کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فروش سهام بدون مجوز در تبلیغات تلویزیونی ایران


کد خبر : ۱۱۶۳۴پنجشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳:۲۷۳۰۰۷ بازدید

در حالی در روزهای گذشته شاهد پخش تلویزیونی پذیره نویسی سهام یک بانک هستیم که اطلاعات ارائه شده در تبلیغ مصداق اطلاعات خلاف واقع است.

در چند روز گذشته بسیاری از مردم شاهد پخش تبلیغ تلویزیونی پذیره‌نویسی سهام یک بانک ( م.ا ) بودند.

در این آگهی این سهم بدون ریسک معرفی می‌شود؛ در حالی که طبق تعریف‌های آکادمیک مالی، سهام در زمره دارایی‌های بدون ریسک نیست و بر همین اساس، این اطلاعات ارائه شده در تبلیغ مصداق اطلاعات خلاف واقع است.

حسام سرافرازیان، کارشناس ارشد مدیریت مالی با انتقاد نسبت به پخش این آگهی در گفت وگو با «افکارنیوز» می گوید: براساس ماده ۴۳ قانون بازار اوراق بهادار، ناشر اوراق بهادار مسوول جبران خسارات وارده به سرمایه‌گذارانی هستند که در اثر قصور، تقصیر، تخلف و یا به دلیلی ارائه اطلاعات ناقص و خلاف واقع در عرضه اولیه که ناشی از فعل یا ترک فعل آنها باشد، متضرر شده‌اند.

وی می افزاید: در این خصوص ضروری است سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور حفظ حقوق سرمایه‌گذاران وارد عمل شده و نسبت جلوگیری از انتشار اطلاعات خلاف واقع اقدامات لازم را انجام دهد.

سرافرازیان متذکر می شود: همچنین صداوسیما باید در رویه پخش تبلیغات بازرگانی خود تجدیدنظر کرده و قبل از پخش چنین قسم تبلیغاتی، سفارش‌دهنده آگهی را ملزم به دریافت تاییدیه‌ها و مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح قانونی کند تا شاهد تکرار آنچه که در مورد شرکت‌های پدیده و پردیسبان رخ داد و سرمایه بسیاری از مردم به خاطر اعتماد به تبلیغات تلویزونی در معرض خطر قرار گرفت، نباشیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها