کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هزینه عبور هر خودرو از تونل امیرکبیر 22 هزار تومان!


کد خبر : ۱۱۶۳۳پنجشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱:۴۶۱۴۴۵۲ بازدید

تونل امیرکبیر یکی ازپرحاشیه ترین تونل های پایتخت است. از تاخیرهای پی در پی برای افتتاح گرفته تا بهره برداری آن بدون حضور اعضای شورای شهر ...
هزینه عبور هر خودرو از تونل امیرکبیر 22 هزار تومان!هزینه عبور هر خودرو از تونل امیرکبیر 22 هزار تومان!

مشکل این تونل از آنجا آغازشد که دردوره مدیریت " احمد دنیا مالی " معاونت عمران، این تونل برای انتقال خودرو هایی که قصد تردد از اتوبان امام علی (ع) به بازار را داشتند طراحی شد . اما با تغییر معاونت طراحی این تونل نیز تغییر کرد .

معاونت جدید با انتقال بار ترافیکی به داخل شهر مخالف بود و هدف این تونل را تخلیه بار شهر به اتوبان امام علی (ع) تعیین کرد . در حال حاضر دو قسمت از تونل امیر کبیر زیر بار ترافیکی قرار ندارد.بخشی از تونل در حدفاصل امام علی شمال به سه راه امین حضور تا تقاطع خیابان درودیان که ساخته شده اما زیر بار ترافیکی نرفته است و فقط کاربری اضطراری دارد. دوم بخشی از تونل که دسترسی سه راه امین حضور به خیابان کرمان است که به اصطلاح به آن تونل جنوبی گفته می شود. این تونل زمانی قابلیت بهره برداری دارد که خیابان کرمان تعریض شود. 

پیش از این زیر گذر امین حضور که به صورت رفت و برگشت بود امکان تردد خودرو ها به سمت بازار را فراهم کرده بود اما با احداث این تونل تنها مسیرخودرو ها به سوی اتوبان امام علی وجود دارد که به گفته اهالی محل کم تر کسی این مسیر را برای تردد به اتوبان امام علی انتخاب می کند .

سال گذشته ،رحمت الله حافظی،رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، در صحن علنی شورا به این موضوع انتقاد کرد و گفت: ‌شهرداری تهران چند صد میلیارد تومان برای تونل امیركبیر هزینه می كند و بعد از بهره برداری معلوم می‌شود كه اشتباهی ساخته شده است و در نهایت بجای بهره برداری مردم از آن محلی برای تجمع افراد معتاد و ولگرد می‌شود.

او ادامه داد: تذکر من خطاب به شهردار تهران است. شهردار مدیریت جهادی باید معطوف و مبتنی بر نیازهای مردم باشد در واقع باید با شناسایی نیاز مردم و مداخله جهادی این نیاز مرتفع شود نه اینکه مدیریتی مبتی بر اراده شخص و اشخاص باشد. 

ابوالفضل قناعتی درباره غیر کابردی بودن این تونل گفت: این تونل بسته نشده است . مشکل طراحی آن است در میانه ساخت این تونل قرار بر این شد که طراحی آن تغییر کند و بار ترافیکی جدیدی به بازار تحمیل نکند . بنابراین مسیر تونل بر عکس شد در این تغییر مسیر ۴۰ تا ۵۰ متر از این تونل بدون استفاده باقی مانده و هیچ خودرویی از این بخش تونل تردد نمی کند و احتمال دارد همین تکه بلا استفاده پاتوق معتادان شده باشد .

اما مدیریت شهری به دنبال چاره ای است که این تونل ۲۰۰ میلیاردی به طریقی مورد استفاده شهروندان تهرانی قرار گیرد . تونلی که به گفته اهالی محل که مدت ها مشکلات احداث آن را تحمل کرده اند روزانه کم تر از ۱۰۰۰ خودرو در آن تردد می کنند .
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران سال گذشته در برابر انتقادها اعلام کرد که با برخی اصلاحات ترافیکی این تونل را کارآمد می کند . 

جعفر تشکری هاشمی در خصوص مشكلات و استقبال كم شهروندان از تونل امیر كبیر گفت: تونل امیر كبیر در واقع دو تونل در مسیر رفت و برگشت است كه طی ۲ فاز اجرایی خواهد شد. در فاز اول تونل شمالی امیر كبیر تكمیل شد كه دسترسی بازار به بزرگراه امام علی(ع) را فراهم می كند.وی افزود: با توجه به فشردگی جمعیت و تردد زیاد در محدوده بازار طبیعتا اولویت و مطلوبیت ساخت تونل شمالی بیشتر تر بود بنابر این ایجاد مسیر خروجی از منطقه بازار در اولویت ساخت قرار گرفت. با این وجود به طور حتم زمانی كه فاز دوم پروژه اجرا شود و تونل جنوبی نیز به بهره برداری برسد شاهد افزایش ترددها و استقبال شهروندان از این تونل خواهیم بود.اما هنوز وعده های این مدیر شهری تحقق پیدا نکرده است . 

احمد دنیا مالی رییس کمیسیون فنی عمران شورای شهر تهران گفت: این تونل در حال حاضر در حال فعالیت است امابه دلیل تغییر طراحی آن دچار مشکلاتی شده است که کمیسیون عمران آن را پیگیری می کند .

ابوالفضل قناعتی عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در خصوص دلیل نا کارآمدی این تونل گفت : متاسفانه در تمامی این مراحل از مشورت و مشاوره شورا استفاده نشد و پروژه پیوست های لازم را هم نداشت. در حال حاضر قرار است برنامه ای برای کارآمد شدن این تونل انجام شود.

قناعتی با بیان اینکه سالانه ۸ میلیارد تومان هزینه نگهداشت این تونل است، گفت: امیدواریم زمانی این تونل پناهگاه خوبی برای تهرانی ها باشد.

وی پیشنهاد کرد: برای بهره وری بالاتر تونل امیرکبیر در زمان های مختلف، جهت این تونل تغییر کند به طور مثال ساعت های پایانی شب که بار ترافیکی کاهش پیدا می کند، اتوبان را به سمت مرکز بازکنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها