سوالات نمایندگان جواب دهد.

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس در مورد این جلسه به خبرنگار قانون اظهار داشت: جالب بود که بابک زنجانی می‌گفت هیچ اتفاقی نیفتاده است و من اصلا نفت نخریده‌ام و همه حرف‌ها را تکذیب کرد. احمد سجادی، نماینده مردم فریمان، اضافه کرد: بابک زنجانی در جلسه کمیته نفت و گاز گفت که برای وزارت نفت در یکی از بانک های خارجی ال سی باز کرده و وزارت نفت در ازای آن، نفت داده است و شرکت نکو باید پاسخ بدهد. به نقل از این عضو کمیسیون انرژی مجلس، بابک زنجانی مدعی شده که تمام پول ها را انتقال داده است و هیچ بدهکاری ندارد در حالی که به گفته خودش، وزارت نفت 8100 میلیارد تومان از اموال او را توقیف کرده است.

نماینده مردم فریمان در ادامه خاطر نشان کرد: بابک زنجانی سال 76 یک سرباز ساده در بانک مرکزی بوده است ولی حالا 25 هزار میلیارد تومان سرمایه دارد، باید از او سوال کرد چگونه به این ثروت دست یافته است. سجادی گفت: وزارت اطلاعات و وزارت نفت بابک زنجانی را تایید کرده بودند و حالا باید پاسخگو باشند، ضمن آنکه بانک مسکن هم در این پرونده باید پاسخ قانع کننده ای ارائه دهد. این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: بابک زنجانی در جلسه کمیته نفت و گاز ادعا کرد که اصلا خریدار نفت نبوده است، در حالی که ما اسنادی داریم که نشان می دهد او در مقطعی نفت را زیر قیمت به هند فروخته است. سجادی در مورد تصمیم کمیسیون انرژی مجلس گفت: ما تصمیم گرفتیم کمیته تحقیق و تفحص در این زمینه تشکیل دهیم  چرا که در این جلسه نماینده های بانک مسکن و وزارت نفت هم حضور داشتند اما در نهایت به نتیجه ای نرسیدیم. این نماینده با بیان اینکه ما از توضیحات بابک زنجانی قانع نشدیم، تاکید کرد: باید قوه قضاییه در این پرونده ورود پیدا کند تا حق مردم و بیت المال پایمال نشود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها